اقتصادی

بهره برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال در دهه فجر

پرتال پارسی / همدان معاون وزیر راههای موتوری و شهرسازی بابکمال تویسرکان از کار ایستگاه راه آهن و تردد مسافران با قطار در این مسیر طی دهه فاج خبر داد.

خیرالله حادمی عصر چهارشنبه 22 آبان در بازدید از ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان اظهار داشت: کمبود منابع مالی و گزارش دیررس وام ها دلیل اصلی تأخیر در اجرای و تکمیل دو ایستگاه راه آهن بابا کمال و بسته شدن جاده ها است. تویسرکان در کنگاور بود.

وی با بحث در مورد مسیر چهار خطه تویسرکان به کنگاور گفت: در کل طول چهارخطه در این محور 33 کیلومتر است که 15 کیلومتر آن اجرا شده و همچنان در حرکت است و اکنون امیدواریم 5 کیلومتر آماده و 10 علائم ایمنی باشد. » در 15 روز آینده نصب و راه اندازی می شود.

حادمی ادامه داد: 5 کیلومتر عملیات اجرایی دیگر نیز در دست اقدام است که امیدواریم تابستان سال آینده آن را به اتمام برسانیم و امروز 8 کیلومتر باقیمانده در استان مجوز مناقصه دریافت کرده ایم تا عملیات ساخت آن قبل از پایان سال و بعد از آن آغاز شود. بیایید 1400 سال با یک بار ترافیکی بگذرانیم.

وی گفت: خوشبختانه با نظارت نماینده تویسرکان در خانه ملت مبلغ قابل توجهی 12 میلیارد برای پروژه های ایستگاه و سطح چهار ضلعی محور تویسرکان به کنگاور اختصاص داده شده است که سرعت بخشیدن به اتمام این پروژه ها را به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرداخت بیشتر مطالبات کارگران پروژه در اولویت است اظهار داشت: این امر به تأخیر افتاد اما خوشبختانه با نظارت استاندار کرمانشاه این شرکت موظف به پرداخت 40 میلیارد تومان شد. به الزامات رسیدگی خواهد شد

وی گفت: تاکنون حدود 14000 کیلومتر مسیر اصلی و فرعی ریلی در سراسر کشور داریم که 12000 کیلومتر آن مسیرهای ریلی اصلی است و در حال حاضر 3400 کیلومتر راه آهن در دست ساخت داریم و 1600 کیلومتر از این مسیرها است. ما تا پایان سال 1999 470 کیلومتر از آن را در اولویت قرار داده ایم و امیدواریم که بقیه را در سال 1400 به پایان برسانیم.

حادمی افزود: یکی از پروژه های راه آهن خارجی که ماه آینده افتتاح می شود ، راه آهن بوف-هرات-افغانستان است که در ترانزیت بنادر جنوبی ما و همزمان خروج افغانستان از بن بست بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل یادآور شد: متوسط ​​ساخت راه آهن ما 170 کیلومتر در سال است و اجرای این 1600 کیلومتر طی دو سال از راه اندازی فرصت بسیار مناسبی برای بحث ساخت راه آهن در کشور است.

حادمی: “کشور ما 2400 کیلومتر راه موجود و 1200 کیلومتر راه در دست ساخت دارد که 660 کیلومتر آن در اولویت است و امیدواریم تا پایان سال 1400 راه داشته باشیم و اگر بتوانیم همه این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.” تا پایان دو سال ، 25٪ به طول جاده های کشور اضافه می شود که کمک بزرگی در بحث ایمنی جاده ها خواهد بود.

وی در خاتمه گفت: “7،800 کیلومتر راه در کشور ما وجود دارد که امسال 1860 کیلومتر و مطابق با اولویت های” جهش صنعتی “1400 کیلومتر راه را تحویل خواهیم داد و پروژه توئیسرکان-کنگاور نیز از همین اولویت برخوردار است و ما معتقدیم که اگر 160 کیلومتر باقیمانده سال آینده تحویل داده می شود ، در واقع تقسیم شبکه ها و افزایش ظرفیت در محورهای مهم در اولویت است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ساخت و اجرای محور چهار خطه تویسرکان – کنگاور نامناسب است ، تأکید کرد:
جاده تویسرکان – کنگاور جاده ای خطرناک و خطرناک است ، شاهد چندین مورد تصادف جاده ای در این جاده به ویژه تصادف دلخراش و کشته شدن چندین نفر در این جاده بوده ایم و این نگرانی و مزاحمت رانندگان ما است. آنها از آن راه سفر می کردند.

محمدمهدی مفتک ادامه داد: امسال کارهای اجرایی در محور چهار قلو آنطور که انتظار داشتیم نبوده و نتایج چشمگیری نیز کسب نکرده و باید ساخت این پروژه تسریع شود تا دیگر چنین وقایعی را تکرار نکنیم.

وی در پایان با تمرکز بر اثربخشی ایستگاه راه آهن در توسعه و رونق اقتصادی تویسرکان ، با تمرکز بر افتتاح این ایستگاه در تویسرکان در اسرع وقت گفت: این ایستگاه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم این کار را تسریع کنیم. اجرای این پروژه در دهه فجر امسال شاهد استفاده و جابجایی مسافران با قطار خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا