رویدادها و حوادث

ارجاع گزارش تخلفات آب و فاضلاب خوزستان به دادسرای دیوان محاسبات

کاربرد:

در تاریخ 1 سپتامبر 2016 ، بخش ساخت و ساز عمران و بخش سرمایه گذاری بخش آب و فاضلاب استان خوزستان به منظور اجرای اهداف واکسیناسیون و اهمیت آب در استان خوزستان و همچنین بررسی و بررسی موضوعی در دادگاه محاسبات ، توسط رئیس دیوان محاسبات کشور تأسیس شد. ، اکنون گزارشی از ممیزی و ممیزی این شورا تهیه و در رابطه با شرکت آب و فاضلاب اهواز و نوار غزه به دیوان محاسبات ارائه شده است. کشور تمام شده است.

بسیاری از سمت های مدیریتی در سازمان آب و فاضلاب خوزستان

گزارش شورای ویژه بررسی فعالیتهای مالی شرکتهای آب و فاضلاب استان خوزستان دارای چندین خطا بود.

طبق تحقیقات وام ساختمانی ، شرکت آب و فاضلاب اهواز 983 میلیارد تومان از وام های دولتی (صندوق توسعه استان و توسعه ملی) مصوب 1396 ، 1397 و 1398 و 71٪ تا 700 دریافت کرده است. وی یک میلیارد تومان دریافت کرد اما طبق تحقیقات انجام شده تخلفاتی در هزینه این مبلغ وجود دارد.

براساس این گزارش ، شرکت آب و فاضلاب خوزستان بودجه تخصیص یافته را در شرایط نامرتبط تخصیص داده است ، از جمله: بدهی پیمانکاران مربوط به سالهای گذشته و سایر پروژه ها ، پرداخت پیمانکاران و حقوق و مزایای کارکنان و غیره در همان زمان ، تأخیر در کار و عدم دستیابی به اهداف برنامه ریزی شده باعث خشم ساکنان شد.

طبق دیوان محاسبات ، این شرکت همچنین از بخشی از وام های مربوط به پروژه آبرسانی شهرهای دارای تنش آبی برای ساخت تصفیه خانه های 1 و 2 در اهواز و تجهیزات الكتریكی و مكانیكی استفاده كرده است.

در بخشی دیگر از این گزارش آمده است که اگرچه مقامات اجرایی خرید و ساخت ساختمانهای اداری را ممنوع کرده اند ، اما شرکت آب و فاضلاب با اهدای وام از طرح آبرسانی روستای آبادان یک ساختمان اداری در اهواز احداث کرده و در 28 روستا کمبود آب وجود دارد.

یکی دیگر از تخلفات این شرکت ، خرابی یا سو عملکرد پالایشگاه های نفت در شرق و غرب اهواز بود. بر این اساس ، وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال 2004 مبلغ 149 میلیون دلار از بانک جهانی برای احداث تصفیه خانه شرق اهواز دریافت و به شرکت آب و فاضلاب اهواز برای اجرای طرح جامع فاضلاب شهرداری اهواز پول پرداخت کرد. همچنین معادل واقعی این مبلغ توسط وزارت نیرو تأمین و پرداخت شده است ، با این منابع باید تغییر بزرگی در حل مشکلات فاضلاب اهواز ایجاد می شد ، اما این پروژه به درستی اجرا نشد و تجهیزات به طور کامل نصب و راه اندازی نشد. رئیس جمهور اول ، این گیاه کار نمی کند. همچنین علی رغم پرداخت 78 میلیارد تومان از سال 1390 به شرکت آب و فاضلاب اهواز ، پروژه بازسازی تصفیه خانه آب غرب اهواز به دلیل ضعف مدیریت این شرکت هنوز اجرایی نشده و این مبلغ در حساب های جاری بانک کشاورزی راکد مانده است.

تخلف دیگر این شرکت ابهام در ادغام شرکت های آب و فاضلاب و انتقال وظایف و مأموریت های فاضلاب روستایی و شهری در موضوع ادغام مطابق با ساختارهای مختلف قانونی است که انتقال دارایی ها و بدهی ها و غیره را فراهم می کند. حقوق شرکت های آب و فاضلاب در هر استان در آن استان بود.

در همین راستا ، باید توجه داشت که با شروع بند 4 (ه) قانون بودجه سال 1399 ، کل کشور 50 میلیون یورو از بودجه ملی تحت حمایت و اجازه مقام معظم رهبری برای رسیدگی به امور آب و فاضلاب شهر دریافت می کند. اهواز و کارون (کوت عبدالله) 13 میلیون یورو پول نقد ، معادل 270 میلیارد تومان از مبلغ فوق دریافت کردند. با این حال ، به دلیل ضعف رهبری مسئولان شرکت آب و فاضلاب خوزستان ، مبالغ فوق برای توسعه و تعمیر شبکه های آب و فاضلاب اهواز و کارون (کوت عبدالله) و 143 میلیارد تن از 270 میلیارد فوق برای جبران خسارت سیل هزینه نشد. سال 2009 بدون جایگزینی قرارداد و بدون انعقاد قرارداد پرداخت شد.

علاوه بر تخلفات فوق ، چندین مورد دیگر مدیریت شرکت وجود دارد ، از جمله: پروژه های عمرانی بلند مدت و افزایش هزینه های ساخت و اجرا ، نظارت کافی بر قراردادهای مربوطه ، بی نظمی در قرارداد ، لوله ها و تجهیزات فرسوده و منسوخ شده ، عدم کیفیت آب آشامیدنی و بهداشت در اهواز و وجود شعب غیرقانونی سایر سازمان های غیر دولتی استخدام ، کمک در خلاف قوانین و مقررات ، عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ، عدم انجام معاملات متوسط ​​و بزرگ از طریق خرید الکترونیکی ، افزایش حقوق و مزایای اعضای هیئت مدیره شرکت با نقض قوانین و مقررات لازم الجزایر پرداخت ، استخدام مشاور غیر منتظره در برنامه سازمانی و غیره

با وجود بودجه ، مشکلات آب غزنی حل نشده است

طبق دادگاه تجدیدنظر ، مشکلات آب در نوار غزه با وجود تخصیص حدود 42 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در فاصله سال های 1394 تا 1398 و همچنین وام های نفتی و کمک های شرکت ملی برای مناطق نفت خیز همچنان حل نشده است. تخلفات زیادی صورت گرفت.

برخی از تخلفات این شرکت در گیزانیا شامل عدم تأمین آب دام های منطقه ، عدم انجام تعهدات قراردادی ، تخصیص کلیه وام ها به پروژه و استفاده از وام های ساختمانی برای انجام عملیات فعلی شرکت ، ایجاد تعهدات غیر ضروری ، سهل انگاری و سهل انگاری در روند مراجعه است. مراجعه به کار ، از جمله انعقاد قرارداد پس از اتمام کار و استفاده از مکانیزم خروج از روش مناقصه ، ایجاد وضعیت رسمی و عدم مالکیت زمین در مسیر پروژه ، عدم اقدام قانونی برای ضبط ضمانت نامه ، علاقه برخی از پیمانکاران.

ارائه گزارش شورای ویژه رسیدگی به امور شرکت آب و فاضلاب اهواز به دیوان محاسبات

گزارش تخلفات شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای تحقیقات بیشتر به دادگاه محاسبات کشور ارسال می شود.

لازم به ذکر است که این اولین ممیزی ویژه از این سطح و کیفیت در استان خوزستان است.

دکمه بازگشت به بالا