اقتصادی

برنامه ریزی برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل تا پایان امسال

پرتال پارسی / فارس معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران از برنامه ریزی برای ایجاد 100000 شغل در سال جاری خبر داد: “چنین مشاغلی با بهره برداری از 3،300 مرکز تولید حاصل می شود. «

علی رسولیان با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت حداقل 1000 کارگاه در شهرهای صنعتی کشور در بازدید از یک شهر بزرگ صنعتی ، گفت: سهم استان فارس در این بخش 120 است که بیشتر آنها در بخش خصوصی است. و برخی با دولت کار می کنند.

به گزارش پرتال پارسی ، به نقل از شهرک های صنعتی فارس ، رسولیان سال گذشته گفته بود که 1500 واحد راکد با بیش از 3500 میلیارد تن تولید به چرخه تولید بازگشتند.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد اختلال در تولید و برنامه سازمان در این زمینه خاطرنشان کرد: برای اصلاح قوانین و مقررات و با دستور وزیر صمت موارد شناسایی و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شد ، از جمله شهرهای صنعتی ، یک درصد ارزش افزوده ، و زیرساخت ها

رسولیان با اشاره به جلسه با کمیته صنعت و معدن مجلس گفت: در همین راستا ، ما همچنین توافق کردیم که طرحی را برای حمایت از مشاغل کوچک توسعه دهیم و برای تصویب به مجلس ارائه دهیم. بنگاههای کوچک تصویب و تصویب شده توسط پارلمان “.

مدیرکل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران توجه ویژه ای به توسعه شهرهای صنعتی داشت: «امسال برنامه ریزی شده است که سطح شهرهای صنعتی 10 هزار هکتار افزایش یابد. در همین راستا ، برنامه های توسعه برای 200 هکتار در استان فارس در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از شهرک دارویی بیضا بازدید کرد ، جایی که وی گفت: “این شهرک صنعتی ، واقع در حوالی بزرگراه شیراز – اصفهان ، در حال ساخت زیرساخت ها است. در آینده به یکی از مهمترین شهرهای صنعتی ایران تبدیل خواهد شد. در کشور. وی گفت: ایران شهری صنعتی است و این شهرک صنعتی در صف مقدم بودجه است.

رسولیان با بیان اینکه روند ایجاد زیرساخت های داخلی شهر صنعتی در حال حاضر توسط شهرک های صنعتی فارس در حال انجام است گفت: بر اساس قانون ارائه دهندگان خدمات باید زیرساخت ها را در ورودی شهر صنعتی تأمین کنند که تحقق آنها می تواند سرعت بخشیدن به راه اندازی این شهر صنعتی

وی همچنین گفت: تفاهم نامه ای بین شرکت توزیع برق شیراز و شرکت شهرهای صنعتی در مورد منبع تغذیه این شهر صنعتی به امضا رسید که بر اساس آن شرکت شهر 30٪ هزینه پروژه و 40٪ برق را تأمین می کند. شرکت توزیع و 40٪ منابع استانی تأمین و پرداخت می شود.

رسولیان همچنین در مورد توزیع آب از سد درودزن به شیراز صحبت کرد و گفت: “ما آماده ساخت یک خط آبرسانی از نزدیکترین مکان این خط به شهرک صنعتی هستیم و اگر آب و برق به شهرک صنعتی برود ، به متقاضیان زمین داده می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا