اقتصادی

برنامه‌ای برای وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بورس نداریم

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: این وزارتخانه هیچ برنامه ای برای مالیات بر رشد سرمایه در بازار سرمایه ندارد.

در ابتدای این جلسه ، فرهاد دپسند ، وزیر اقتصاد و دارایی ، رئیس شورای گفتگوی بخش خصوصی دولت ، از تأثیر اپیدمی کوراو ویروس بر اقتصاد جهانی یاد کرد. بازار سرمایه وجود ندارد. در مدت زمان كوتاهی ، با وجود نیاز به واردات آنها ، توانستیم به صادرکننده مواد ضد coronavirus تبدیل شویم. یک پیام مهم در این باره وجود دارد و نشان می دهد که پتانسیل اقتصادی ایران با مراقبت و پشتیبانی مؤثر در حال توسعه است.

در ادامه وزیر اقتصاد به شرایط مطلوب بازار سرمایه و نگرش دولت به این بازار اشاره کرد و گفت: باید دائماً اطمینان حاصل کنیم که عرضه سهام در بازار سرمایه به شکل صندوق های سرمایه خواهد بود. معاملات بورس اوراق بهادار (ETF) نمونه ای از این سیاست است.

رئیس شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی از برگزاری جلسات با بیش از 30 شرکت بزرگ خصوصی خبر داد و افزود: “ما از این شرکتها خواسته ایم تا برای سرمایه گذاری خود از بازار سرمایه استفاده کنند.”

وزیر اقتصاد با اشاره به راه اندازی پنجره راه اندازی یک کسب و کار در اتاق بازرگانی تهران ، از تکمیل اولین توافق نامه های دادگاه های ویژه اقتصادی خبر داد و یادآور شد: موضوع دادگاه ویژه اقتصادی که مورد تأیید دادگاه ها است ، اواخر ماه مه به پایان می رسد.

به گفته وزارت اقتصاد ، در بخش دیگری از این جلسه و در جریان بررسی دستور کار شورای گفتگوهای عمومی-خصوصی ، دیپسند پیشنهاد کرد جلسات ویژه ای با نمایندگان آژانس ها برگزار کند تا الگوی مناسبی برای بازگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصادی کشور پیدا شود. پس از اتخاذ تصمیمات مناسب و مناسب ، نتیجه در دادگاه شورای گفتگو ارائه می شود.

در خاتمه ، فرهاد دپسند خاطرنشان کرد: استمرار جلسات شورای گفت و گوهای دولت و دولت باید همیشه مورد توجه قرار گیرد و خاطرنشان کرد: جلسات این شورا مکان مناسبی برای تبادل اطلاعات و توافق بین دولت و بخش خصوصی است. تاج در شروع بیماری قابل مشاهده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا