سلامت و تندرستیکسب و کار ویژه

بهترین کرم برای از بین بردن لک

کرم ضد لک یک محصول بهداشتی و زیبایی است که به‌منظور کاهش یا رفع لکه‌های پوستی استفاده می‌شود. لکه‌های پوستی ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند آفتاب‌سوختگی، آثار جوش، پیری، مصرف داروهای خاص یا تغییرات هورمونی در پوست ایجاد شوند. کرم‌های ضد لک معمولاً شامل مواد فعالی هستند که به تنظیم تولید ملانین کمک کرده و رنگ و بافتی یکنواخت به پوست می‌بخشند. در این مطلب از مجله پزشکی دکتردکتر به معرفی بهترین کرم‌های ضد لک موجود در بازار می‌پردازیم.

کرم ضد لک چه ترکیباتی دارد؟

کرم‌های ضد لک با مواد مختلفی که در ترکیبات خود دارند موجب ترمیم و بهبود بافت پوست خواهند شد. البته قبل از استفاده از هر کرم ضد لک، بهتر است با یک پزشک پوست مشورت کنید تا نوع لکه‌ها و نیازهای پوستی شما را مشخص کند. همچنین بهتر است با استفاده از محصولات مراقبت پوستی، از پوست خود دربرابر اشعه‌های مضر خورشید محافظ کنید تا دچار نشوید. درهر صورت مهمترین مواد فعال در کرم‌های ضد لک عبارتند از:

  • رتینوئیدها (Retinoids)؛ این ترکیبات معمولاً در کرم‌های ضد پیری پوست استفاده می‌شوند و به تقویت بافت پوست و کاهش لکه‌های پوستی کمک می‌کنند.
  • اسیدهای آلفا هیدروکسی (Alpha Hydroxy Acids – AHAs)؛ این اسیدها به درمان و بهبود جوش‌های ریز و لکه‌های پوستی کمک می‌کنند.
  • اسیدهای بتا هیدروکسی (Beta Hydroxy Acids – BHAs)؛ این اسیدها نیز برای کاهش لکه‌ها و پاکسازی پوست مؤثر هستند.
  • ویتامین C؛ ویتامین C معمولاً به عنوان یک آنتی‌اکسیدان در کرم‌های ضد لک استفاده می‌شود و می‌تواند پوست را از آفتاب سوختگی و لکه‌های ناشی از آفتاب محافظت کند.

بهترین کرم برای از بین بردن لک

چه موقع از کرم ضد لک استفاده کنیم؟

استفاده از کرم ضد لک به عوامل زیادی از جمله نوع لک، نوع پوست شما و محصول خاصی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. اگر لک‌های پوستی شما ناشی از اشعه‌های مضر آفتاب (لک‌های خورشیدی) باشد، استفاده از کرم ضد لک می‌تواند به پیشگیری از تشدید آنها و حفظ رنگ پوست کمک کند.

همچنین اگر لک‌های شما ناشی از افزایش ملانین در اثر بارداری، تغییرات هورمونی یا بیماری‌های کبدی باشد، بهتر است استفاده از کرم ضد لک را در روتین مراقبت‌های پوستی خود قرار دهید. اگر شما لک‌های پوستی ناشی از آکنه‌ها دارید، کرم‌های ضد لک معمولاً به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست برای کمک به کاهش لک‌ها و تغییر رنگ پوست توصیه می‌شوند.

مهمترین نکته این است که استفاده از کرم ضد لک را به توصیه پزشک یا متخصص پوست خود بر اساس نوع پوست و مشکلات خودتان تعیین کنید. همچنین، در هنگام استفاده از کرم‌های ضد لک، توجه داشته باشید که نتایج ممکن است بعد از مدتی نمایان شوند، بنابراین صبور باشید.

مراقبت‌های پوستی بعد از زدن کرم ضد لک

استفاده از کرم یا سرم ضد لک به تنهایی برای از بین بردن لک‌های پوستی کافی نیست. در کنار استفاده از این محصولات باید روتین‌ پوستی مناسبی داشته باشید تا کرم ضد لک بهترین عملکرد را روی پوست شما داشته باشد. ازاین‌رو مراقبت‌های پوستی بعد از استفاده از کرم ضد لک بسیار اهمیت دارد. در زیر چند نکته مراقبت پوستی بعد از استفاده از کرم ضد لک آورده شده است:

  • استفاده از ضد آفتاب؛ یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها پس از استفاده از کرم ضد لک، استفاده از محصولات ضدآفتاب مناسب است. محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب می‌تواند جلوی تشدید لک‌ها را بگیرد. اگر از انواع کرم‌های ضد لک استفاده می‌کنید، انتخاب یک کرم ضد آفتاب با SPF مناسب برای نوع پوست خود و استفاده منظم از آن ضروری است.
  • آبرسانی پوست؛ پس از استفاده از کرم ضد لک، استفاده از یک مرطوب‌کننده مناسب برای نرمی و آبرسانی پوست اهمیت دارد. این کار به حفظ تعادل رطوبتی پوست کمک و پوست را نرم و لطیف می‌کند.
  • استفاده معتدل از محصولات آرایشی؛ اگر از محصولات آرایشی استفاده می‌کنید، بهتر است از محصولات خنک‌کننده و بدون الکل استفاده کنید تا پوست تحت فشار مواد خشن موجود در ترکیبات محصولات آرایشی، تحریک نشود.
  • مواد مغذی برای پوست؛ تغذیه مناسب نیز برای سلامت پوست بسیار مهم است. مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین C و E و مواد مغذی مثل روغن‌های مفید می‌تواند به بهبود و نرمی پوست کمک کند.
  • توصیه پزشک پوست؛ در صورت داشتن مشکلات جدی، قبل از استفاده از هر محصولی بهتر است با پزشک پوست مشورت کنید. پزشک متخصص مراقبت‌های ویژه و حتی درمان‌های پوستی مناسب را توصیه خواهد کرد.

آیا کرم ضد لک عوارضی دارد؟

کرم‌های ضد لک به طور عمومی ایمن هستند و عوارض جدی ندارند. با این حال، ممکن است در برخی موارد عوارضی رخ دهد یا برخی از افراد حساسیتی نسبت به مواد موجود در کرم ضد لک داشته باشند. در زیر عوارض معمولی که ممکن است در اثر استفاده از کرم‌های ضد لک رخ دهند آورده شده است:

  • تحریک و قرمزی پوست
  • حساسیت و آلرژی
  • آفتاب‌سوختگی
  • سوزش خفیف پوست
  • خشکی پوست
  • خارش پوست
  • تورم پوست
  • تغییر رنگ پوست و غیره.

اگر پوست حساسی دارید، بهتر است قبل از استفاده از کرم ضد لک، مقدار کمی از آن را روی پوست پشت گوش خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید. اگر در این مدت هیچگونه واکنشی در پوست خود مشاهده نکردید، می‌توانید از کرم ضد لک روی صورت خود استفاده کنید.

هر مشکل و عارضه‌ای یک راهکار درمانی دارد، البته به شرط آن که در زمان مناسب از آن استفاده کنید. کرم ضد لک یک راهکار درمانی برای از بین بردن لک‌های پوستی و روبهترین کرم ضد لک صورت همانطور که از نامش پیداست، برای جلوگیری از بروز تیرگی و از بین بردن لک‌های پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصولات حاوی ترکیباتی هستند که باعث توقف رنگدانه‌سازی و بازگشت پوست به رنگ طبیعی خود خواهند شد.

در این مقاله می‌خواهیم برای شما عزیزان شرح دهیم کرم ضد لک چیست و بهترین محصولاتی که در این زمینه تولید شده‌اند از کدام برندها هستند. پس اگر قصد خرید را دارید، تا انتهای آن با ما همراه باشید. در پاسخ به این سوال که کرم ضد لک چیست باید بگوییم این محصولات به طور تخصصی برای از بین بردن لک‌های صورت و جلوگیری از بازگشت آن‌ها فرموله شده‌اند. کرم‌های ضد لک حاوی ترکیبات مختلفی از قبیل هیدروکینون، رتینول، ویتامین C، نیاسین‌آمید، آربوتین، عصاره شیرین بیان و … هستند.

این ترکیبات با لایه‌برداری پوست و از بین بردن سلول‌های مرده سطح آن، به مرور زمان باعث کم‌رنگ و محو شدن لک‌های پوستی خواهند شد. فارق از اینکه لک‌های صورت شما بر اثر چه عواملی ایجاد شده‌اند، با استفاده از بهترین کرم ضد لک صورت ایرانی یا خارجی می‌توانید لک‌های ناشی از آفتاب، بارداری، جای جوش، عدم تعادل هورمونی و … را به راحتی از بین برده و پوستی یکدست و درخشان داشته باشید.

ویژگی‌های بهترین کرم برای لک صورت چیست؟

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید بهترین کرم برای لک صورت چیست ، باید فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم. اولین نکته‌ای که هنگام خرید کرم ضد لک باید به آن دقت کنید این است که آیا برای مصرف این محصول باید با پزشک مشورت کنید یا خیر. در این باره باید بگوییم کرم‌های ضد لکی که حاوی هیدروکینون بیشتر از ۴ درصد هستند، باید حتماً با تجویز پزشک خریداری شوند.

چرا که در غیر اینصورت ممکن است باعث افزایش لک‌ها یا حتی سوختگی پوست بشوند. اما کرم ضد لک فاقد هیدروکینون یا حاوی هیدروکینون کمتر از ۴ درصد، نیازی به تجویز پزشک ندارد. نکته دوم برای انتخاب بهترین مارک کرم ضد لک ، اطلاع از دلیل ایجاد لک‌های پوستی است. به طور مثال بعضی محصولات ضد لک برای از بین بردن لک‌های ناشی از آفتاب یا جوش مناسب هستند، اما تاثیری در لک‌های مادرزادی، کک و مک یا لک ناشی از افزایش سن نخواهند داشت.

علاوه بر آن یک کرم ضد لک خوب هیچ گونه عوارض جانبی مانند قرمزی یا التهاب پوست نداشته، دارای اثرات دائمی است و با قطع کردن آن، لک‌های صورتتان برنمی‌گردند.

بهترین مارک کرم ضد لک کدام است؟

برندهای داخلی و خارجی زیادی ادعا می‌کنند که بهترین کرم برای لک قهوه ای صورت را ارائه کرده‌اند. در ادامه چند نمونه از محصولات برندهای برگزیده را معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که هر یک چه خواص و ویژگی‌هایی دارند:

بایو مارین، بهترین کرم ضد لک فاقد هیدروکینون

از کرم ضد لک بایومارین می‌توانید در نواحی صورت، گردن و دکلته، برای لک ناشی از زخم‌ها و جراحات قدیمی، تغییرات هورمونی، اختلالات پوستی، سولاریوم، آفتاب سوختگی و حتی جای آکنه استفاده کنید و از اثرات شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید.

نئودرم، بهترین مارک کرم ضد لک ناشی از آفتاب

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، یکی از شایع‌ترین علل ایجاد لک روی صورت است. کرم ویتامین C پلاس نئودرم به صورت تخصصی برای از بین بردن این لک‌ها فرموله شده است. این محصول حاوی روغن جوجوبا، بیزابولول و ویتامین‌های مفیدی بوده و علاوه بر روشن کردن پوست، از پیری زودرس آن نیز جلوگیری خواهد کرد.

هیدرودرم، بهترین کرم برای لک قهوه ای صورت و گردن

کرم ضد لک گیاهی هیدرودرم بهترین کرم ضد لک فاقد هیدروکینون و کوجیک است که برای انواع پوست و نواحی صورت و گردن مناسب می‌باشد. این محصول با از بین بردن لک‌های ناشی از بارداری و عوامل دیگر، پوست را روشن و درخشان خواهد کرد.

ویتالیر، بهترین کرم برای لک قهوه ای صورت

این محصول را برای درمان انواع لک‌های تیره یا قهوه‌ای پوست و جلوگیری از بازگشت مجدد آن‌ها عرضه کرده است. کرم وایت ویت با داشتن ویتامین C، عصاره لیکوریس و نیاسین‌آمید، پوست را روشن می‌کند و برای انواع پوست قابل استفاده می‌باشد.

وچه، بهترین کرم ضد لک برای پوست چرب

پوست‌های چرب و مستعد آکنه برای جلوگیری از ایجاد چربی روی پوستشان، بهتر است از بهترین کرم ضد لک برای پوست چرب استفاده کنند. ژل رفع تیرگی را با بافتی سبک و فاقد چربی، به صورت تخصصی برای این نوع پوست ارائه کرده است. این محصول برای از بین بردن لک‌های ناشی از آکنه، اگزما، هایپرپیگمانتاسیون، تغییرات هورمونی، بارداری، ژنتیک، آفتاب و بیماری‌های کبدی مناسب بوده و کمک شایانی به روشن و یکنواخت شدن رنگ پوست و کاهش منافذ باز خواهد کرد.

ژل رفع تیرگی وچه فاقد پارابن، هیدروکینون و روغن‌های معدنی است و به همین دلیل به عنوان بهترین کرم ضد لک فاقد هیدروکینون نیز شناخته می‌شود.

وچه، بهترین کرم ضد لک برای پوست خشک

علاوه بر محصول فوق، برند وچه بهترین کرم ضد لک برای پوست خشک و نرمال را نیز ارائه کرده است. این محصول با کنترل سنتز ملانین و به کمک ویتامین‌های E و C لک‌های تیره پوست را از بین برده و رنگ آن را روشن و یکنواخت می‌کند. کرم رفع لک و تیرگی وچه فاقد پارابن، هیدروکینون و سیلیکون بوده، برای آقایان و خانم‌ها قابل استفاده است و علاوه بر رفع لک‌ها، در کاهش کک و مک و چروک‌های پوستی نیز تاثیر بسزایی دارد.

پریم، بهترین کرم ضد لک برای پوست خشک و نرمال

کرم روشن کننده Intensive پریم، برای کاهش لک‌های صورت و گردن فرموله شده و ضمن روشن و شفاف کردن پوست، آن را آبرسانی نیز خواهد کرد. لازم به ذکر است این محصول برای پوست‌های خشک و نرمال مناسب است و نباید برای پوست‌های بسیار چرب و مستعد آکنه مورد استفاده قرار بگیرد.

فیس دوکس، بهترین کرم ضد لک صورت ایرانی برای دوران بارداری

مدل ویتامین C، یک ضد لک و روشن کننده قوی برای کاهش انواع لک ناشی از آفتاب، افزایش سن و ملاسما است. این محصول به دلیل نداشتن هیدروکینون و کوجیک اسید، برای خانم‌ها در دوران بارداری نیز قابل استفاده می‌باشد.

بیوآکوا، بهترین کرم ضد لک صورت خارجی

کرم روشن کننده بیوآکوا، سرشار از ویتامین C و اسیدهای میوه بوده و برای بهبود رنگ پوست‌های تیره، زرد، لک‌دار و رنگین کمانی فرموله شده است. با استفاده مداوم از این محصول، علاوه بر روشن و سفید کردن پوستتان، خشکی و زبری آن را رفع و رطوبت مورد نیاز پوستتان را نیز تامین نمایید.

اوردینری، بهترین کرم ضد لک صورت خارجی وگان

یکی دیگر از نمونه‌های بهترین کرم ضد لک صورت خارجی ، کرم ویتامین سی از برند اوردینری است. این محصول حاوی ۲۳% ویتامین C خالص و ۲% هیالورونیک اسید بوده و فاقد عطر، پارابن، سولفات، الکل، سیلیکون و گلوتن می‌باشد.

این کرم ضمن روشن و یکدست کردن رنگ پوست و برطرف کردن لک‌های آن، با خواص آنتی اکسیدانی باعث جوان شدن پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک نیز خواهد شد. بنابراین کرم ویتامین سی اوردینری بهترین کرم ضد لک برای پوست چرب ، خشک و نرمال است.

کرم روز و شب لاکچری کوین

برند لاکچری کوین  یک برند کاملا ایرانیست. اما این برند در منطقه آزاد ارس تولید میشود و تمامی متریال و مواد اولیه از بهترین‌ نقاط دنیا تامین میشود. همچنین کیفیت ساخت محصولات لاکچری کوین تحت لیسانس فرانسه تولید و عرضه میشود. از این بابت این برند به لاکچری کوین فرانسوی نیز شهرت دارد.

سوالات متداول درباره بهترین مارک کرم ضد لک

در این مقاله برای شما عزیزان توضیح دادیم بهترین کرم برای لک صورت چیست و چند نمونه از بهترین محصولات ضد لک را نیز معرفی کردیم. در این بخش نیز به سوالات پرتکرار کاربران پاسخ خواهیم داد:

بهترین کرم ضد لک فاقد هیدروکینون چیست؟

کرم ضد لک برندهای هیدرودرم، بایومارین و وچه که در این مقاله درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم، فاقد هیدروکینون هستند.

بهترین کرم برای لک قهوه ای صورت از کدام برند است؟

کرم وایت ویت از برند ویتالیر و کرم ضد لک گیاهی هیدرودرم برای رفع لک‌های قهوه‌ای صورت و گردن فرموله شده‌اند و اثربخشی بالایی دارند.

 

دکمه بازگشت به بالا