اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

آیا مصرف قهوه با داروهای ضد التهابی تداخل دارد؟

فواید نوشیدن قهوه در زمان سرماخوردگی و آنفولانزا

خواص قهوه ی گانودرما دکتر بیز: ما سعی می کنیم در ابتدا هم فواید و هم مضرات نوشیدن قهوه در سرماخورگی و زمان مبتلا شدن به آنفولانزا را بررسی کنیم تا شما با دانستن این مواد بتوانید در مورد این موضوع بهتر نتیجه گیری کنید.

شاید اصلی ترین و مهمترین موردی که باید آن را در مورد بیان کنیم افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها، مخصوصا بیماری های ویروسی می باشد که سرماخوردگی و آنفولانزا شایع ترین این موارد می باشد.

مورد مهم دیگری می توان در مصرف قهوه به آن تاکید کرد، موجود در قهوه در ایجاد نشاط و حالت سر زندگی در شما می باشد، موضوعی که در زمان ابتلا انسان به بیماری هایی این چنینی بسیار به سراغ انسان می آید.

سردرد و بدن درد یکی از علائم شایع در بیماری های سرماخورگی و آنفولانزا می باشد که قهوه یکی از مواد طبیعیست که می تواند در کاهش این موضوع بسیار تاثیر گذار باشد.

 طریقه مصرف قهوه گانودرما برای زود انزالی: اما موضوعی که خیلی در مورد آن بحث است و گروهی بر این باورند که قهوه به خاطر وجود آنتی اکسیدان موجود در آن باعث کاهش التهاب در گلو می شود ولی گروهی دیگر دقیقا برعکس این مورد را قبول دارند و عقیده دارند که اسید موجود در قهوه باعث افزایش التهاب می شود.

اما اگر بخواهیم نتیجه گیری درستی کنیم باید بگوییم که نحوه نوشیدن قهوه ما در این مورد بسیار تاثیر گذار است.

شما اگر بعد از نوشیدن قهوه خود آب زیادی بنوشیدن و از که میزان اسیدی بود قهوه را کاهش می دهند استفاده کنید (قهوه دم سرد بهترین گزینه است)، نوشیدن قهوه در آنفولانزا و سرماخوردگی شما تاثیر مثبتی دارد در غیر اینصورت این موضوع کاملا برعکس می شود.

ضررهای نوشیدن قهوه در آنفولانزا و سرماخوردگی

مقدار مصرف قهوه گانودرما در روز: همانطور که گفتیم نوع مصرف و نوشیدن قهوه در زمان ابتلا به بیماری های آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار مهم است، هم می تواند باعث کاهش التهاب در گلو شود و هم می تواند باعث افزایش این مورد.

موضوع مهم دیگری که می توان به آن اشاره کرد اهمیت استراحت و خواب در زمان ابتلا به بیماری می باشد که قهوه باعث کاهش میل شما به خواب می شود که البته شما می توانید با مدیریت این موضوع را حل کنید، تنها کافیست شما تقریبا از 8 ساعت قبل از تایم و زمان استراحت و خواب از نوشیدن قهوه پرهیز کنید.

یکی از مواردی که در نوشیدن قهوه وجود دارد ادرار آور بودن این نوشیدنی می باشد که باعث می شود آب بدن شما کاهش پیدا کند، در حالی که مصرف آب و مایعات در درمان این بیماری ها بسیار تاثیر مثبتی دارد، باید بگوییم برای رفع این موضوع لازم است شما تا جایی که می توانید بعد از نوشیدن قهوه سعی کنید آب بنوشید.

 اما مورد مهمی که بسیار شخصی و مهم است موضوع حساسیت و آلرژی می باشد، گاهی افراد به نوشیدن قهوه آلرژی دارند که بخاطر وجود بیماری و کاهش سیستم ایمنی این مورد می تواند تاثیرات خیلی بدی در بدن ما داشته باشد، پس لازم است به آن خیلی توجه و دقت شود.

نتیجه گیری: اینکه به خودی خود بتوان گفت نوشیدن قهوه در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا تاثیر مثبت یا منفی دارد کاملا وابسته به ما و نحوه نوشیدن این قهوه توسط ما دارد

کافئین و ام اس، کافئین چیست؟

قهوه از بیش از 1000 ترکیب فعال بیولوژیکی تشکیل شده که از بین همه آنها کافئین (1 ، 3 ، 7-تری متیل گزانتین) بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است. اگرچه کافئین معمولا با قهوه شناخته می شود، اما در نوشابه ها و نوشیدنی های انرژی زا نیز به مقدار قابل توجهی یافت می شود. کافئین در مدت 45 دقیقه پس از مصرف خوراکی به طور کامل جذب می شود و پس از 20 تا 30 دقیقه به بالاترین غلظت پلاسمایی خود می رسد. کافئین موجود در قهوه نسبت به سایر منابع بسیار سریع جذب می شود و میزان آن در انواع مختلف قهوه متفاوت است.

کافئین و ام اس، سیستم عصبی

استفاده از کافئین به عنوان یک درمان پزشکی در اوایل قرن نوزدهم آغاز شد و پس از آن به سرعت افزایش یافت. کافئین به علت اینکه می تواند به راحتی از سد خونی مغزی (BBB) ​​عبور کند، بر روی سیستم عصبی مرکزی (CNS) تاثیر می گذارد و یکی از پرکاربردترین محرک های سیستم عصبی است. کافئین همچنین برای سیستم عصبی اثرات محافظت کنندگی دارد و این اثرات را به توانایی آن در کاهش انتقال آدنوزین در مناطق مختلف مغز نسبت می دهند (آدنوزین یک انتقال دهنده و تنظیم کننده عصبی است و ساختاری بسیار شبیه به کافئین دارد). کافئین همچنین دارای یک اثر ضد التهابی است و با مهار تولید سیتوکین های پیش التهابی مانع از شروع روند التهاب در سیستم ایمنی می شود و همچنین، یکی از بزرگترین منابع آنتی اکسیدان در افرادی است که از رژیم های غربی تبعیت می کنند. نتایج بررسی هایی که تاکنون در مورد تاثیر مصرف قهوه بر سیستم عصبی صورت گرفته نشان می دهد که کافئین تاثیر مثبتی بر عملکرد شناختی و حافظه دارد و در افزایش میزان توجه نیز موثر است.

کافئین و ام اس، کاهش خطر ابتلا به بیماری ام اس

در شصت و هفتمین نشست سالانه آکادمی مغز و اعصاب آمریکا عنوان شده است که نوشیدن قهوه ممکن است با کاهش خطر ابتلا به بیماری ام اس مرتبط باشد؛ همچنان که با کاهش خطر بعضی دیگر از بیماریهای نورودژنراتیو مانند پارکینسون و آلزایمر مرتبط است. بر اساس تحقیقات انجام شده شانس ابتلا به ام اس در افرادی که روزانه بیش از 900 میلی لیتر قهوه (تقریباً سه لیوان) می نوشند، تا 30 درصد کمتر از افرادی است که قهوه نمی نوشند. اگرچه دلیل این امر هنوز به خوبی مشخص نشده است، اما فرض بر آن است که وجود خواص محافظت کنندگی عصبی کافئین نقش بسزایی در آن داشته باشد.

ایا قهوه با تریاک تداخل دارد |تداخل قهوه با داروهای ضد افسردگی

کافئین و ام اس، مکانیسم عمل

در بیماری ام اس سیستم ایمنی بدن به پوشش محافظ عصب (میلین) در مغز و نخاع حمله کرده، باعث تخریب آن می شود. کافئین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود می تواند به حفظ میلین و پیشگیری از تخریب آن کمک کند. کافئین همچنین دارای خواصی است که به مبارزه با التهاب کمک می کند. البته، هنوز مکانیسم هایی که مسئول اثرات مفید آن هستند به طور کامل شناخته نشده اند.

کافئین و ام اس، بهبود علائم بیماری

همانطور که گفته شد کافئین می تواند خواص محافظت کنندگی عصبی داشته باشد بدین معنا که التهاب را سرکوب می کند. بعلاوه، به نظر می رسد که نوشیدن روزانه قهوه به افراد مبتلا به بیماری ام اس در بهبود علائمی مانند ناتوانی و ، یبوست، و مه شناختی کمک می کند. نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهند که نوشیدن قهوه توانسته تمرکز بیماران را بر وظایف خود بیشتر کرده، دامنه توجه آنها را افزایش دهد. همچنین بعضی از بیماران گزارش کرده اند که وقتی اثر کافئین در بدن آنها از بین می رود علائمی مانند عدم تحمل گرما، حالت تهوع و حتی خستگی را بیشتر احساس می کنند. از آنجا که قهوه و کافئین بر خواب آلودگی طول روز در بیماری پارکینسون (PD) تاثیر مثبتی داشته است، انتظار می رود که بتوان اثر مشابهی برای آن در ام اس نیز فرض کرد.

کافئین و ام اس، بیان یک تجربه

یکی از بیماران مبتلا به ام اس در وبلاگ شخصی خود اینطور نوشته است:

“. . . من قهوه را نه برای طعم آن، بلکه برای کمک به مبارزه با خستگی می نوشم. من هیچ دارو یا مکملی برای خستگی ام اس مصرف نمی کنم، و به هیچ یک از نوشیدنی های انرژی زا لب نمی زنم . . . برای من، یک فنجان قهوه سیاه تنها چیزی است که خستگی ام را برطرف می کند و مرا متمرکز و هوشیار می سازد . . . “.

به نظر می‌رسد که نوشیدن قهوه بتواند در بهبود علائمی مانند ناتوانی و خستگی خفیف، یبوست، و مه شناختی در ام اس کمک کند

میزان مصرف

مصرف متعادل کافئین نباید سلامتی فرد را تهدید کند. اما با توجه به خطری که در مصرف افراطی آن وجود دارد، اداره ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) حداکثر 400 میلیگرم در روز (200 میلیگرم در هر دوز) را برای کافئین پیشنهاد کرده است. این مقدار، تقریباً معادل چهار فنجان قهوه در روز است. لازم به یادآوری است که مصرف قهوه را نباید با مصرف کافئین برابر دانست. چون مواد تشکیل دهنده قهوه بسیار بیشتر از کافئین است و باید به محتویات مختلف و نحوه عملکرد آنها در ترکیب توجه شود و مطالعات این زمینه هنوز تکمیل نشده است

دکمه بازگشت به بالا