سلامت و تندرستی

بازدید وزیر بهداشت از مراکز درمانی شهرستان ری

پرتال پارسی/تهران وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در شهرستان ری، از بیمارستان‌های فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر و نیز روند ساخت و تکمیل پروژه بیمارستان الهام در بخش کهریزک بازدید کرد.

به گزارش پرتال پارسی، بهرام عین الهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه با حضور در شهرستان ری ، از بیمارستان های فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر و نیز روند ساخت و تکمیل پروژه بیمارستان الهام در بخش کهریزک بازدید کرد.

در این بازدیدها که باحضور سیدعلی یزدیخواه نماینده مجلس ، محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری ، عبدالرضا پازوکی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مدیران وزارت بهداشت انجام شد ، وزیر بهداشت در ابتدا با حضور در بیمارستان شهدای هفتم تیر از بخش های مختلف این مرکز درمانی، نحوه خدمات دهی به بیماران و مراجعین و هم‌چنین روند ساخت مرکز جامع اورژانس و ساختمان جدید بیمارستان بازدید و در جریان آخرین اقدامات انجام شده قرار گرفت.

عین الهی در ادامه باحضور در بخش کهریزک از پروژه ساخت بیمارستان خیرساز الهام و موانع و مشکلات موجود در مسیر تکمیل این مجموعه ۱۷۶ تختخوابی بازدید نمود. بازدید از بخش های مختلف بیمارستان فوق تخصصی فیروزآبادی در شهرری نیز آخرین برنامه سفر نیم روزه وزیر بهداشت به شهرستان ری بود.

وزیر بهداشت در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: خداوند را شاکریم که به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی سطح خدمات درحال ارائه به شهروندان در حوزه پزشکی و بهداشتی درمانی ، قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نبوده و امروز حتی در روستاها و مناطق دور دست نیز شاهد ارائه خدمات در قالب خانه های بهداشت به مردم شریف ایران اسلامی هستیم.

عین الهی در ادامه با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مراکز درمانی مستقر در شهرستان ری گفت: بیمارستان شهدای هفتم تیر بعنوان یک مرکز جامع تروما و ارائه خدمات به مصدومین سوانح رانندگی در منطقه جنوب تهران نیازمند توسعه فیزیکی و افزایش سطح خدمات رسانی بوده است که در همین راستا از سال ۱۴۰۰ عملیات احداث ساختمان جدید بیمارستان با ظرفیت ۳۲۰ تخت، ساختمان اورژانس با ظرفیت ۵۰ تخت و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی آفرینش آغاز شد که با افتتاح کلینیک، این مجموعه در حال خدمات دهی به مراجعین بوده و دو پروژه دیگر نیازمند تأمین اعتبارات موردنیاز جهت تکمیل و بهره برداری می باشد.

وی افزود: بیمارستان خیرساز الهام با ظرفیت ۱۷۶ تخت در بخش کهریزک یکی دیگر از طرح های خدمات درمانی در جنوب تهران می باشد که با تأمین اعتبار از سوی یکی از خیرین عزیز حوزه سلامت، ساختمان این مرکز احداث گردیده است و انشاالله با انتقال اسناد مالکیتی این مجموعه به وزارت بهداشت و تأمین اعتبار موردنیاز، به زودی شاهد تکمیل این طرح جهت خدمات دهی در منطقه کهریزک خواهیم بود.

وزیر بهداشت در پایان عنوان کرد: بیمارستان آیت الله فیروزآبادی در شهرری بعنوان یک مجموعه درمانی فوق تخصصی درحال ارائه بهترین و کامل ترین خدمات پزشکی به مردم شریف شهرری و شهرها و روستاهای اطراف آن می باشد که با افتتاح ساختمان جدید این بیمارستان با ظرفیت بیش از ۵۰۰ تخت در هفته دولت سال گذشته، سهم شایانی در افزایش سرانه های حوزه سلامت و درمان منطقه داشته است.

انتهای پیام

کارگروه خبری علمی پزشکی

هدفم این است که از طریق مطالب علمی و پزشکی، شما را در مسیر بهبود و حفظ سلامتی همراهی کنم و بهترین توصیه‌ها و راهکارها را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا