اقتصادی

بیمه پارامتریک؛ ناجی مشاغل در برابر حوادث آب‌وهوایی

پرتال پارسی / خراسان رضوی سازگاری اقتصاد با اثرات آب و هوایی در اولویت است و در کشورهای در حال توسعه ، بیمه پارامتریک (بیمه خسارت ، مانند بیماری کرونا یا بلایای طبیعی) متناسب با شدت واقعه پرداخت می شود.

به گفته ویفرم ، تغییرات ناگهانی آب و هوا (نوسانات هوا) باعث فشار بر خطوط برق ، خطوط انتقال گاز و سایر زیرساخت های انرژی شده و آسیب پذیری آنها را نشان می دهد. این تحولات همان تهدید را برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ایجاد می کند (به ویژه در مواردی که سرمایه گذاری کافی برای ارتقا infrastructure و ارتقا infrastructure زیرساخت ها انجام نشده باشد).

بلایای طبیعی جهانی در سال 2020 باعث خسارت اقتصادی 268 میلیارد دلاری شد و امسال هزینه بیمه در برابر بلایای طبیعی بزرگ حدود 78 میلیارد دلار بود و بیمه فقط قسمت کوچکی از این رقم را پوشش می دهد.

با رشد سریع هزینه های اقتصادی ناشی از حوادث مربوط به خسارات بیمه شده ، انطباق اقتصاد با اثرات مربوط به آب و هوا به یک اولویت اولویت اجتماعی تبدیل شده است. شرکت بیمه سوئیسی سویس ری اعلام کرد که فاصله دفاعی جهانی در سال 2020 113 میلیارد دلار (کمتر از 143 میلیارد دلار از میانگین 10 ساله) است که نشان دهنده سطح قابل توجهی از خسارات ناشی از یک حادثه بیمه نشده است.

با وجود تغییرات شدید هوا ، شرکت ها می توانند از طریق بیمه ، از جمله بیمه پارامتری با رشد سریع ، تأثیر مالی خود را کاهش دهند. بیمه پارامتریک در ابتدا به عنوان شکلی از بیمه حوادث ساخته شده بود ، اما سایر برنامه ها شامل حفاظت شدید از آب و هوا ، خطر بلایای طبیعی ، خطر سایبری و تروریسم است. در اقتصادهای توسعه یافته ، راه حل های پارامتریک لزوماً جایگزین بیمه های سنتی نمی شوند ، بلکه مکمل آنها هستند ، اما در اقتصادهای در حال توسعه که پوشش سنتی بیمه ندارند ، م areثر هستند.

هوای شدید می تواند بسیاری از صنایع را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به درآمد ناپایدار ، افزایش هزینه ها ، کاهش درآمد یا حتی ورشکستگی شود و خطرناکترین صنایع شامل:

کشاورزی

سرما ، امواج گرم ، سیل ، تگرگ و آتش سوزی می تواند محصولات را از بین ببرد. اگرچه 75 درصد محصولات کشاورزی جهان بیمه نیستند و حتی اگر خطرات آب و هوایی با 60 درصد تولید محصولات زراعی همراه باشد ، این می تواند عاملی برای تولید غذا و درآمد کشاورزان باشد.

سازنده

پروژه های ساختمانی در معرض خطرات مختلف آب و هوایی مانند طوفان ، صاعقه ، باران شدید ، گردباد و امواج گرم یا سرد قرار دارند و حتی اگر این پروژه ها از نظر جسمی آسیب نبینند ، می توانند آماده سازی آنها را به تأخیر بیندازند و هزینه های مالی سنگینی را متحمل شوند.

جهانگردی

صنعت جهانگردی همچنین به طوفان ، سیل و گردباد حساس است. اثرات این طوفان می تواند ماهها یا سالها طول بکشد ، به عنوان مثال ، در سال 2016 ، گردشگری 6.5٪ از اقتصاد پورتوریکو (آمریکای لاتین) را تشکیل داده است که 8.1 میلیون نفر در رکود اقتصادی را تحت تأثیر قرار داده است. طوفان ماریا در اکتبر 2017 جزیره را سرنگون کرد و تعداد گردشگران این جزیره در سال 2016 در مقایسه با سال 2016 در سال 2019 36 درصد کاهش یافت و بیمه شدگان به راحتی نمی توانند از پرداخت های بیمه خود استفاده کنند

انرژی تجدید پذیر

هنگامی که تغییرات چشمگیری در تولید انرژی از منابع طبیعی مانند باد ، خورشید و آب ایجاد شود ، خطر آب و هوا یک عامل مهم است. تولید انرژی های تجدید پذیر می تواند به طور قابل توجهی تحت تأثیر حوادثی مانند طوفان ، تگرگ ، خشکسالی ، سیل یا آسیب باد قرار گیرد. تهدید طولانی مدت دیگر کمبود باد یا کمبود منابع خورشیدی است.

بزرگترین مزیت بیمه پارامتریک در شرایط سخت آب و هوایی سرعت پرداخت آن است. عدم پرداخت وجه نقد پس از یک بلایای طبیعی یک مشکل بزرگ برای تجارت است و می تواند منجر به ورشکستگی یا ادامه کار شود و بیمه پارامتریک پرداخت را تسریع می کند.

اقتصاد بیمه پارامتری برای کشورهای در حال توسعه مطلوب است. از آنجا که ما می توانیم از داده های سازمان ملی هواشناسی یا داده های ماهواره ای برای برآورد هزینه ها استفاده کنیم ، هزینه می تواند به راحتی برای افراد صعب العبور در مناطق دورافتاده پرداخت شود. داشتن پوشش بیمه ای فوری و در هر مکانی برای محافظت از شما در برابر خطرات پیش بینی نشده اما حتی بیشتر خسارت بار که نمی تواند تحت پوشش بیمه سنتی قرار گیرد بسیار مهم است.

این نوع بیمه به شرکت ها و اقتصاد کمک می کند تا مقاومت خود را در برابر خطرات آب و هوایی افزایش دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا