اقتصادی

اصلاح ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور/ ارائه گزارش توسعه دولت الکترونیک

رئیس جمهور حجت الاسلام والمسلمین به ریاست جلسه کابینه روز یکشنبه 9 ژوئن به ریاست دکتر روحانی برگزار شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صدور صورتحساب مالیات بر املاک الکترونیکی e-mfasa از گسترش و توسعه دولت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پرتال پارسی ، با اشاره به وب سایت ریاست جمهوری ، محمدجواد آذری جهرمی در این جلسه اظهار داشت: این اقدام باعث کاهش سالانه میلیون ها بازدید از دستگاههای دولتی و همچنین کاهش زمان ارائه جزئیات حساب از یک هفته به یک دقیقه شده است.

در ادامه این نشست ، رئیس جمهور حجت الاسلام از شهدا و مسلمانان بخاطر فعالیت هایشان در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران قدردانی کرد. با این حال ، او هرگز نمی تواند به درستی به آنها خدمت کند.
سپس هیئت وزیران تعدادی از پیشنهادات قوه مجریه را مورد بررسی و تصویب قرار داد.

پیش نویس توافق نامه با JICA در مورد کمک های مالی رایگان به منظور بهبود تجهیزات نمایشگاه موزه ملی ایران

در جلسه امروز شورای وزیران پیش نویس موافقت نامه کمک مالی رایگان آژانس همکاری بین المللی ژاپن (JICA) برای بهبود تجهیزات نمایشگاه موزه ملی ایران تصویب شد.
براساس این لایحه ، دولت جمهوری اسلامی ایران (وزارت میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی) مجاز به دریافت کمک هزینه از دولت ژاپن (آژانس همکاری بین المللی ژاپن (JICA)) تا 95.5 میلیون ین ژاپن است. تنظیم تجهیزات نمایشگاه موزه ملی ایران.
بهبود حمایت از املاک فرهنگی و تاریخی موزه و ارتقاء کیفیت خدمات بازدید کننده و افزایش تعداد گردشگران و گسترش همکاری های علمی و فنی بین دو کشور از مهمترین دلایل تصویب این لایحه است.

اصلاح مقررات اجرایی قانون بودجه سراسری سال 1399

به منظور حصول اطمینان از نظر هیئت مدیره و اجرای مصوبات دولت به موجب قانون ، هیأت وزیران دستور اجرای قانون اجرای بودجه 1399 کل کشور را اصلاح کرد.
بر این اساس ، برای شفاف سازی سیاست حمایت ، سازمان هدفمندی یارانه ها موظف است از ابتدای اردیبهشت سال 1399 ، در وجوه اختصاص داده شده توسط سازمان برنامه و بودجه كشور ، از جمله اهداف قانون بودجه ملی 1399 را بپردازد. با حمایت دستگاههای اجرایی مانند کمیته پشتیبانی امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ، ارگانهای مذکور گزارش نهایی ذینفع را پرداخت می کنند و گزارش کار سازمان را از طریق آژانس های فوق به صورت ماهیانه ارسال می کنند.

تجدید نظر در مصوبه اصلاح اصول منشور شرکت احیای شهر ایران

برای اطمینان از نظر کابینه وزیران ، هیئت وزیران منشور شرکت بازسازی شهری ایران را اصلاح کرد که براساس امکان واگذاری اختیارات شرکت به ادارات کل راه و شهرسازی استان است.
بر این اساس ، هیئت مدیره و مدیرعامل یا بخش اعتباری شرکت می توانند حداکثر 5 درصد بودجه را از وام های مصوب اختصاص دهند ، مشروط بر اینکه قدرت و مسئولیت های اجرایی به بخش های منطقه ای راه و شهرسازی منتقل شود. هر ساله شرکت را تحت مجوزهای قانونی برای تجهیز و پشتیبانی از بخش مربوط اداره کل راه و شهرسازی مناطق مربوطه اختصاص دهید.

ورود و ورود دانشجویان بین المللی با اجازه / اقامت مجوز را تسهیل کنید

دولت همچنین اصلاح مقررات اجرایی قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه در ایران را بیان كرد و اظهار داشت ویزا برای چند دور صادر می شود و اعتبار ویزای بازگشت شش ماه از تاریخ انقضا خواهد بود.
علاوه بر این ، برای دانشجویان و متقاضیان غیرایرانی ، اجازه درخواست اقامت برای مدت تحصیل به درخواست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا بخش کنسولی سازمان امور دانشجویی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی معتبر است. مجوزهای خروج و بازگشت مکرر صادر می شود.
لازم به ذکر است درخواست خانواده های دانشجویی و زوج های غیرایرانی برای تحصیل در کشور ، بسته به شرایط ، بنا به درخواست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا دفتر امور کنسولی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود. منتقل می شود.

اصلاحات در آیین نامه نظارت بر بازدیدهای خارجی از دستگاههای اجرایی

هیئت وزیران با اصلاح آیین نامه نظارت بر بدنه های خروج در خارج از کشور ، با تصویب وزیر امور داخلی و با هماهنگی وزارت امور خارجه ، بازدیدهای رسمی استانداران استان های مرزی و معاونان آنها را به مناطق همسایه تعیین کرد. دسترسی.

قانون ایجاد رگولاتور برق در دولت تصویب شده است

برای جلوگیری از ظهور انحصارهای طبیعی در بخش برق و اجرای قانون کلی اجرای سیاست در ماده 44 قانون اساسی ، اعضای دولت لایحه “ایجاد یک نهاد تنظیم کننده مستقل برق” را تصویب کردند.
براساس این لایحه ، دبیرخانه این موسسه بدون گسترش سازمان جدید با استفاده از فرصت های موجود در وزارت نیرو ایجاد می شود. آیین نامه مربوط به این نهاد نیز به توصیه شورای رقابت به تصویب شورای وزیران می رسد.

دولت موافقت می کند تا اجرای مرحله سوم توسعه بندر شهید رجایی در هرمزگان را ادامه دهد

شورای وزیران موافقت كرد كه مرحله سوم پروژه توسعه بندر شهید رجایی در استان هرمزگان ادامه یابد ، مشروط بر اینكه برنامه مدیریت محیط زیست (EMP) به منظور پیشگیری و جلوگیری از تخریب اكوسيستم های دریایی و اجرای و نظارت بر اقدامات ایمنی محیط زیست به طور كامل اجرا شود.
با اجرای کامل دوره فوق که در قسمت شرقی مجموعه بندر شهید رجایی اتفاق می افتد ، ظرفیت بارگیری و تخلیه این بندر از 6 میلیون به 8 میلیون TEU در سال در دو سال آینده افزایش می یابد.
در این مدت ، 1400 متر اسکله (3 تکیه گاه) ، خاکبرداری 4 میلیون متر مکعب از عمق 5.17 متر ، محوطه سازی در حدود 112 هکتار و ساخت پست های فرعی ، ساختمان های اداری ، دروازه و کاخ های تعمیر و غیره. تولید 13 هکتار و راه اندازی امکانات دایک و گارد ساحلی به طول 1100 متر است.

تصویب ادامه پروژه آبرسانی حوضه سیروان به حوضه های گرمسیری ایلام و کرمانشاه

به منظور جلوگیری و جلوگیری از تخریب حوضه های آب و اجرای و نظارت بر اقدامات ایمنی محیط زیست ، شورای وزیران موافقت خود را برای ادامه پروژه انتقال آب حوضه سیروان حوضه گرمسیری در استان های ایلام و کرمانشاه ، با اجرای کامل برنامه مدیریت محیط زیست (EMP) انجام داد. او انجام داد.
حوضه گرمسیری 20 هزار و 878 کیلومتر مربع حوضه آبریز رودخانه های مرزی غرب کشور است که از رودخانه های کوهستانی تشکیل شده است که از ایران به عراق جریان می یابد. مهمترین رودخانه های حوضه رودخانه گاوسان ، كور تا ، الوند ، كنگیر ، گوداروش ، كنجانچام ، چنگول و میمه است. سطح این حوضه در استان کرمانشاه 28٪ (5899 کیلومتر مربع) و 72٪ در استان ایلام (14 888 متر مربع) است.
مطالعه حوضه سیروان به سال 1318 برمی گردد ، که در سال 1370 مورد بحث قرار گرفت و عمدتاً به سه مرحله اصلی تحقیق در دهه 50 ، 60 ، 80 و 80 تقسیم می شود.

ادامه پروژه توسعه فولاد متوسط ​​در استان آذربایجان شرقی

به منظور اتخاذ اقدامات پیشگیرانه ، کنترل و کاهش تأثیرات بر محیط زیست ، هیئت وزیران موافقت کردند که برنامه مرکزی توسعه فولاد مجتمع فولاد مرکزی در استان آذربایجان شرقی را اجرا کنند ، به شرط اجرای برنامه مدیریت محیط زیست (EMP) به طور کامل.

پروژه احداث فولاد آذربایجان در سال 1989 با هدف تولید 550 هزار تن انواع محصولات مختلف فولادی در 46 هکتار در 3 کیلومتری شهر میانه خواه و در سال 2000 به بهره برداری رسید.
برای تکمیل زنجیره تأمین و تولید مواد اولیه برای کارخانجات نورد مجتمع فولاد آذربایجان ، در 58 هکتار در جنوب شرقی شهر میانه و در نزدیکی فولاد آذربایجان ، ساخت و ساز متوسط ​​تار وجود دارد که شامل دو اسفنج و تولید فولاد است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا