اقتصادی

افزایش راندمان نیروگاه‌ها به ۳۹ درصد تا پایان امسال

معاون وزیر نیرو در برق و مهندسی نیرو قصد دارد تا پایان سال جاری بهره وری نیروگاه ها را به 39 درصد برساند. در پایان امسال بیش از 39 درصد خواهیم بود.

به گزارش پرتال پارسی ، همایون حائری امروز در مراسم افتتاحیه پروژه های بهبود ظرفیت تولید و رفع محدودیت های تولید در پنج نیروگاه برق کشور در هفته بیستم سفر # هفته_ایران_همه هفته با مشارکت وزیر نیرو: به این ترتیب می توانیم ظرفیت تولید را ارزیابی کنیم.

وی گفت: “خوشبختانه ما در اوج تابستان شاهد این آمادگی بودیم.” نیروگاه برق آبی بیش از 10 هزار مگاوات انرژی برای ما فراهم کرده است و تولید نیروگاه های تجدید پذیر در تابستان امسال برای ما مهم بوده است و گاهی اوقات به ما در تولید حداکثر 300 و 400 مگاوات کمک کرده اند.

وی افزود: “در زمینه تولید توزیع شده ، در تابستان امسال بیش از 30 درصد نسبت به تابستان گذشته به ما کمک کرده ایم. نیروگاه هسته ای همچنین برق را در تمام تابستان تأمین می کرد و به دلیل شرایط سوخت گیری نیروگاه ، لازم بود تعمیرات دوره ای تغییر کند. این کار انجام شد ، تعمیرات به تعویق افتاد و ما توانستیم از ظرفیت تولید این نیروگاه به طور کارآمد استفاده کنیم.

حائری گفت که 98 درصد نیروگاه های گرمایش مجدداً در تابستان شروع به شکستن رکوردها کردند و امسال برای اولین بار در ماه های جولای و آگوست ، حداکثر تولید سالانه نیروگاه های گرمایی حدود 50 هزار مگاوات بود. در مقایسه با تولید تابستان گذشته ، این واحدها با گرم شدن 3.5٪ افزایش یافتند.

معاون وزیر نیرو در برق: سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه های گرمایشی به خوبی هزینه شده و ظرفیت ما نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تعمیر نیروگاه های نکا ، بیستون و تبریز گفت: بهره برداری از نیروگاه و بخشی از نیروگاه ها در تابستان امسال بسیار مطلوب بود.

حائری با بیان اینکه تمام نیروگاه های گرمایشی در تابستان امسال در مدار زمین هستند گفت: نکته مهم امسال عملکرد تابستانی کل صنعت برق است. تابستان امسال دومین سالی بود که اوج مصرف برق در طول مدیریت بیش از یک درصد نبود ، زمانی که نیروگاه های ما کاملاً قادر به کار با ظرفیت بالا بودند.

وی گفت: كنترل سطح آستانه مصرف در حضور ظرفیت تولید به معنای افزایش قابل اندازه گیری ثبات است و در مورد تحریم ها این رشد هدف نیست ، ما باید این مسیر را دنبال كنیم.

معاون وزیر نیرو در برق و انرژی در ادامه ارتباط بین مدیریت مصرف و بهره وری گفت: وقتی سطح بالایی از مصرف را مدیریت می کنیم ، از واحدهای قدیمی کمتری با بازده پایین استفاده می کنیم.

یک مقام مسئول از وزارت نیرو گفت: “ما حدود 3000 مگاوات نیروگاه داریم که قدیمی و با کارایی 20٪ یا کمتر هستند. این نیروگاه ها بسته به نیاز ، در هوای گرم آماده مصرف هستند. ” امسال ، هنگام استفاده از حداکثر میزان مصرف ، از کمترین میزان استفاده شد و این تأثیر مستقیم بر کارایی داشت.

وی گفت که تعمیر نیروگاه ها قبلاً آغاز شده است و این تأسیسات تا آغاز مقدمات اوج سال آینده به صورت فشرده انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا