اقتصادی

انتقال سهام آذرآب در سفر رییس جمهور پیگیری می شود

پرتال پارسی/ مرکز معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی: هدف ما این است که در سفر هیئت دولت به استان بتوانیم بر واگذاری سهام بانک کشاورزی به گروه ذیصلاح نظارت داشته باشیم.

حسن میرزاخانی روز سه شنبه 7 تیرماه در جریان بازدید از شرکت تاکا با حضور معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزیر جهاد کشاورزی، گفت: آذرآب در واقع به دلیل وجود چندین فقره چک برگشتی و بدهی های جاری است. در نظام بانکی و تامین اجتماعی … پس از 2.5 سال تاخیر زمانی که بانک مرکزی محدودیت چک های برگشتی و ضمانت نامه های جاری وام را لغو کرد، به بن بست رسید.

وی افزود: همچنین با کمک های انجام شده در بانک های استان، موانع 90 میلیارد ضمانت نامه آذرآب رفع شد و در نهایت منجر به رفع موانع اجرای 14 قرارداد با سازمان انرژی اتمی شد. پیمانکار.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: 14 قرارداد به ارزش 72 میلیون یورو با طرف روسی منعقد شد و به همین مناسبت جلسه ای در سازمان انرژی اتمی با حضور مسئولان و مدیران مربوطه برگزار شد. .

وی خاطرنشان کرد: آذرآب برای تضمین مشکل نقدینگی داشت و در این راستا به جای رونق تولید از بانک ملی 200 میلیارد تومان درخواست کرد که فعلا جواب نداد و پیش بینی می شود این مشکل رصد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: آذرآب کپسول مشکلاتی دارد که یکی از آنها همین وضعیت بود. موارد دیگر مسدود شدن کارت های بازرگانی در گمرک و مواد اولیه و غیره است. و تصمیماتی در دستگاه قضایی در این زمینه اتخاذ شد.

میرزاخانی در خصوص استعفای هیات مدیره آذرآب گفت: امروز حکم یکی از اعضای هیات مدیره آذرآب ابلاغ و منصوب شد و تا امروز 3 نفر از اعضای هیات مدیره این تولید بودند. واحد. امیدواریم هیات مدیره آذرآب متشکل از نیروهای انقلابی و فنی این حوزه باشد. با ایجاد شرکت های متنوع و با تجربه، آرزوی ما این است که ابتدا قراردادها را اجرا کنیم. هدف ما این است که در سفر هیئت دولت به استان شاهد واگذاری سهام کشاورزی یانک به گروه ذیصلاح باشیم.

رضایی مدیرعامل بانک مرکزی کشاورزی همچنین گفت: رفع موانع تولید به موجب قانون به این معناست که بانک ها حق شرکت سهامی ندارند و باید ظرف یک سال دارایی های خود را طبق برنامه زمانی تعیین شده بفروشند و این دارایی می تواند ملک یا سهام شرکت باشد.

وی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی حدود 27 درصد از سهام آذرآب را در اختیار دارد، گفت: در قانون مذکور آمده است که در صورت عدم فروش این دارایی در مدت یک سال، طبق برنامه زمانی تعیین شده تا سقف 55 درصد مالیات مشمول مالیات می شود. .این ممنوعیت قانونی سرمایه گذاری در این صنعت و افزایش سرمایه گذاری در شرکت می باشد.

رضایی افزود: از طرفی تولیدی و صنعتی بودن آذرآب ربطی به بانک کشاورزی ندارد که در جلسه با معاون اول رئیس جمهور مطرح و مطرح شد. برنامه واگذاری این شرکت به مپنا یا سازمان انرژی اتمی است و قول داده ایم در فروش سهام کمک کنیم تا گروه در این زمینه آسیب نبیند. .

وی گفت: بانک در زمینه تسهیلات نمی تواند به آذرآب کمک کند و برای این کار نیز نیازمند مجوز از سوی مسئولان است چرا که آذرآب یکی از زیرمجموعه ها محسوب می شود.

رضایی ادامه داد: با عنایت به سفر روز جمعه رئیس جمهور به استان و سفر به آذرآب، واگذاری سهام این گروه به این یا آن گروه از دو شرکت مذکور در آن روز، جمع بندی و دستور انجام شد. از رئیس جمهور در این زمینه باید مورد پذیرش رئیس جمهور قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بانک نزدیک به 1000 میلیارد دارایی بلوکه شده دارد، خواستار این هستیم که هر چه زودتر مالکیت این واحد نیز مشخص شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا