بین الملل

آیین‌نامه آینده پژوهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آیین نامه هشت ماده ای آینده پژوهی به معاونت های پژوهشی و فناوری دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری آنا از مشهد، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یونس پناهی در اختتامیه اولین دوره آموزشی فرهنگی با حضور حکیمان و تجلیل از اساتید برجسته کشور برگزار شد. علوم پزشکی دانشگاه های علوم، عصر امروز در مشهد برگزار شد: 1401 از سوی مقام معظم رهبری; آن را دانش بنیان و اشتغال زا نامیده اند و برای تحقق شعار سال می خواهیم به جایگاه واقعی خود در عرصه هایی مانند تولید ثروت و دانش، عملکرد فناورانه و دستاوردهای علمی دست یابیم.

وی گفت: وزیر بهداشت به موضوع آینده پژوهی توجه ویژه دارد و در این راستا قانون تبعی مشتمل بر هشت ماده به معاونت های پژوهشی و فناوری دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شده است. جمهوری .

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رتبه ایران در آخرین رتبه بندی جهانی، تاکید کرد: ایران از کشورهایی مانند مالزی، سنگاپور، اندونزی، قطر و عربستان بالاتر است. . اما معتقدیم با توانایی هایی که داریم می توانیم به موقعیت های خوبی برسیم.

پناهی تصریح کرد: در این هشت بند این آیین نامه به موضوعات بسیار مهمی چون توسعه پژوهش، ایجاد کمیته تخصصی برای آینده پژوهی، حمایت از شرکت های دانش بنیان و حداکثرسازی فرصت های نخبگان پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه باید راه های پیشرفت و ارتقای حوزه علم و فناوری را طی کنیم گفت: با پیشرفت علم و فناوری باید به سرعت به سمت دانشگاه نسل چهارم حرکت کنیم و از نسل اول به نسل دوم برویم. 3 و 4 نباید به آرامی انجام شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: در شاخص های علمی باید چشم انداز آینده داشته باشیم، در این زمینه در حال حاضر زیر 15 هزار تولید علمی سالانه هستیم و در سال 2025 ما باید در این زمینه بالای 25 هزار باشیم بیایید به عرصه برسیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا