عمومیکسب و کار ویژه

بادی اسپلش یا مام

زندگی اجتماعی، حضور در جمع های گوناگون  و همچنین میل به پاکیزگی و خوش بو بودن همه و همه در کنار یکدیگر سبب می ‌شوند تا ما بخواهیم معطر باشیم؛ هم به خاطر خودمان و هم اطرافیان. به طور حتم اطرافیان و افراد اجتماع نیز ترجیح می‌دهند در کنار افرادی باشند که علاوه براینکه بوی بدی نمی دهند، با استفاده از راهکارهای مختلف سعی نموده اند بوی خوش داشته باشند. در مسیر حفظ بهداشت و عطر خوش هر فرد علاوه بر استحمام مداوم و به موقع ، پوشیدن  لباس های تمیز و موارد مشابه استفاده از عطر، بادی اسپلش خوشبو و مام رول قادر است تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. البته دقت فرمایید که از این محصولات حتما باید در کنار استحمام استفاده نمود و این محصولات به هیچ عنوان قادر نیستند جایگزین شستشوی روزانه بدن باشند.

خوشبوکننده‌های بدن و ضد تعریق‌ها چه نوع محصولاتی هستند؟

خوشبوکننده‌های بدن محصولاتی می باشند که در ساخت آن‌ها از ترکیباتی مثل روغن‌های معطر، اسانس و الکل استفاده شده که با پخش بوی خوب روی بدن از ایجاد بوی بد جلوگیری می نماید. اما ضدتعریق‌ها همانطور که از نامشان پیدا می باشد مانع ایجاد عرق می‌ شوند چون در ترکیبات آن‌ها از آلومینیوم استفاده شده و همین ماده قادر است سبب جلوگیری از تعریق بدن شود. همچنین در ضدعرق‌ها علاوه بر آلومینیوم از مواد خوشبو کننده هم استفاده شده که سبب ایجاد رایحه خوب روی پوست خواهند شد.

رایحه های بادی اسپلش بیز در انواع زنانه و مردانه و با رایحه های متنوعی در بازار وجود دارد. بادی اسپلش عطر یا ادکلن نمی باشد و در ساختار رقیق و مایع آن آب، الکل و ترکیبات طبیعی و اسانس‌ها موجود می باشد. بادی اسپلش‌ها با توجه به ساختار مواد متنوعی که از آن‌ها تشکیل شده‌ اند، قادراند به نرمی و لطافت و آبرسانی پوست کمک نمایند. بعد از استحمام به دلیل بهره گیری از انواع شوینده‌ها پوست میزانی از رطوبت خود را از دست خواهد داد. بادی اسپلش قادر است میزانی از این رطوبت را جبران کند و از تعریق بیش از حد و ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری نماید.

نحوه استفاده از بادی اسپلش

باید دقت داشته باشید که با توجه به دستورالعمل های استفاده از بادی اسپلش، بهترین زمان جهت استفاده از آن بعد از استحمام می باشد. باید این محلول روی پوست تمیز و کمی نمدار که منافذ سطح پوست بازتر می باشد و آمادگی بیشتری برای جذب دارد اسپری گردد و سپس منتظر بمانید تا محلول اسپری شده روی پوست به صورت کامل خشک گردد. همچنین لازم است بدانید بادی اسپلش‌ها ماندگاری خیلی زیادی ندارند و لازم می باشد درصورت تمایل و امکان در طول روز تمدید گردند.

هیچ وقت زمانی که عرق نموده اید و بدن شما بوی ناخوشایندی دارد از بادی اسپلش استفاده ننمایید؛ این کار سبب می‌شود  تا بوی بد چند برابر شود. هیچ گونه عطر، اسپری و یا بادی اسپلش قادر نیست جایگزینی برای استحمام باشد و باید به این مهم توجه کافی را لحاظ نمایید. شما می توانید ادکلن ویتابلا مردانه را در کنار بادی اسپلش استفاده کنید.

نکته مهم : زنان شیرده و باردار نباید از بادی اسپلش‌ها استفاده نمایند زیرا این ترکیبات از طریق پوست جذب بدن می گردند و امکان دارد برای کودک مناسب نباشند. جالب است بدانید استفاده از عطر، لوسیون و کرم هایی که عطر و رایحه ای مشابه بادی اسپلش خوشبو شما دارند نیز به تقویت عطر خوش و ماندگاری بیشتر آن کمک می کنند.

مام رول

انواع مام رول و رول ضد تعریق جهت جلوگیری از تعریق بیش از حد و ایجاد بوی نا مطبوع در بازار موجود می‌ باشند و به فروش می رسند. بهترین زمان استفاده از مام بعد از استحمام و روی پوست تمیز می باشد. دقت داشته باشید در صورتیکه عرق کرده اید و پوست شما بوی بدی دارد از مام استفاده ننمایید این محصول نیز مانند بادی اسپلش روی پوست با بوی بد، تاثیری نخواهد داشت.

انواع مام های مایع یا صابونی با رایحه های گوناگون و یا بدون رایحه مخصوص خانم‌ها و آقایان در بازار موجود می ‌باشند. توجه داشته باشید دئودورانت‌ ها با از بین بردن باکتری های سطح پوست مانع ایجاد بوی نامطبوع می‌شوند اما مام رول و رول ضد تعریق سبب می‌شود تا منافذ پوست بسته شود و از ایجاد عرق جلوگیری می نماید.

خوب است خبر داشته باشید استفاده از محصولات مراقبت از پوست که PH بدن را کنترل و تنظیم می نماید و محصولاتی که باکتری‌ها را از میان می‌برند باعث جلوگیری از ایجاد بوی بد بدن می گردند زیرا فعالیت این باکتری‌ها می باشد که باعث بوی نامطبوع می شود. اگر تمایل به دارید می توانید روی این کلمه کلیک کنید یا اینکه به صحفه آن مراجعه کنید.

مام رول و بادی اسپلش چه تفاوتی با هم دارند؟

مام‌ ها و رول ضد تعریق از تعریق بیش از حد جلوگیری می نماید ولی بادی اسپلش خوشبو فقط سبب خوش بو شدن پوست تمیز و پاکیزه شما می گردند. این شما می باشید که با انتخاب محصول مناسب شرایط خود، با توجه به تفاوت هایی که محصولات گوناگون دارند و با توجه به ویژگی های پوست و بدبادی اسپلش چیست؟ بادی اسپلش چه ویژگی‌هایی دارد؟ نحوه استفاده صحیح از بادی اسپلش چگونه است؟ مام زیربغل چیست؟ ویژگی‌های یک مام خوب در چیست؟ بادی اسپلش بهتره یا مام؟

داشتن بوی خوش‌بدن یکی از مهم‌ترین اصول بهداشت فردی محسوب می‌شود. یکی از پرکاربردترین محصولات ضدتعریق بادی اسپلش و مام بوده که در فصل‌های گرم سال بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. پس اگر شما جز افرادی هستید که تعریق زیادی در طول روز دارید باید محصول ضدتعریق مناسب خود را پیدا کنید. شاید برای شما این سؤال پیش‌آمده که بادی اسپلش بهتره یا مام؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به پاسخ این سؤال برسید.

معرفی وسایل ضد عرق

همه افراد به‌نوعی به دنبال راهی برای خوشبو شدن بدن هستند و اینکه از بوی بد و تعریق در روز جلوگیری کنند. به همین خاطر وسایل ضد عرق متفاوتی در بازار وجود دارد. انواع دئودورانت و ضدتعریق به چهار گروه اصلی تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • مام یا رول
  • بادی اسپلش
  • استیک یا رول صابونی
  • ژل و کرم ضدتعریق

مام به‌عنوان یک برند معروف همیشه شناخته می‌شود که به‌مرور جایگزین اسم رول شد. مام زیربغل عملکرد بسیار خوبی داشته و در کنار نرم کردن پوست از تعریق زیربغل نیز جلوگیری می‌کند. اسپری بدن زیربغل سریع خشک خواهد شد و استفاده از آن راحت است.

بادی اسپلش چیست؟

بادی اسپلش یک نوع خوشبوکننده بوده که در انواع مردانه و زنانه و با رایحه‌های مختلفی تولید می‌شود. بادی اِسپلش دارای ترکیبات طبیعی، آب، الکل و اسانس است. به‌خاطر مواد و ترکیباتی که در بادی اسپلش وجود دارد باعث آبرسانی و نرمی پوست خواهد شد. بعد از حمام‌کردن پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد. استفاده از بادی اِسپلش می‌تواند مقداری از این رطوبت ازدست‌رفته را جبران کند و از تعریق و بوی نامطبوع بدن جلوگیری می‌کند.

بادی اسپلش اگر مواد حساسیت‌زایی در آن وجود نداشته باشد باید روی سطح پوست اسپری شوند. در این محصول برخی از روغن‌ها وجود دارد که نرمی و لطافت پوست را به دنبال خواهد داشت. در کنار تمامی این ویژگی‌ها خوشبو کردن بدن حس بسیار خوبی به انسان می‌دهد. بادی اِسپلش با داشتن رایحه‌های مختلف و ماندگار از بوی تعریق بدن جلوگیری خواهد کرد. همچنین قیمت ادکلن میلانو طلایی بسیار اقتصادی در مقابل عطر و ادکلن دارد. در ادامه بیشتر راجب ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد.

ویژگی‌های یک بادی اسپلش خوب

یکی از ویژگی‌های یک خوب این است که میزان غلظت عطر آن در ترکیباتش بسیار کم بوده و در عوض با داشتن‌های روغن‌های مختلف به‌سلامتی و لطافت پوست کمک می‌کند. پخش بوی زیاد در بادی اِسپلش باعث می‌شود هنگام استفاده از آن همیشه خوشبو باشید و از بوی بد عرق جلوگیری خواهد کرد. برخلاف عطر باید این محصول مستقیم به پوست اسپری شود و حساسیت پوستی ندارد؛ اما برای اطمینان می‌توانید قبل از استفاده مقداری از آن را روی پوست خود امتحان کنید.

نحوه استفاده صحیح از بادی اسپلش

در نحوه استفاده از بادی اسپلش باید دقت کرده که بعد از حمام آن را زیربغل خود اسپری کنید. این محصول را روی پوست تمیز کمی نمدار بزنید؛ چون در این شرایط منافذ پوست بازتر است و باعث جذب بهتر می‌شود. بعد از زدن صبر کنید تا محلول روی پوست کاملاً خشک شود.

به‌خاطر ماندگاری پایینی که بادی اِسپلش دارد در صورت تمایل می‌توانید در طول روز چند بار آن را تمدید کنید. وقتی بدن دچار عرق شده و بوی نامطبوعی می‌دهد هیچ‌وقت از این محصول استفاده نکنید. با این کار باعث خواهید شد بوی بد چندبرابر شود. در چنین شرایطی هیچ نوع ماده خوشبوکننده‌ای نمی‌تواند جایگزین حمام‌کردن باشد.

مام زیربغل چیست؟

مام در واقع یک محصول نیست؛ بلکه اسم اولین برند تولیدکننده رول‌های ضدتعریق بوده که همانند برندهای دیگر نام آن را روی این محصول به‌جای‌مانده است. درکل این رول‌های ضدتعریق دارای مایع عطری ملایمی هستند که به کمک توپک روی مام مقدار کافی آن را می‌توانید به محل موردنظرتان بزنید. این مایع با پوشاندن منافذ خروج تعریق از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌های یک مام اسپلش خوب در چیست؟

در هنگام خرید مام خوب باید به ویژگی‌های آن توجه داشته باشید. در این بخش به ویژگی‌های یک مام خوب اشاره خواهیم کرد.

  • عدم ایجاد سفیدک روی لباس‌ها
  • کنترل‌کردن میزان تعریق بدن
  • عدم ایجاد لکه روی لباس
  • فاقد پارابن
  • فاقد الکل
  • مانع تیرگی ناحیه زیربغل

۱. دئودورانت‌های طبیعی که حذف کننده بوی بد هستند نه عرق!

2.جوش شیرین و نشاسته ذرت

  1. آب لیمو

4.الکل

5.منیزیم هیدروکسید

نحوه استفاده صحیح از مام زیربغل

بعد از حمام‌کردن باید از مام زیربغل استفاده کنید. چرا که این نوع محصولات برای جلوگیری از تعریق و بوی بد بدن تولید شده‌اند. پس اگر بخواهید روی پوستی که تعریق داشته و بوی بدی دارد از مام استفاده کنید بدتر باعث تشدید بوی نامطبوع خواهید شد.

فرق مام و بادی اسپلش در چیست؟

تفاوت مام و بادی اسپلش در این است که مام به‌خاطر ترکیبات خود از تعریق جلوگیری می‌کند. اما بادی اسپلش فقط به خوشبو کردن پوست و نرمی آن کمک خواهد کرد. پس برای انتخاب محصول مناسب باید به ویژگی‌های بدن و پوست خود توجه کنید.  آیا بادی اسپلش زیر بغل را سیاه میکند؟ این نکته بستگی به پوست شما و کیفیت بادی اسپلش دارد. در  اکثر موارد سیاهی اتفاق نمی افتد ولی در پوست های حساس ممکن است منجر به تیرگی پوست شود.

جمع‌بندی؛ بادی اسپلش بهتره یا مام

برای اینکه بدانیم بادی اسپلش بهتره یا مام به ویژگی‌ها و تفاوت‌های آنها با یکدیگر در این مطلب اشاره کردیم. برای خرید این نوع محصولات باید به نوع پوست خود و انتظاری که از آنها دارید توجه کنید. اگر می‌خواهید در میان جمع دوستانه و فامیل خود همیشه خوشبو حاضر شوید و روحیه خوب و انرژی مثبتی را به همه انتقال دهید استفاده از بادی اسپلش بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اما اگر بدنتان تعریق زیادی می‌کند استفاده از مام را پیشنهاد خواهیم کرد.

واضح است خوش بو بودن قبل از هر چیزی سبب داشتن روحیه ای خوب و انرژی مثبت می گردد و از طرفی دیگر قادر است اعتماد به نفس شما را بیشتر کند. خوش بو بودن می‌تواند کمک کند تا در جمع های مختلف راحت تر حاضر شوید و دیگران از حضور در کنار شما آزرده خاطر نشوند و بو و عطر خوش یک نکته مثبت برای هر آقا یا خانم به حساب می‌آید.

دکمه بازگشت به بالا