بازدید مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی از راکتور تحقیقاتی شهید فخری زاده

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی، جمعی از مهمانان سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در آستانه میلاد پیامبر بزرگ اسلام (ص) و هفته وحدت امروز (شنبه) 1400. از رآکتور تحقیقاتی شهید فخری زاده (تهران) از مرکز تولید رادیو دارو در پردیس شهید شهریاری و همچنین نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای صنعت هسته ای بازدید کردند.

بازدید مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی از راکتور تحقیقاتی شهید فخری زاده

بهروز کمالوندی معاون حقوقی بین الملل و نایب رئیس سازمان انرژی اتمی در ابتدای این بازدید گفت: سربلند و مغرور خواهند بود.
وی گفت: امت اسلامی به تعبیر رهبر فرزانه و عزیزمان در مقطع حساس تاریخی در برهه‌ای حساس قرار دارد. رشد بيش از حد علوم و فنون مختلف از يك سو موجب سعادت و پيشرفت زندگي بشر و تسلط بر طبيعت گرديده است. ایجاد سازمان های بین المللی از یک سو روابط و تعامل بین مردم جهان را برای رفع مشکلات و جبران کاستی های مختلف تسهیل کرده و از محدودیت های دیگر ملت ها دست بر نمی دارند.

* امت اسلامی در معرض انحصارات آدمخوار و بعضاً محاصره شده است.
وی افزود: در این فضای متشنج و ترسناک، جهان اسلام باید نه تنها با به کارگیری دانش و فناوری جدید، بلکه با تفکر اسلامی و دیدگاه های توحیدی و توکل به خدا، پرچم سبز، توسعه یافته و با احیای خود پیش رود. راه این است که با الگوی اسلامی بر اساس آیات و روایات راه را هموار کنیم و نه بر اساس دیگران، و این مسیر تمدن نوین اسلامی است.
کمالوندی با تمرکز بر یک جانبه گرایی و توحید دنیای استکبار و دشمنان جهان اسلام گفت: اکنون در جهان اسلام چیزهای ارزشمندی وجود دارد. این سرمایه ها حاصل تلاش اندیشمندان و متفکرانی است که در طول تاریخ گام های بلندی برداشته اند. بدون شک آنچه باید از کنفرانس وحدت اسلامی برآید، تبیین و تعریف ساختارها و سازوکارهای تمدن نوین اسلامی و راه تحقق عدالت در این معضل و در عرصه بین المللی در صورت بروز تعارض است.

معاون سازمان انرژی اتمی ادامه داد: سرعت تغییرات نامطلوب است و نباید فرصت را از دست داد. امت اسلامی در زمینه آدمخواری در معرض انحصارات قرار گرفته و گاه محاصره شده است. شرایط بحرانی کنونی که آینده جهان را تا چند 10 سال، اما در یک یا دو قرن دیگر رقم خواهد زد، زمان بسیار مهمی است که برای ساختن جهانی امن و آماده برای توسعه انسانی باید به درستی درک شود.

* امروز ایران اسلامی در همه عرصه ها و عرصه های فناوری و صنعت به اوج پیشرفت رسیده است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما در اینجا تمام تلاش خود را برای رسیدن به مرزهای علم و فناوری هسته ای انجام داده ایم و با وجود همه مخالفت ها و دشمنی های بین المللی در صنعت هسته ای، دستاوردهای زیادی داشته ایم. عظمت و غرور برای دستیابی به این دستاوردهای بزرگ، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا عزیزان خود را که هر کدام از افراد بزرگ و متوفی هستند، در راه سربلندی اسلام و امت اسلامی تقدیم کنیم. از جمله شهدای بزرگی مانند دکتر علی محمدی ، دکتر شهریاری ، مهندس احمدی روشن و اخیراً شهید فخری زاده ، همچنین می توانم به تلاش های مداوم دشمنان اسلام برای از بین بردن این صنعت ارزشمند از طریق ترورهای مختلف اشاره کنم. خرابکاری های صنعتی، سایبری، بمباران و راه های مختلف، خوشبختانه راه به جایی نبرده و این صنعت همچنان زنده است و روز به روز رونق می گیرد.
وی افزود: کشور بزرگ ایران اسلامی با دشمن روبرو شده است و اگر این اتفاق می افتاد نمی توانست پاسخگوی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله باشد. و شهدای اسلام در طول تاریخ.»

راکت

کمالوندی درباره توانایی علمای ایران اسلامی در فتح قله های معرفت بیان کرد: بی شک یکی از ارکان تمدن نوین اسلامی علم و فناوری است و این سرمایه می تواند عاملی برای وحدت جهان اسلام و جهان اسلام باشد. . جهان اسلام. همانطور که در آیه شریفه آمده است، هر یک از ما اعم از آگاهان و نادانان موظفیم در این امر مهم سهیم باشیم و با تکیه بر داشته های خود و همکاری در این عرصه به وظیفه اسلامی خود عمل کنیم. خوشبختانه ایران اسلامی امروز در همه عرصه ها و عرصه های فناوری و صنعت به اوج پیشرفت رسیده است.
وی افزود: هزاران متخصص در این زمینه در زمینه اکتشاف و تولید اورانیوم، سوخت هسته ای، نیروگاه های هسته ای، رادیوداروها، تبدیل، غنی سازی و تولید، استفاده از آن در صنعت و کشاورزی، لیزر و کوانتوم و ذوب و غیره فعالیت دارند. بی وقفه تلاش کرده است تا ایران را در موقعیت نسبتاً بالایی قرار دهد.
وی گفت: همه ما آماده همکاری با کشورهای جهان اسلام در توسعه فناوری هسته ای به نفع مردم و جوامع اسلامی هستیم تا بتوانیم راه را برای تمدن جدید اسلامی باز کنیم. پشتیبان یکدیگر باشیم، شانه به شانه بایستیم، شانه به شانه بایستیم، به امید آینده ای روشن در پرتو تمدن نوین اسلامی باشیم و این راه سبز اعتلای اسلام و امت اسلامی را طی کنیم.
میهمانان سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در این بازدید با زیرساخت های علمی و پژوهشی، دستاوردها و فرصت های صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران در زمینه راکتورها و تولید رادیودارو آشنا شدند.

راکت

انتهای پیام/



این را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا