اقتصادی

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی با اولویت مودیان بزرگ

رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار تصویب قانونی برای اولویت دادن به مودیان بزرگ در سامانه پایانه های فروشگاهی و مودیان شده است.

به گزارش پرتال پارسی، سعید ممبینی با اشاره به اتاق اصناف درباره نشست اصناف با رئیس سازمان مالیاتی گفت: یکی از موضوعاتی که در حال حاضر نگران فعالان اقتصادی از جمله اصناف است رویکرد جدید است. دولت برای آن مالیات وضع کرده است و برای افزایش سرمایه گذاری و ایجاد شغل برای افراد بیشتر، منطقاً باید این نگرانی از سر فعالان صنفی برداشته شود. یکی از اقدامات جدید اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده است که قبلا به اصناف اطلاع رسانی کرده بودیم اما شفاف سازی با همکاری سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران لازم است.

وی افزود: در خصوص قانون پایانه های فروشگاهی که برای شفاف سازی فعالیت های اقتصادی در حال اجراست، از سازمان مالیاتی خواستیم به دلیل نبود زیرساخت ها و آموزش های لازم، اجرای این قانون را در اولویت قرار دهد. تجارت. اتحادیه های کارگری باید انتخاب شوند. از این رو سازمان امور مالیاتی تعیین اولویت ها را با تمرکز بر تقویت زیرساخت ها و ارتقای سطح آموزش مد نظر قرار داد.

رئیس اتاق اصناف ایران به درخواست افزایش ارقام پیش بینی شده در احکام اجرایی اصل 95 در رابطه با تورم توجه ویژه کرد: نرخ های کاهش مالیات بر ارزش افزوده و تمدید ماده 186 استعلام مالیاتی. پروانه کسب مورد تایید رئیس سازمان مالیاتی و تایید کمیته اقتصادی ستاد کل کشور نیز تایید شد.

ممبینی افزود: یکی از مهم ترین موضوعات، لزوم فرهنگ سازی گزارش الکترونیکی مالیات های تشخیصی بود. در صورتی که مؤدیان از سیستم مؤدیان آگاهی کافی داشته باشند، می توانند از آن به عنوان ابزاری برای حسابداری درآمدها و همچنین هزینه ها استفاده کنند که در این صورت خدمات مالیاتی مبتنی بر اطلاعات و دیدگاه انصاف مالیاتی است.

به گفته وی، بانک مرکزی همچنین برای افرادی که کارتخوان دارند، اخطار و پیامک ارسال کرده که باعث اختلال در کسب و کار شده است. پیشنهاد اتاق اصناف ایران به دولت انتشار شرایط دریافت کتاب کارت برای اخذ جواز کسب یا سایر مجوزهای خدماتی است. این پیشنهاد مورد حمایت سازمان امور مالیاتی نیز قرار گرفت و در مجموع از این جلسه استقبال می کنیم.

قبولی 80 درصد اظهارنامه مالیاتی اصناف

وی گفت: طی سه سال گذشته از برگزاری هفتمین جلسه اتاق بازرگانی ایران، تلاش کرده ایم با کمک به اجرای سیاست های مالیاتی و … حداقل حاشیه را برای مودیان صنفی ایجاد کنیم. بیش از 80 درصد مالیات دهندگان. تشکل صنفی در سال گذشته با استفاده از تبصره 100 و ماده 97 قانون نظام صنفی تصویب شد. علاوه بر این، در سه سال گذشته شاهد افزایش نرخ گزارش مالیاتی مودیان صنفی هستیم که این امر مدیون کار ارتقای فرهنگ اتحادیه‌های صنفی از جمله اتحادیه‌ها و اتاق‌ها، سواد مالیاتی و وکالت است. اظهارنامه معافیت مالیاتی داد و برای اجرای ماده 100 از سایر مزایا، عفو و معاهده مالیاتی استفاده کرد. امیدواریم با تداوم این تعامل سازنده به تدریج انصاف مالیاتی افزایش و فرار مالیاتی کاهش یابد.

حمایت از تولید از طریق اقدامات مالیاتی و مشوق ها

وی گفت: ما معتقدیم زمانی که کسب و کار در جامعه رونق داشته باشد، می توان مالیات دریافت کرد، بنابراین قبل از اینکه به جمع آوری مالیات فکر کنیم، باید بدانیم که چگونه بر اقتصاد تأثیر می گذارد. علاوه بر این، دولت سیزدهم متعهد به حمایت از تولید با استفاده از مشوق‌های مختلف از جمله تدابیر و مشوق‌های مالیاتی است. ما معتقدیم که مالیات بر اساس اطلاعات یا داده ها منجر به عدالت مالیاتی می شود. لذا از مودیان تقاضا داریم نسبت به ثبت اطلاعات دقیق و کامل اقدام و در اجرای این عدالت مساعدت نمایند.
وی افزود: سازمان امور مالیاتی در حال اجرای دو قانون است که برای اجرای آن باید افزایش یابد. اولین مورد قوت قانون جدید ارزش افزوده است که کمتر از یک ماه دیگر اجرایی می شود. این قانون با قانون قبلی متفاوت است و فرصت های جدیدی را برای ما ایجاد کرده است تا به جامعه معرفی کنیم. طی این آموزش از اتاق اصناف ایران می خواهیم در تهیه و توزیع کتب درسی همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول در قانون دوم، قانون پایانه های فروشگاهی و نظام مودیان. این قانون باید چند ماه پیش اجرا می شد که به دلیل کمبود زیرساخت ها به تعویق افتاد و امیدواریم هر چه زودتر این بسترها و زیرساخت های لازم برای جذب مودیان بزرگ ایجاد شود.

وی افزود: تلاش می کنیم در سامانه های موجود پرونده مالیاتی را در اختیار مودیان قرار دهیم تا همه بتوانند پرونده خود را مطالعه کنند و در صورت نیاز اطلاعات تکمیلی یا اعتراض کنند.

اقدامات منفی مودیان با تغییر کد پستی

دبیر هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران درباره برخی از مسائل مالیاتی این اتحادیه اظهار داشت: مالیات بسیار کمتری پرداخت کنید زیرا مالیات دهندگان از عدم رعایت انصاف مالیاتی ناراضی هستند.

حسین طاهر محمدی گفت: در قانون اصلاح مالیاتی، نفوذ و ضریب رئیس را حذف کردیم و آیین نامه ماده 219 لازم الاجرا شد که کاملاً مغایر با مبارزه با حسابرسی و تشخیص مالیات عمومی است. . . این به این معنی است که همه چیزهایی را که نیاز به تعمیر دارند بچرخانید و دوباره راه اندازی کنید. قبلا کدهای پستی مکانیزه نبودند. اصلاح نظام صنفی ایران طی سه سال گذشته کد پستی را مکانیزه کرده است که از اداره پست و ثبت احوال از سازمان ثبت احوال درخواست می شود. عده ای کدپستی خود را عوض کردند و به اداره مالیات رفتند. مقامات مالیاتی پرونده های قدیمی را بسته و پرونده های جدید را باز کردند.

وی افزود: اینها افرادی هستند که از رزرو ماده 100 استفاده کرده اند و مالیات 200 هزار تومانی آنها در یک زمان 12 میلیون تومان بوده است. چند ماه بعد سازمان مالیاتی موضوع را حل کرد اما ظلمی که در حق این افراد شده بود جبران نشد. این افراد امروز یکی یکی به هیأت های حل اختلاف مراجعه می کنند و معلوم نیست شکایت آنها پذیرفته می شود یا خیر. لذا انتظار می رود سازمان امور مالیاتی بخشنامه ای در این خصوص صادر کند.

بخشش جرایم – تشویق مجرم

رئیس اتاق بازرگانی شمیرانات و دبیر هیأت رئیسه اتاق ایران درباره معافیت ها و معافیت های مالیاتی نیز بیان کرد: افرادی که به دلایلی مالیات خود را پرداخت نکنند تا چند سال دیگر از پرداخت مالیات معاف می شوند. به عبارت دیگر به دلیل پرداخت نابهنگام مالیات. این نادرست است و ما انتظار داریم IRS از افرادی که مالیات خود را به موقع پرداخت می کنند حمایت کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا