عمومیکسب و کار ویژه

برای طلاق توافقی چند وکیل لازم است؟

وکیل خانواده در کرج به شما کمک میکند که در طلاق توافقی به مشکلی بر نخورید تا پروسه طلاق توافقی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی کنید و هیچ گونه حقوق مادی و غیر مادی از شما در توافقات طلاق توافقی پایمال نشود.طلاق توافقی ساده‌ترین شیوه طلاق است که اولین اقدام زوجین در این شیوه طلاق مکتوب کردن تمام توافقات خود اعم از مالی و غیر مالی است سپس باید در سامانه تصمیم ثبت نام کرده و نوبت مشاوره‌های اجباری مراکز بهزیستی را دریافت کنند.

شرکت در این جلسات مشاوره برای دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق و گواهی عدم سازش لازم است اما وکیل شما می‌تواند به جای شنا در جلسات مشاوره شرکت کند.در این مطلب از نوین وکیل می‌خواهیم به درباره وکیل طلاق توافقی و اینکه برای طلاق توافقی چند وکیل لازم است صحبت کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

برای طلاق توافقی چند وکیل لازم است؟

طلاق توافقی علاوه بر اینکه ساده‌ترین شیوه طلاق است اما پیچیدگی‌ها و مراحل خاص خود را دارد و در صورتی که فرد در خصوص مراحل آن آگاهی کامل نداشته باشد ممکن است طلاق توافقی در بازه زمانی طولانی تری انجام شود.به همین دلیل لازم است که از یک وکیل مجرب و متخصص در این حوزه کمک بگیرید حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که برای طلاق توافقی چند وکیل لازم است؟

برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا لازم است بگوییم که زوجین نمی توانند یک وکیل طلاق توافقی را برای خود انتخاب کنند و باید هر کدام از زوجین برای خود یک وکیل جداگانه انتخاب نمایند.برای طلاق توافقی تنها یک وکیل کافیست البته در انتخاب وکیل طلاق توافقی باید دقت بسیاری به خرج دهید و وکیلی را انتخاب کنید که در حوزه طلاق توافقی تجربه کافی را داشته باشد و بتواند به راحتی مشکلات پرونده شما را حل کند.

Several lawyers are required for a consensual divorce

ویژگی‌های وکیل طلاق توافقی

در قسمت فوق گفتیم برای طلاق توافقی حضور یک وکیل کافیست اما باید در انتخاب آن دقت بسیاری کنید در این بخش از مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های وکیل طلاق توافقی را بیان کنیم تا با علم با این ویژگی‌ها راحت‌تر بتوانید وکیل را انتخاب نمایید.

  • تسلط کافی بر روی قوانین طلاق توافقی و حقوق طرفین
  • داشتن تجربه در حل پرونده‌های طلاق توافقی
  • مهارت و دقت زیاد در بررسی پرونده‌های طلاق توافقی
  • با صبر و حوصله به صحبت‌های موکل خود گوش می‌دهد.

مشاوره با وکیل طلاق توافقی

مشاوره با وکیل طلاق توافقی مزایای زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به کوتاه شدن پروسه طلاق توافقی اشاره کنین هنگامی که زوجین تصمیم با طلاق توافقی می‌گیرند برای آگاهی از مراحل و روند طلاق توافقی بهتر است با یک وکیل مجرب در این حوزه مشورت کنند.وکیل به آن‌ها کمک می‌کند تا علاوه بر اگاهی از روند طلاق توافقی با قوانین مربوط به طلاق توافقی نیز آشنا شوند و در حین توافقات حقوق مالی و غیر مالی ان‌ها تضعیف نشود.

شماره وکیل طلاق توافقی

بسیاری از زوجین به دنبال یک وکیل متخصص و مجرب در طلاق توافقی هستند که وکالت پرونده آن را قبول کند و در مراحل طلاق توافقی آن‌ها را راهنمایی کنید.قبل از انتخاب وکیل طلاق توافقی بهتر است با وکیل به صورت تلفنی در خصوص پرونده طلاق توافقی و شرایط آن صحبت کنید در صورتی که وکیل شرایط شما را پذیرفت می‌توانید با مراجعه حضوری به دفتر او وکالتنامه را امضا کنید.

هزینه طلاق توافقی با وکیل

هزینه اینکار جمعاً 10 میلیون تومان است که بابت موارد زیر پرداخت می گردد:

  1. حق الوکاله دو وکیل دادگستری (یک وکیل برای آقا و یک وکیل برای خانم)
  2. هزینه های دادرسی و جانبی

لازم به ذکر است که در خلال کار، هیچ مبلغ دیگری دریافت نخواهد شد.

طلاق توافقی چقدر طول میکشد؟

حدوداً 10 الی 20 روز کاری صدور دادنامه قطعی زمان می برد.

چه مدارکی برای طلاق توافقی لازم است؟

شناسنامه، عقدنامه و کارت ملی.

بروز رسانی: 2 دی 1402

مراحل طلاق توافقی با وکیل!

گام اول: توافق زوجین بر سر مهریه، حضانت و حقوق مالی زوجه

گام دوم: قرار جلسه زوجین با وکیل بصورت حضوری یا آنلاین

گام سوم: اعلام توافقات و امضای وکالتنامه

گام چهارم: مطرح کردن پرونده توسط وکیل در دادگاه

گام پنجم: ارجاع پرونده به شعبه

گام ششم: تکمیل و پیگیری پرونده

گام هفتم: صدور رای دادگاه طی 10 الی 20 روز کاری

گام هشتم: تحویل رای قطعی دادگاه به زوجین

گام نهم: مراجعه زوجین به دفتر طلاق و ثبت آن در عرض یک ساعت

تسریع کار با وکیل طلاق توافقی

اگر از ابتدا، کار را به وکیل بسپارید، خیلی سریع تر و به شکل موثر می توانید به نتیجه برسید. مراحل کار به شکل زیر است:

  1. اعلام توافقات به وکیل
  2. پیگیری وکیل و اخذ رای طلاق (گواهی عدم امکان سازش)
  3. تحویل دادنامه قطعی طلاق به زوجین

در ادامه، مراحل طلاق توافقی بدون وکیل گفته خواهد شد.

شرایط طلاق توافقی چیست؟

تنها و تنها توافق زوجین شرط است. مهم ترین مرحله این است که زوجین نسبت به مسائل ذیل توافق کنند:

توافق بر روی مهریه

زوجین میبایست بر سر مهریه توافق کنند. بنابراین در پاسخ به این سوال که “در طلاق توافقی چه چیزهایی به زن تعلق میگیرد؟” باید گفت همه چیز بر مبنای توافق است. لذا ممکن است زوجین موافقت کنند که کل مهریه بخشیده شود یا کل مهریه پرداخت شود یا بخشی از مهریه بخشیده و بخشی پرداخت شود.

حضانت فرزند

حضانت فرزند هم فقط به تصمیم پدر و مادر فرزند بستگی دارد. بنابراین این سوال که “در طلاق توافقی حضانت فرزند با کیست” اصولاً یک سوال اشتباه است. چرا که این یک تصمیم مشترک است و قانون و دادگاه در این مورد دخالتی در تعیین حضانت فرزندان نمی کنند.

نفقه و اجرت المثل

موافقت زن و شوهر بر سر سایر مسائل مالی از جمله نفقه و اجرت المثل زوجه اعلام گردد. اگر خانم در خصوص سایر مسائل مالی ادعایی ندارد می بایست اعلام کند و اگر توافق بر اینست که بابت سایر حقوق مالی خانم مبلغی پرداخت شود این موضوع نیز باید اعلام شود.بنابراین زوجین با اعلام این توافقات به وکیل طلاق توافقی و امضای وکالتنامه (بصورت الکترونیکی) می توانند بقیه امور را تا پایان کار به وکیل بسپارند.

سوالات متداول و پرتکرار

طلاق توافقی بدون وکیل چقدر طول می کشد؟

حدوداً 3 تا 5 ماه! این مدت زمان شامل حضور در جلسات مشاوره برای سامانه تصمیم، ثبت دادخواست، حضور در جلسات شورای حل اختلاف یا داوری و حضور در جلسات دادگاه می باشد.

بخشنامه طلاق توافقی 1402

روند طلاق توافقی بر مبنای قانون حمایت خانواده است که آخرین تغییرات مهم آن راجع به حضور زوجین در جلسات مشاوره است. از اینرو قانون جدید طلاق توافقی هم در قانون یاد شده آمده است؛ بنابراین بخشنامه جدیدی که روند سابق را تغییر دهد وجود ندارد و تمام روال در این صفحه به زبان ساده تشریح شده است.

طلاق توافقی بدون مشاوره چگونه است؟

در مجموعه وکلای سایا نیازی به حضور زوجین در هیچ یک از جلسات مشاوره نیست و تمام امور از صفر تا صد توسط وکیل طلاق توافقی انجام خواهد شد.

آیا طلاق توافقی 10 روزه انجام میشود؟

انجام کلیه امور در گروه وکلای سایا 10 الی 20 روز کاری زمان می برد. البته این زمان تقریبی بوده و ممکن است گاهاً بیشتر هم طول بکشد ولی انجام طلاق توافقی سریع دو یا سه روزه امکانپذیر نیست.

در طلاق توافقی چه چیزهایی به زن تعلق می گیرد؟

همانطور که گفته شد، در اینجا ملاک، رسیدن به یک نتیجه مشترک است و قانون فقط توافقات طرفین را در نظر می گیرد؛ در صورت قبول طرفین، امکان این وجود دارد که زن بعنوان مثال سه برابر مهریه را دریافت کند و یا اینکه کل مهریه و حقوق مالی خود را به مرد ببخشد.

هزینه طلاق توافقی چقدر است؟

همانطور که در بالا گفته شد هزینه اینکار با وکیل طلاق توافقی 10 میلیون تومان است. از آنجایی که یک وکیل نمی تواند همزمان وکیل هر دو طرف پرونده باشد، بدین منظور یک وکیل برای آقا و یک وکیل برای خانم خواهد بود.لذا هزینه فوق برای دو وکیل (هر وکیل 5 میلیون تومان) می باشد و تمامی هزینه های جانبی تا صدور رای قطعی نیز محاسبه شده است و هیچ گونه مبلغ مازاد بر مبلغ فوق دریافت نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز وکیل طلاق توافقی

کارت ملی، شناسنامه و عقدنامه.

آیا داشتن وکیل برای اینکار الزامی است؟

خیر؛ قانوناً الزامی به داشتن وکیل وجود ندارد، اما برای اینکه زوجین برای گذراندن این برهه از زندگی خود با تنش کمتری مواجه شوند و کار را به سهولت و در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهند، معمولاً اقدام به انعقاد قرارداد با وکیل می نمایند.

ثبت نام طلاق توافقی

در واقع این یک عبارت اشتباه است؛ چرا که ثبت نامه جداگانه ای برای این پرونده وجود ندارد و عبارت صحیح آن ثبت نام در سامانه ثنا است. طرفین برای اینکه هر پرونده ای را در قوه قضائیه تشکیل دهند، ثبت نام در سامانه ثنا الزامی است.سامانه ثنا فی الواقع احراز هویت در قوه قضاییه است که در دفاتر خدمات قضایی انجام می شود و تمامی ابلاغ ها و اطلاع رسانی ها در کارتابل شخص قابل مشاهده است.

کلام آخر

به پایان این مطلب از نوین وکیل رسیدیم امید است اطلاعاتی که درباره وکیل طلاق توافقی در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و از ان‌ها راهنمایی دریافت کنید.طلاق توافقی یعنی اینکه زن و مرد به یک نتیجه مشترک می رسند و آن طلاق با توافق همدیگر است. علت آن اصلاً مهم نیست؛ وقتی دو طرف به این تصمیم می رسند که بدون اختلاف طلاق بگیرند، دادگاه در مورد علت طلاق سوال نمی کند. بنابراین درخواست طلاق توافقی چه از جانب مرد باشد چه از جانب زن، نهایتاً می بایست طرفین به یک فهم مشترک برسند.

دکمه بازگشت به بالا