اقتصادی

اختصاص 3500 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی استان کرمان در مصوبات سفر هیئت دولت

پرتال پارسی/ کرمان وزیر جهاد کشاورزی: ​​در مصوبه هیئت دولت در منطقه کرمان، سه هزار و 500 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافت که یک میلیون و 640 میلیون تومان آن به شمال و مابقی به جنوب اختصاص یافت.

سید جواد ساداتی نژاد شامگاه 31 مردادماه در جلسه شورای اداری منطقه کرمان گفت: منطقه کرمان سفره زیبای محصولات کشاورزی و باغی است و این استان 900 هزار هکتار زمین حاصلخیز دارد و 7.1 هکتار داریم. میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان است.

وی گفت: در استان کرمان 260 هزار نفر در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند و حدود 30 درصد مشاغل استان در این بخش است.

ساداتی نژاد گفت: امسال با غیرت کشاورزان این منطقه دو برابر سال گذشته گندم تحویل شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال سخت ترین و بدترین سال از نظر مشکلات بخش کشاورزی بوده است و در ابتدای سال خسارت زیادی به این بخش وارد شد و اخیراً بخش زیادی از باغات . و مزارع تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند که شرایط بسیار سختی را برای کشاورزان ایجاد کرده است و باید وام این کشاورزان را به تعویق بیندازیم.

وزیر جهاد کشاورزی: ​​باید تسهیلاتی را تخصیص دهیم تا کشاورزان در سال آینده اقدام به کاشت محصول کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با مصوبه هیئت دولت در منطقه کرمان 3500 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافت که یک میلیون و 640 میلیارد آن به شمال و مابقی به جنوب اختصاص یافت.

وی ادامه داد: اعتبارات اختصاص یافته به استان کرمان در جهات مختلف از جمله احیا و نوسازی باغات، ایجاد نهالستان، مدیریت آب، مدیریت سفره های زیرزمینی، مبارزه با بیابان زایی، رفع تداخل با اراضی کاداستر، حمایت از اسکان عشایر و عشایر. سیستم. ایجاد استخرهای ماهیان خاویاری، واکسیناسیون دام، کنترل آفات، توسعه اقدامات دانش بنیان در بخش کشاورزی و در بخش دام و طیور.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا