عمومیکسب و کار ویژه

آیا سایبان پارکینگ می‌تواند سفارشی سازی شوند؟

در ابتدا سایبان‌ها در مصر باستان و سوریه مورد استفاده قرار گرفته‌اند . در آن دوران بیشتر سایبان‌ها از جنس‌هایی مانند حصیر‌های بافته شده بودند و از آن برای ایجاد سایه برای خانه‌ها و مغازه‌ها یا زمانی که افراد دور هم جمع می‌شدند استفاده می‌کردند. استفاده از سایبان‌ها در اوایل قرن نوزدهم بیشتر رایج شد.

در آن زمان سایبان‌هایی را از جنس الوار و به‌رنگ قرمز ساخته و مورد استفاده قرار می‌دادند. سایبان‌های اولیه مانند هر محصول دیگری دارای مزایا و معایبی بودند. اما در نهایت بعد از گذشت زمان تحولات زیادی در زمینه ساخت سایبان اتفاق افتاد و در نیمه دوم قرن نوزدهم، سایبان‌ها با ماشین‌های صنعتی تولید شدند که محبوبیت بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی داشتند. در حال حاضر ما شاهد انواع سایبان‌های مختلف هستیم که در زمینه‌های متفاوتی کاربرد دارند.

آشنایی با سایبان

سایبان‌ها یک پوشش ثانویه با انواع مختلف متریال است و کاربرد گسترده‌ای دارند. این محصول اغلب برای محافظت از وسیله مورد نظر در برابر تابش شدید نور خورشید، بارش باران و تگرگ و برف و یا  وزش باد به کار می‌ررود. و در انواع مختلف شامل سایبان  پارکینگ خودرو، سایبان استخر، ، چادرهای آفتابگیر مغازه و…استفاده می‌شود.امروزه پیشرفت‌های زیادی در زمینه ساخت و تولید سایبان ایجاد شده است. شما می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های معتبر تولیدی همچون یک محصول به‌روز و کاربردی تهیه کنید و نهایت بهر‌ه‌مندی را از سایبان خود داشته باشید.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم یکی از کاربردهای سایبان استفاده از آن به عنوان سایبان پارکینگ می‌باشد. سایبان‌های پارکینگ برای محافظت از خودروها و کامیون ها و سایر وسایل نقلیه در مقابل بارش‌های محیطی و تابش نور خورشید مورد استفاده قرار می‌گیرند. سایبان پارکینگ باید از مقاوم خوبی برخوردار باشند. این نوع هزینه بسیار بالایی ندارد اما برای استفاده کنندگان در منازل یا مراکز خرید و سازمان‌ها یک ابزار ضروری می باشد. شما با تهیه سایبان ماشین می‌توانید از از مزایای متفاوت و زیادی که دارد استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با کاربردهای بیشتر سایبان پارکینگ آشنا سازیم، با ما همراه باشید.

Can the parking canopy be customized?

کاربرد‌های سایبان پارکینگ

شما این امکان را دارید که از سایبان پارکینگ در مکان‌های مختلف استفاده کنید که در ادامه به برخی از این محیط‌ها اشاره می‌کنیم.

  • استفاده از سایبان پارکینگ در هتل‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن
  • استفاده از سایبان پارکینگ برای سازمان‌های تجاری و اداری و بیمارستان‌ها
  • استفاده از سایبان به منظور ایجاد سرپناه و سایه انداز بر روی گیاهان در حیاط‌ها و باغ‌ها
  • استفاده برای حفاظت از خودروها در منازل و مجتمع‌های مسکونی، برج‌ها و ویلاها، همچنین در محل نمایشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و شهر بازی‌ها و در مناطق کشاورزی و روستایی

مزایای استفاده از سایبان پارکینگ

به طور کلی می توان گفت وجود سایبان پارکینگ امنیت خودرو شما را تامین می‌کند و باعث افزایش طول آن می‌شود. در این بخش به توضیح برخی از مزایای استفاده از سایبان پارکینگ می‌پردازیم.

عاملی برای حفاظت از اتومبیل‌ها در مقابل شرایط نامساعد آب و هوایی

اگر در فضای مورد نظر برای پارک خودرو از سایبان‌های با کیفیت استفاده کنید. این امکان را دارید که از وسیله نقلیه خود در برابر اشعه‌های مضر خورشید یا باد، باران، تگرگ و گرد و غبار محافظت کند. گرمای زیاد خورشید می تواند باعث ایجاد یک عمل مخرب در بدنه خودرو شما شود و باعث سوختگی و از بین رفتن رنگ ماشین شود. در این صورت اگر رنگ ماشین شما از بین برود باید هزینه زیادی را برای برطرف کردن آن متحمل شوید. همچنین با استفاده از سایبان ماشین می‌توانید از خودروها در برابر آسیب‌های حشرات و پرندگان نیز جلوگیری کنید. بنابراین با وجود استفاده از سایبان خودرو از انواع خرابی و آسیب برای ماشین‌ها جلوگیری می‌کنید. مزایای زیاد استفاده از سایبان پارکینگ باعث شده است که استفاده از آن برای حفاظت خودرو بیشتر شود و هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو کاهش پیدا کند.

سایبان پارکینگ باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از سایبان ماشین صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. سایبان ماشین با ایجاد سایه در مقابل نور خورشید و گرما باعث می‌شود دمای زیر سایبان کاهش یابد و فضای خنک تری ایجاد شود. در این صورت وقتی شما سوار ماشین خود می‌شوید نیازی نیست سریعا کولر را روشن کنید و به همین دلیل انرژی مورد نیاز برای خنک کردن اتومبیل در برابر آفتاب داغ کاهش پیدا می‌کند.

جلوگیری از فرسودگی داخل ماشین به دلیل دمای بالا

گرما و تابش اشعه‌های مضر مهم‌ترین عامل فرسودگی برای ماشین‌ها می‌باشد. اگر فضای داخلی و خارجی ماشین دچار خرابی شود حتما ارزش خودرو بسیار کاهش می یابد، برای حفظ ارزش خودرو و جلوگیری از این موضوع بهتر است که شما یک سایبان ماشین متناسب به محیط خود داشته باشید.

سایبان پارکینگ ماشین با طراحی مستحکم و سفارشی

به نظر شما آیا این امکان وجود دارد که به صورت سفارشی طبق نیاز و سلیقه متفاوت مشتریان تولید شود؟اغلب سایبان‌ها در حال حاضر با متریال مختلف ساخته می‌شوند که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. بنابراین روش های ساخت سایبان‌ها متفاوت هستند. تنها نکته بسیار مهم در این میان این است که ساخت سایبان به درستی طبق اصول و محاسبات دقیق انجام شود. در صورت عدم توجه به رعایت استانداردهای لازم امکان دارد در آینده نه چندان دور خطرات جبران‌ناپذیری برای شما ایجاد شود.

امروزه به دلیل افزایش تنوع در زمینه ساخت سایبان‌ها و همچنین استفاده از فناور‌ی‌های مختلف این امکان برای شما وجود دارد که سایبان مد نظر خود را بر اساس انتظاراتی که دارید سفارش دهید تا برای شما ساخته شود. زمانی که شما قصد اجرای سایبان پارکینگ ماندگار با حداقل هزینه‌ها را دارید باید در اولین قدم اطمینان حاصل کنید که سایبان انتخابی شما کاملا با موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی شما در تناسب باشد. چون سایبان باید از هر نظر دارای مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی باشد. بهتر است جنس اسکلت سایبان از فولاد باشد زیرا دارای استحکام بالایی می‌باشد. معمولا فولاد برای حفاظت کامل در مقابل زنگ زدگی به صورت گالوانیزه ساخته می‌شود.

بعد از این‌که فرآیند گالوانیزه کردن سایبان را انجام دهند می‌توانند سایبان را به رنگ‌های پیشنهادی شما آماده کنند. برای پوشش سقف سایبان نیز شما می‌توانید از پوشش های یو پی وی سی یا پلی کربنات در انواع رنگ‌های موجود در بازاراستفاده کنید که ظاهر بسیار زیبایی را برای سازه شما ایجاد می‌کند. البته پوش‌های متفاوت دیگری هم در بازار موجود می‌باشد اما این دو پوشش از نظر هزینه مقرون به صرفه بوده و دارای مقاومت بالای هستند. به خصوص پوشش‌های از جنس یو پی وی سی به دلیل مزایای زیادی که دارد بیشترین طرفدار را در این صنعت به خود اختصاص داده است.

مزایای استفاده از سایبان خودرو فقط شامل استفاده در روز نمی‌باشد بلکه شما می‌توانید در شب هم از امکانات سایبان پارکینگ استفاده کنید. شما این قابلیت را دارید که در راستای سفارشی سازی سازه خود، سایبان را با یکسری نور مناسب سفارش دهید تا در زمان تاریکی هوا دید بهتر و امنیت بیشتری را برای وسایل نقلیه خود ایجاد کنید. این مدل از سایبان‌ها دارای روشنایی بهتری هستند تا فضایی با امنیت بیشتر را برای حفاظت فراهم کنند. همچنین نورپردازی مناسب و تابش نور به افزایش روشنایی در محیط رانندگی کمک کنند و باعث افزایش دید راننده در شب می‌شود.

بهای سایبان پارکینگ چقدر است ؟

اگر می‌خواهید بدانید چقدر است، باید به شما بگوییم هزینه‌ای که شما می‌کنید یک سرمایه‌گذاری است تا بتوانید از این وسیله برای طولانی مدت استفاده کنید. شما فقط لازم است که شناخت درستی از آب و هوای محل زندگی داشته باشید تا یک محصول مناسب را انتخاب کنید. تعیین هزینه‌ها، دوام و ماندگاری سایبان پارکینگ به نسبت نوع سایبان و کیفیت متریال کاربردی در آن متفاوت می‌باشد.

به عنوان مثال سایبان استخر از نظر هزینه و ماندگاری با قابل مقایسه نمی‌باشد. هرچه سایبان در ابعاد کوچکتر و با طراحی ساده‌تر ساخته شود مطمئنا هزینه‌های کمتری را به خود اختصاص می‌دهد. در حال حاضر سایبان‌های برقی به دلیل استفاده از تجهیزات پیشرفته در ساخت آن‌ها و پیچیدگی بیشتر در طراحی اولیه از قیمت بالاتری نسبت به دیگر مدل‌های سایبان برخوردار هستند. اما ما به شما توصیه می‌کنیم برای کسب نتیجه بهتر و آسایش خیال خود قبل از خرید سایبان با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت داشته باشید. تا با انتخابی بهتر حتی از هزینه‌های احتمالی که بعدها برای تعمیر سایبان امکان دارد ایجاد شود جلوگیری نمایید.

جمع بندی

در این مطلب ما سعی کردیم اطلاعات جامعی را در رابطه با انواع سایبان پارکینگ و کاربرد و مزایای آن، و این‌که آیا امکان سفارشی سازی سایبان وجود دارد یا خیر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همان‌طور که دریافتید با پیشرفت در فناوری ساخت سایبان و تنوع بالای متریال در بازار سازندگان سایبان این توانایی را دارند که سایبان‌ها را بر اساس نیاز و سلیقه متفاوت مشتریان به صورت سفارشی آماده کنند. تا سازه شما علاوه‌بر کارایی لازم از نظر ظاهری هم در جذابیت محیط تاثیر گذار باشد. بهتر است برای داشتن یک سایبان مناسب و کاربردی و گرفتن نتیجه مطلوب به شرکت‌های معتبر در این زمینه مراجعه نمایید.

در طراحی فضای سبز، حیاط و یا محوطه ویلا ها سایبان‌ها یکی از ابزارهای محبوب هستند. برای محافظت و در امان ماندن از تابش نور خورشید در روزهای بلند تابستان و یا پوششی مناسب برای جلوگیری از بارش باران و یا برف در روزهای زمستان سایبان محصولی بسیار کاربردی می‌باشد.

گرمای زیاد در تابستان، یا تغییرات آب و هوایی در فصول دیگر سبب می شود که اکثریت مردم، برای خرید و داشتن یکی از انواع سایبان ها ترغیب شوند. بنابراین علاوه بر فصل تابستان، بلکه در فصل زمستان نیز وجود یک سایبان در محوطه باز امری ضروری است. همچنین اکثر افراد تمایل دارند خودروی خود را زیر سایبان قرار دهند تا از آسیب‌های گرما و بارش باران و برف و تگرگ در امان باشد.استفاده از سایبان‌ها نه تنها برای خانه‌های ویلایی و یا حیاط‌دار قابل استفاده است بلکه می‌توان از آن ها در فضاهای مختلفی همچون تراس و یا بالکن آپارتمان ها و یا حتی به عنوان  یا به عنوان سایبان پارکینگ مورد استفاده قرار داد.

دکمه بازگشت به بالا