اقتصادی

کشاورزان گلستانی در صف انتظار دریافت تسهیلات خرید تراکتور/ گره کار کجاست؟

پرتال پارسی/ گلستان رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان آخرین وضعیت و موانع موجود در این طرح را برای امکان خرید تراکتور ارزان قیمت به کشاورزان تشریح کرد.

مریم برزنونی در گفت وگو با خبرنگار پرتال پارسی، درباره کشاورزی پاییزه در گلستان اظهار کرد: با توجه به روند تغییرات اقلیمی که در سال های اخیر رخ داده است، کاهش بارندگی و بارندگی های ناپایدار و آشفتگی آب و هوا در برخی مناطق منطقه گلستان مشاهده می شود. مانند بندرگز، کردکوی و… در برخی نقاط مشاهده می شود که بیش از 100 میلی متر باران باریده و مزارع کشاورزی را آبگرفته و در برخی نقاط کمبود بارندگی به شدت احساس شده است.

وی با کمال تأسف با اشاره به عدم هماهنگی و یکپارچگی در بارندگی گلستان گفت: هر کشاورز باید با توجه به اقلیم و موقعیت زمین کشاورزی خود و با راهنمایی کارشناسان مراکز و مناطق خدمات کشاورزی نسبت به کشت محصول اقدام کند. به طور خاص برای مکان مزرعه مدیریت خود اجرا کنید.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان به کشاورزان اراضی شمالی منطقه گلستان توصیه کرد با توجه به بارندگی های اخیر و همچنین بارندگی های موثر پیش بینی شده در پایان آذرماه، کشت مستقیم مزارع را در دستور کار قرار دهند. و به هشدارهای هواشناسی توجه کنید.

برزنونی خاطرنشان کرد: وام های ارزان قیمت خوب از تولیدات دیم گلستان و سایر منابع برای خرید انواع کولتیواتور، سمپاش و ادوات مورد نیاز کشاورزان در دسترس است، کشاورزان می توانند به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

وی با اشاره به اعطای امتیاز خرید تراکتور بیان کرد: بخشنامه های ملی در این زمینه تهیه شده که ممکن است با سیاست های استان ها همخوانی نداشته باشد و همچنین مشکلات منابع و هزینه ای نیز وجود داشته باشد. بانک زراعت جمهوری بر این صنعت تاثیر گذاشته است به همین دلیل از سال گذشته تاکنون تنها 120 تراکتور در گلستان توزیع شده است که در سایر ولایات موجود نبوده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه درصدد رفع مشکل تراکتورسازی به کشاورزان هستیم، گفت: با حمایت آکیم منطقه به کشاورزان گلستانی فرصت خرید تراکتور داده می شود. گلستان و پیروان سازمان جهاد کشاورزی امیدواریم نواقص این حوزه برطرف شود به زودی اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا