سلامت و تندرستیکسب و کار ویژه

اسکراب برای صورت جوش دار

واقعیت این است که معمولا توصیه می‌شود موقع جوش زدن، خیلی نباید سراغ اسکراب‌ها رفته و پوست را دستکاری نکرد؛ چون ممکن است منجر به التهاب بیشتر و اذیت شدن پوست شود. اما اگر پوست چربی دارید که مستعد جوش زدن و منافذ باز است و دل‌‍تان می‌خواهد با استفاده از چند اسکراب خانگی برای پوست جوش دار از زیبایی‌تان مراقبت کنید و قبل از ایجاد جوش، جلوی بروز آن را بگیرید، این مقاله برای شخص شما نوشته شده است. در این مقاله با شش اسکراب خانگی ساده اما بسیار کاربردی آشنا می‌شوید که چربی اضافه پوست را از بین برده و پوستی سالم و بدون جوش را به شما هدیه خواهد داد.

اسکراب خیار

اسکراب خیار، ساده‌ترین نوع اسکراب خانگی برای پوست جوش دار است. خیار می‌تواند به راحتی چربی اضافه روی پوست را از بین برده و پوستی تمیز و درخشان را به شما هدیه دهد. از دیگر مزایای استفاده از خیار به عنوان اسکراب کوچک کردن منافذ باز پوست است که معمولا در مورد پوست چرب زیاد دیده می‌شود. با استفاده منظم از خیار متوجه کوچک شدن منافذ، تمیز شدن پوست و شفافیت آن خواهید شد.

مواد لازم:

نصف یک عدد خیار

نحوه استفاده: خیار را له کنید و آن را روی پوست تمیز قرار داده و به صورت دورانی رو به بالا ماساژ دهید. این کار را به مدت سه الی پنج دقیقه ادامه داده و سپس صورت‌تان را با آب خنک بشویید و مقداری مرطوب کننده فاقد چربی بزنید. در هر هفته می‌توانید دو بار از این اسکراب استفاده کنید.

اسکراب روغن نارگیل

اگر برایتان سوال است که مگر یک روغن می‌تواند حساب چربی‌های اضافه را برسد، باید به شما جواب مثبت بدهیم و روغن نارگیل را معرفی کنیم. روغن نارگیل قادر است تمام آلودگی‌ها و ناخالصی‌های سطح پوست را از بین برده و در عین حال مواد مغذی لازم را به آن برساند و پوستی نرم و مرطوب را به شما ارائه دهد. با استفاده از این اسکراب خانگی برای پوست جوش دار می‌توانید به راحتی چربی اضافه پوست را کنترل کنید و سلول‌های مرده را از بین ببرید.

مواد لازم

یک قاشق سوپ خوری روغن نارگیل

یک قاشق سوپ خوری شکر نارگیل (شکر پالم نارگیل)

نحوه استفاده: شکر نارگیل را به روغن اضافه کرده و آن را مخلوط کنید. سپس آن را با حرکات دایره‌ای شکل روی پوست تمیز صورت و گردن ماساژ دهید. این کار را به مدت سه الی چهار دقیقه ادامه داده و سپس با آب ولرم بشویید. بعد از این کار هم صورت‌تان را با آب خنک بشویید تا منافذ آن بسته شود. بعد از این اسکراب نیازی به استفاده از کرم لاکچری کوین نخواهید داشت. دقت داشته باشید که بهتر است از این اسکراب دو بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه خوبی به دست آورید.

اسکراب قهوه برای پوست جوش دار و چرب

قهوه‌ای که صبح‌ها می‌نوشید فقط به کار پراندن خواب از سرتان نمی‌آید؛ بلکه می‌تواند چربی‌های اضافه را هم با یک روش ساده از پوست شما فراری دهد. کافئین موجود در قهوه می‌تواند گردش خون را در پوست افزایش داده و پوستتان را شاداب و درخشان کند. همچنین مقادیر بالای آنتی اکسیدان موجود در قهوه نیز برای جوانسازی پوست بسیار عالی است. همه این خواص را اضافه کنید به اسکرابی که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم و پوست جذاب را به خودتان هدیه کنید.

مواد لازم:

یک قاشق سوپ خوری دانه قهوه که ترجیحا از قهوه تازه دم شده باقی مانده است

یک قاشق سوپ خوری ماست ساده

نحوه استفاده: قهوه و ماست را با هم مخلوط کنید و آن را به مدت یک الی دو دقیقه روی پوست تمیز صورت ماساژ دهید. سپس اجازه دهید این مخلوط به مدت پنج دقیقه روی پوست استراحت کرده و بعد صورت‌تان را بشویید. اگر پوست‌تان حساس است یا نسبت به لبنیات حساسیت دارید، می‌توانید عسل را جایگزین این اسکراب خانگی برای پوست جوش دار کنید. همچنین مجاز هستید در طول هفته یک الی دو بار از اسکراب قهوه برای پاکسازی پوست چرب کمک بگیرید.

اسکراب جو دو سر برای کنترل جوش

جو دو سر نه تنها خاصیت ضد التهابی بسیار خوبی دارد؛ بلکه دارای خواص پاکسازی کننده پوست نیز هست و به همین دلیل برای ساختن یک اسکراب خانگی برای پوست جوش دار و چرب به آن نیاز پیدا خواهید کرد. در عین حال ماست نیز قادر است پوست را تمیز کرده و چربی اضافه آن را کاهش دهد. زمانی هم که پای عسل به میان بیاید، قرار است پوستی مرطوب و آبرسانی شده را تحویل بگیرید و خبر خوب اینکه در اسکراب جو دو سر، از ماست و عسل نیز استفاده می‎شود.

مواد لازم:

یک قاشق سوپ خوری جو دو سر

یک قاشق سوپ خوری ماست ساده

یک قاشق سوپ خوری عسل

نحوه استفاده: تمام مواد بالا را با هم مخلوط کرده و آن را روی پوست تمیز ناحیه گردن و صورت قرار دهید. سپس اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی پوست‌تان باقی مانده و استراحت کند. بعد از این مدت زمان نوک انگشتان‌تان را خیس کنید و شروع به ماساژ دادن پوست به شکل دایره‌های کوچک و بزرگ کنید و این کار را به مدت سه الی چهار دقیقه ادامه داده و در نهایت صورت‌تان را با آب خنک بشویید. به خاطر داشته باشید که می‌توانید گلاب را جایگزین ماست کنید و از خواص آن بهره ببرید. از این اسکراب می‌توانید یک الی دو بار در هفته کمک بگیرید.

ماسک خاک رس تاچا یک ماسک اسکراب لاکچری کوین بی نظیر برای پوست های چرب با منافذ باز می باشد. این محصول با لایه برداری و پاکسازی پوست موجب یکدست شدن آن می شود. این ماسک توسط متخصصان پوست تست شده و آلرژی زا نمی باشد.

اسکراب چای سبز

کمتر کسی این روزها از خواص بی‌نظیر چای سبز بی‌خبر است. این گیاه می‌تواند به واسطه داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدان استرس اکسیداتیو را که منجر به آسیب دیدن پوست شده از بین ببرد و طراوت را به چهره افراد برگرداند. در ساخت این اسکراب خانگی برای پوست جوش دار از لیموی تازه هم استفاده می‌شود که قادر است چربی پوست را کنترل کند.

مواد لازم:

دو عدد چای سبز کیسه‌ای

دو قاشق سوپ خوری شکر

چند قطره آب لیموی تازه

یک فنجان آب داغ

نحوه استفاده: چای سبز کیسه‌ای را داخل آب داغ قرار دهید و صبر کنید که آب خنک شود. زمانی که خنک شد، کیسه چای را از آن خارج کرده و دو قاشق شکر و آب لیمو را به این جوشانده اضافه کنید. اگر نیاز داشتید، می‌توانید مقداری دیگری چای سبز را به این ترکیب اضافه کنید؛ اما دقت داشته باشید که این مایع باید قوام لازم برای استفاده شدن به عنوان اسکراب را داشته باشد.

در مرحله بعدی با استفاده از نوک تمیز انگشتان یا یک پد آرایشی، اسکراب را روی پوست تمیز قرار داده و به مدت سه الی چهار دقیقه ماساژ دهید. سپس پوست‌تان را با آب ولرم شسته و سپس با آب سرد آبکشی کنید. شما می‌توانید بقیه این جوشانده را در یک ظرف در بسته قرار دهید و برای دفعه بعد از آن استفاده کنید. از این اسکراب می‌توان تا دو بار در هفته استفاده کرد.

اسکراب کیوی برای پوست چرب

ویتامین آ و ویتامین سی موجود در کیوی به عنوان دو آنتی اکسیدان خیلی قوی برای پوست عمل کرده و سلامت را به بافت پوست شما برمی‌گردانند. همچنین در این اسکراب از شکر استفاده می‌شود که به عنوان یک اسکراب عالی برای پوست شناخته می‌شود. به همین دلیل اسکراب کیوی را به عنوان یکی از بهترین انواع اسکراب خانگی برای می‌شناسند.

مواد لازم:

یک عدد کیوی

دو قاشق سوپ خوری شکر

دو الی سه قطره روغن آفتابگردان یا روغن زیتون

نحوه استفاده: ابتدا پوست کیوی را بگیرید و کیوی را له کنید. سپس شکر و روغن را به کیوی اضافه اگر پوست چرب دارید ممکن است با جوش سرسیاه و یا درناک مواجه شده باشید علت این مهمان های ناخوانده چربی کنترل نشده پوستتان است. یکی از راه های کنترل چربی و جوش صورت استفاده از های مخصوص می باشد. در واقع استفاده از اسکراب مخصوص پوست چرب و جوشدار یکی از از راهکار های کاربردی برای کنترل چربی پوست می باشد. اگر شما هم به دنبال بهترین اسکراب برای پوست چرب و جوشدار هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین محصولات را به شما معرفی کنیم.

اسکراب چیست؟

اسکراب یکی از می باشد که تاثیر زیادی در سلامت و شادابی پوست دارد. این محصول با لایه برداری ملایم باعث ازبین رفتن سلول های مرده موجب، باز شدن منافذ و از بروز آکنه های زیر پوستی نیز جلوگیری می کند.

ضرورت استفاده از اسکراب چیست؟

یک خانم زیبا علاوه بر لباس و لوازم آرایشی مناسبی که استفاده می کند، باید برای پوست و دندان خود نیز اهمیت قائل شود. پوست بیرونی لایه بدن است که سلامت و شادابی آن تاثیر زیادی در زیبایی شما دارد. تصور کنید با کسی صحبت می کنید که پوست نرم و درخشانی دارد. یکی از دلایل زیبایی این فرد استفاده از اسکراب صورت می باشد.

اسکراب ها با پاکسازی پوست آلودگی و چربی اضافی را از بین برده و شادابی را برای پوست به ارمغان می آورد استفاده از این محصول در روتین پوستی ضروری است دلیل این موضوع این است که اگر آلودگی و سلول های مرده پوست پاکسازی نشوند منافذ پوست بسته می شود و باعث بروز جوش یا آکنه می شود.

کنترل چربی پوست

برخلاف تصور افراد پوست چرب مزایای زیادی دارد. برای مثال افرادی که پوست چربی دارند پوستشان دیرتر از پوست های خشک چروک می شود که این موضوع برای بسیاری از خانم ها اهمیت زیادی دارد. پوست چرب با جذب آلودگی محیط باعث بروز جوش می شود و این جوش برای خیلی از خانم ها یا دختر خانم ها آزار دهنده است. معمولا افراد از محصولات مختلف با هزینه های متفاوت استفاده می کنند تا جوش هایشان برطرف شود یکی از این راهکار ها استفاده از کرم پودر کوین با کاور بالا می باشد اما ممکن است استفاده بیش از اندازه از لوازم آرایشی ممکن است برای پوست عوارض داشته باشد. کنترل چربی پوست کار آسانی است فقط لازم است یک روتین پوستی متناسب با پوستتان داشته باشید.

بهترین مارک اسکراب برای پوست چرب و جوش دار

بهترین اسکراب های مخصوص پوست چرب و جوشدار شامل برند هایی است که علاوه بر کنترل چربی پوست و لایه برداری ملایم از آن، آلودگی ها و ناخالصی ها را پاکسازی کرده و پوست را بیش از اندازه خشک نکنند و عوارضی برای آن نداشته باشند.

روش استفاده از اسکراب پوست چرب و جوشدار

  • ابتدا تمام آرایش و آلودگی ها را با استفاده از یک شوینده صورت مناسب پوست چرب پاکسازی کنید.
  • اسکراب را روی پوست مرطوب به آرامی ماساژ دهید.
  • پس از گذشت 2 الی 3 دقیقه پوستتان را با آب ولرم بشویید.
  • بعد از شستن اسکراب با استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان رطوبت مورد نیاز پوستتان را تامین کنید.

معرفی بهترین اسکراب پوست چرب و جوشدار

در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما به معرفی اسکراب های مخصوص پوست های چرب و مستعد جوش همراه با کاربرد و خصوصیاتشان می پردازیم.

1- اسکراب تی تری بادی شاپ

اسکراب ضد جوش درخت چای بادی شاپ یکی از بهترین اسکراب ها برای پوست های چرب و جوش دار می باشد. این محصول با پاکسازی صورت باعث از بین رفتن سلول های مرده شده و چربی اضافی پوست را نیز کنترل می کند. لایه برداری تاثیر زیادی در درمان مشکلات پوستی و یا کاهش آن ها دارد

 

4- ژل اسکراب لایه بردار بایودرما

ژل اسکراب لایه بردار برند بایودرما پوست را پاکسازی کرده و برای استفاده از کرم ها و سرم ها آماده می کند. این محصول بافت پوست را اصلاح کرده و موجب کوچک شدن منافذ شده و همچنین از بروز آکنه نیز جلوگیری می کند. کرم لاکچری کوین دارای پد مخصوص می باشد.کرم پودر کوین پایه سیلیکونی می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا