سلامت و تندرستی

افزایش فشار خون هنگام ایستادن می تواند علامت خطر باشد

دکتر پائولو پالاتینی، رئیس تحقیقات دانشگاه پادوآ در ایتالیا، گفت که افزایش شدید فشار خون قبل از رفتن به رختخواب می تواند یک پیش آگهی مهم برای جوانان مبتلا به فشار خون بالا باشد.

وی افزود: «ما شگفت زده شدیم که حتی یک افزایش نسبتاً کوچک در فشار خون (6 تا 7 میلی‌متر جیوه) حوادث قلبی بزرگ را در درازمدت پیش‌بینی می‌کند.

مطالعه جدید شامل بیش از 1200 بزرگسال ایتالیایی 18 تا 45 ساله، فشار خون درجه یک درمان نشده، فشار خون سیستولیک 140-159 میلی متر جیوه بود. و / یا فشار خون دیاستولیک 90-100 میلی متر جیوه.

هیچ یک از شرکت کنندگان قبل از مطالعه داروهای ضد فشار خون مصرف نکرده بودند و بر اساس سبک زندگی و سابقه پزشکی، خطر حمله قلبی در همه آنها کم بود.

در ابتدا فشار خون شرکت کنندگان در وضعیت های مختلف فیزیکی از جمله درازکش و ایستاده اندازه گیری شد.

در یک پیگیری 17 ساله، شرکت کنندگان در مطالعه 105 رویداد قلبی عمده را تجربه کردند که شایع ترین آنها حملات قلبی، درد قفسه سینه مرتبط با قلب و سکته بود.

دانشمندان دریافتند افرادی که فشار خون بالا دارند دو برابر بیشتر در معرض حمله قلبی هستند.

پس از تنظیم میانگین فشار خون به مدت 24 ساعت، محققان به این نتیجه رسیدند که افزایش شدید فشار خون در حالت ایستاده پیش آگهی حملات قلبی، سکته مغزی و سایر رویدادهای مهم قلبی عروقی است.

نتایج نشان می دهد که بیماران مبتلا به فشار خون بالا باید فشار خون خود را به طور منظم اندازه گیری کنند تا از درمان مناسب اطمینان حاصل شود و برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، ممکن است تغییرات سبک زندگی و درمان افت فشار خون در نظر گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا