عمومی

انواع پارتیشن را بشناسیم

در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع پارتیشن با محوریت پارتیشن اداری، پارتیشن شیشه‌ای و پارتیشن چوبی بپردازیم. اگر قصد تهیه‌ی پارتیشن و نوسازی دکوراسیون خود را دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. در ابتدا لازم است تا کمی در خصوص ویژگی‌های پارتیشن صحبت کنیم. پارتیشن جزء جداکننده‌های دیوار محسوب می‌شود و به آن دیوایدر هم می‌گویند. پارتیشن این روزها در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف به شدت محبوب و پرطرفدار هستند. اگر می‌خواهید از فضای خانه، محل کار، فروشگاه و… بیشترین استفاده‌ی ممکن را داشته باشید بهتر است به سراغ پارتیشن بندی بروید. فضاهای بزرگ معمولا از این روش برای نظم دهی هر چه بیشتر استفاده می‌کنند.

استفاده از این شیوه‌ی محبوب تفکیک فضا محدودیتی ندارد و می‌توان در اقسام مختلف ساختمان ها اعم از مسکونی، اداری، تجاری و… از آن بهره برد. پارتیشن‌ها می‌توانند به دو صورت تک جداره و دوجداره تولید و عرضه شوند. انواع تک جداره حالتی ایستاده دارند و به شکل قاب‌های یک تکه ساخته می‌شوند. اگر می‌خواهید برای جلوگیری از مزاحمت های صوتی محیط کار، جداکننده‌ی مناسبی بخرید بهتر است پارتیشن‌های دوجداره را انتخاب کنید. این جداکننده ها آکوستیک هستند و مزاحمت هایی که به صورت دیداری و شنیداری در محیط وجود دارند را به حداقل ممکن می رسانند. ارتفاع پارتیشن‌ها نیز طبق نیازهای مشتری قابل تغییر است‌.

پارتیشن های محیط اداری چه ویژگی‌هایی‌ دارند؟

در این قسمت می‌‌خواهیم پارتیشن اداری و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم. اگر محیط کاری شما فضای باز زیادی دارد، یکی از بهترین روش‌های بهینه سازی آن استفاده از پارتیشن بندی است. شاید برایتان جالب باشد که امروزه شرکت‌های تجاری از این روش برای افزایش راندمان کاری پرسنل خود استفاده می‌کنند. ممکن است یک دفتر کار کوچک تهیه کرده باشید که چندین نفر در آن مشغول به کار هستید. برای این که فضای شخصی و منظمی برای هر یک از افراد حاضر در دفتر ایجاد شود از پارتیشن بندی به سبک اداری استفاده کنید. این کار علاوه بر نظم‌دهی باعث ایجاد آرامش در دفتر و همچنین روابط خوب بین پرسنل می‌شود.  پارتیشن بندی نقش موثری در کاهش سر و صدای محیط نیز دارد. در واقع با ایجاد حریم شخصی برای کارمندان و افزایش تمرکز، سرعت‌عمل پرسنل نیز افزایش می‌یابد. این مسئله در رضایت مخاطبان دفتر، اداره یا شرکت تأثیر تعیین کننده‌ای خواهد داشت.

پارتیشن اداری علاوه بر مزایایی که پیش از این به آن‌ها اشاره کردیم باعث می‌شود که یک دکوراسیون مدرن و شیک در فضای کاری خود ایجاد کنید. معمولا هزینه‌های تغییر دکوراسیون و بازسازی محیط‌های مختلف بسیار گران است. علا‌ه بر این دیوارکشی به شیوه‌ی سنتی مستلزم عملیات تخریب است و سختی های زیادی را با خودش به همراه دارد. اما استفاده از پارتیشن‌ها در فضا به مراتب هزینه‌ و ریخت و پاش های کمتری را در بر دارد. بنابراین با کمترین هزینه‌ی ممکن هم می‌توان جنبه‌ای حرفه‌ای به محیط کار بخشید. در پارتیشن بندی های اداری معمولا از پارتیشن‌هایی که جنس چوبی و شیشه‌ای دارند استفاده می‌شود. در ادامه‌ی مطلب می‌خواهیم به معرفی پارتیشن‌هایی که جنس چوبی و شیشه‌ای دارند بپردازیم.

ویژگی‌های پارتیشن‌های‌ چوبی

در بحث معرفی انواع پارتیشن اداری باید اشاره‌ای به پارتیشن‌های چوبی داشته باشیم. این جنس پارتیشن‌ها در زمره‌ی سازه‌های چوبی مدرنی هستند که در طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند. ممکن است علاوه بر اینکه می‌خواهید یک فضای شخصی در محیط اداری ایجاد کنید، قصد جلوگیری از سر و صدا، حرارت و برودت را هم داشته باشید. به همین جهت پیشنهاد ما این است که از روش پارتیشن بندی استفاده کنید. پارتیشن‌هایی که جنس چوبی دارند علاوه بر کم هزینه بودن به عنوان عایق صدا، حرارت و برودت هم عمل می‌کنند. پارتیشن‌های ساخته شده از جنس چوب انواع مختلفی دارند. در ادامه‌ی توضیحات با ما همراه باشید. پارتیشن را می‌توان به شکل های مختلفی مثل ریلی یا کشویی ساخت. می‌توانید از نوعی استفاده کنید که با خصوصیات فضا هماهنگ تر باشد.

یکی از انواع پارتیشن‌ های چوبی نوع دیواری یا ثابت است. پارتیشن‌های دیواری یا ثابت به عنوان عایق های صوتی قوی شناخته می‌شوند و دو قسمت یک فضا را تفکیک می‌کنند. پارتیشن‌های چوبی متحرک هم از پارتیشن های معروفی هستند که با چوب ساخته می‌شوند. این پارتیشن ها به راحتی جا به جا می‌شوند و از این بابت نگرانی شما را رفع خواهند کرد. بنابراین اگر تصمیم دارید که هر چند وقت پارتیشن بندی فضای کاری خود را تغییر دهید می‌توانید از انواع متحرک استفاده کنید. نوع دیگر پارتیشن های چوبی روی ریل هایی که از جنس آلومینیوم و فلز هستند نصب می‌شوند. به این پارتیشن ها نوع کشویی می‌گویند. می‌توانید برای نصبشان در دیوار شکافی ایجاد کنید تا حین بسته شدن به انتهای شکاف بروند و داخل دیوار محل نصب قرار گیرند.

ویژگی‌های پارتیشن شیشه‌ای

در ادامه‌ی بحث معرفی انواع پارتیشن جا دارد تا در خصوص پارتیشن‌های شیشه‌ای هم مطالبی را مطرح کنیم. پارتیشن‌هایی که از جنس شیشه هستند نقش دیوارهایی را دارند که تفکیک فضا را رقم می‌زنند. پارتیشن‌های جنس شیشه‌ای نیز عایق‌های مناسبی برای آلودگی‌های صوتی محیط محسوب می‌شوند. مخصوصا در محیط های اداری که میزان رفت و آمد در آن‌ها بیشتر از سایر مکان‌ها است استفاده از عایق‌های صوتی جزء ضروریات است. این وسیله‌ی ساده در محیط های اداری که به سبک جدید و امروزی ساخته می‌شوند کاربرد زیادی دارد. معمولا پارتیشن‌های شیشه ای را با فریم بندی‌ استیل و آلومینیومی تحویل مشتری می‌دهند.

شیشه‌ی استفاده شده در این نوع جداکننده از نوع سکوریت است که دوام بالایی دارد. پارتیشن‌های شیشه‌ای را می‌توانید مطابق با سلیقه‌ی خود به صورت ساده، طرح دار، مات، شفاف و… تهیه کنید. این نوع پارتیشن‌ها علاوه بر شیک بودن باعث می‌شوند تا نور بیشتری در فضا منعکس شود و همین مسئله هم افزایش روشنایی محیط را با خود به همراه دارد. ضخامت شیشه‌های جداکننده‌های مذکور نیز کم است. یراق آلاتی که در ساخت جداکننده‌های شیشه‌ای به کار می‌روند باید به گونه‌ای باشند که ظرافت و زیبایی کار را حفظ کنند. از چسب‌های یو وی، لامپ‌های مخصوص، درزگیر‌ها و… برای نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند. پارتیشن‌های مذکور در این مقاله با بالاترین کیفیت آماده‌ی عرضه هستند. کافی است که نوع پارتیشن‌ مدنظر خود را انتخاب کنید. امیدواریم آن‌چه تاکنون در مقاله بیان کردیم برایتان مفید واقع شود.

دکمه بازگشت به بالا