عمومیکسب و کار ویژه

آیا سایبان مغازه می تواند برقی باشد؟

سایبان برقی از جمله سایبان های پر کاربرد در عصر حاضر می باشد. امروزه اغلب منازل و فروشگاهها به سمت در حال حرکت هستند. سایه بان های ثابت به تدریج از دور رقابت خارج شده و سایه بان برقی جایگزین آنها می شود. سایه بان برقی دارای کاربردهای مختلفی میباشد. برای آشنایی با  این مدل با ما همراه باشید.

سایبان مغازه دست دوم دیوار |قیمت سایبان بازویی دستی

سایه بان برقی چیست؟

سایبان برقی به نمونه ای از   اطلاق می شود. که برای باز و بسته شدن به هیچ گونه نیروی دستی نیاز ندارد. و با کمک جریان الکتریسیته می توان برای باز و بسته کردن سایه بان اقدام نمود.  در واقع سایه بان بازویی تجهیز شده به موتور برقی،ریسیور و ریموت کنترل در بازار با نام سایه بان برقی شناخته میشود.

انواع سایبان برقی

 

چادر برقی همانطور که از نامش پیداست، وسیله ای کاربردی میباشد. برای جلوگیری از تشعشعات مضر آفتاب، اما برقی بودن نیمی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد آن را شامل می شود. در واقع ممکن است سایبان ها به شکل ها و انواع مختلفی تولید و عرضه شده باشند. که دسته بندی آن ها بر اساس نوع، کاربرد، جنس و بسیاری موارد دیگر صورت می گیرد.

انواع سایبان بر اساس سیستم هدایت

یکی از این دسته بندی ها که عمده ترین و اصلی ترین تقسیم بندی نیز می باشد. براساس برقی و یا دستی بودن سایه بان می باشد. طبیعتا اصلی ترین تفاوت میان این دو گروه از سایبان ها، نوع عملکرد آن ها است.

سایبان دستی

بدون نیاز به سیستم الکترونیکی باز و بسته می شود. و این در حالیست که سایه بان برقی برای استفاده و کارایی نیاز به موتور توبلار و اندکپ دارد.

سایبان ریموت دار

در واقع چادر برقی همان است که تجهیز به موتور برقی و ریموت شده است. همراه ما باشید تا در ادامه به بررسی تفاوت ها و شباهت های این دو مدل از بپردازیم. مطمئنا پس از مطالعه این گزارش اطلاعات کافی را در خصوص محصولات بدست می آورید و در نهایت انتخاب مطمئن تر و منطقی تری خواهید داشت.

سایبان برقی چه تفاوتی با سایبان دستی دارد؟

سیستم کنترل سایه بان برقی و سایبان دستی

سایبان برقی دارای موتور توبلار میباشد. برای باز و بسته شدن از نیروی الکتریسیته استفاده می کند. هیچ نیروی یدی برای استفاده از آن نیاز نیست. در برخی از مدل های پیشرفته یک ریموت کنترل نیز طراحی شده است که می توان حالت های مختلف کارکرد سایبان برقی را با آن تنظیم کرد. این در حالیست که در سایبان دستی بازویی، میله به شکلی حرفه ای استفاده می شود. که کنترل قسمت های متحرک را به عهده می گیرد. در واقع شما برای باز و بسته کردن چادر نیاز به نیروی بازوی خود دارید.

قیمت سایه بان برقی و سایبان دستی

یکی از مهمترین موضوعات برای خریداران و مصرف کنندگان مساله قیمت سایبان میباشد. در نتیجه دومین تفاوت اصلی میان چادر برقی و سایبان دستی، هزینه پرداختی برای آن می باشد.

طبیعی است که تکنولوژی هزینه بیشتری در بر خواهد داشت. البته نمی توان صرفا بر اساس دستی یا برقی بودن قیمت را محاسبه نمود. چرا که فاکتورهای دیگری مانند سایز و مدل متریال و… نیز در تعیین نقش اساسی دارند.

با اینکه انتخاب چادربرقی به روزتر بوده و استفاده از آن نیز ساده تر است. با اینحال برخی معتقدند به دلیل عدم استفاده از سیستم الکترونیکی و سیم های مربوطه، طول عمر ی (سایبان مکانیکی بازویی) بالاتر از نوع برقی خواهد بود.

چرا که امکان خراب شدن قسمت های برقی در آن وجود ندارد. اما این دو نوع از سایبان های مغازه مطمئنا وجه مشترکی نیز باهم دارند که در ادامه  آن ها را بررسی میکنیم.

سایبان برقی و چادر دستی چه شباهت هایی با هم دارند؟

سایه بان برقی و سایبان دستی (سایبان دستی بازویی) هر دو می توانند سایه مورد نظر شما را ایجاد نمایند. و پوشش کافی را در اختیارتان قراردهند. با اینکه یکی از آن ها از نیروی برق استفاده می کند و دیگری نیروی مکانیکی نیاز دارد. اما هر دو از همان راهکار قدیمی قرقره و چرخ الهام گرفته و به این طریق باز و بسته می شوند.

روکش

جنس روکش چادر برقی و سایبان دستی مشابه یکدیگر است. در هر دو آن ها می توان از پارچه های به خصوصی استفاده کرد. که پوشش مناسب را ایجاد کند.

روکش مورد استفاده در چادر برقی

روکش مورد استفاده در سایه بان برقی(سایه بان و چادر بازویی) از جنس می باشد. پارچه کره با داشتن الیاف پلی استر با روکش پی وی سی برای این منظور مناسب میباشد. چرا که از یک سو عایق مناسب در برابر حرارت و گرما ( مزیت الیاف پلی استر )  محسوب می شود و از سوی دیگر مانع نفوذ آب ( مزیت روکش پی وی سی ) میباشد.

پارچه سایبان

اسکلت سایبان

اسکلت سایبان برقی و دستی کاملا مشابه یکدیگر هستند. این سازه ها بایستی قاب محکم و مقاومی نیز داشته باشند. بنابراین در هر دو مدل ما از فلز، پلاستیک یا وینیل استفاده میکنیم. تا یک سیستم قوی و با دوام به مشتری تحویل دهیم.

تبلیغات روی سایبان

تبلیغات روی سایبان دستی و  سایه بان برقی بطور یکسان و با هزینه مشابه انجام میشود. علاوه بر این، اگر دوست دارید که از به عنوان جایگاهی برای  نیز استفاده کنید، بازهم تفاوتی ندارد. که سیستم برقی وجود داشته باشد و یا سایه بان مغازه شما دستی باشد. امکان چاپ تبلیغات بر روی هر دو نوع وجود دارد.

نصب سایبان

یکی از وجوه مشترک میان سایه بان برقی مغازه با سایبان دستی این است. که هر دو را بدون محدودیت می توان در مکان دلخواه نصب نمود. تفاوتی از این بابت میان آن دو وجود ندارد.

کاربرد های سایه بان برقی

سایبان برقی مغازه

یکی از کاربرد های اصلی سایه بان برقی، بعنوان می باشد. برای مغازه ها، این نوع سایبان ها گزینه مناسبی به شمار می روند. زیرا به راحتی می توان آن ها را باز و بسته کرد. بدین ترتیب همه افراد بدون هیچ گونه محدودیت خاصی می توانند از سایه بان برقی استفاده کنند.

طول عمر چادر برقی تا حد زیادی به کیفیت موتور آن نیز بستگی دارد. توان و قدرت موتور برقی از جمله مواردی است که بایستی از فروشنده مشخصات آن را پرس و جو نمایید.

یکی از انواع سایه بان برقی میباشد.این نوغ سایبان جدید ترین و مدرن ترین نوع سایه بان مغازه تولید شده در مجموعه ایران سایبان میباشد. که بصورت استاندارد با اسکلت آلومینیومی ، مفاصل دایکاستی و روکش دو طرف pvc عرضه میشود. در حالت پیشفرض این نوع سایبان با گیربکس دستی عرضه میشود.

در صورت سفارش مشتری امکان تچهیز این نوع سایبان به موتور برقی و ریموت نیز میسر است. که در این حالت به آن سایبان برقی نیز گفته می شود. (سایه بان برقی) کاربردهای گسترده ای دارد. از جمله اینکه از آن میتوان به عنوان سایبان فروشگاهی ، سایبان تراس، سایبان خودرو،سایبان تبلیغاتی بهره برد.

سایبان برقی خودرو

یکی دیگر از کاربرد های سایه بان برقی، برای پارکینگ  بعنوان می باشد. بدین ترتیب می توان در هنگام نیاز آن را به راحتی باز کرده و در صورتی که به آن نیازی نباشد. با فشار دادن دکمه مربوطه، آن را بست.

سایبان برقی تراس

از دیگر کاربردهای سایبان اتوماتیک بازویی یا سایه بان برقی را می توان به استفاده در تراس یا بالکن خانه بعنوان برشمرد. معمولا در تراس نیاز به سایبان ثابت نمی باشد. زیرا گاهی اوقات ممکن است. نیاز باشد تا سایبان جمع شده و از نور طبیعی بهره مند شد.

مزایای سایبان برقی

سایبان برقی مغازه برای آن هایی که تصمیم دارند یک قدم اساسی برای تغییرات فروشگاه خود بردارند، انتخابی بی نظیر خواهد بود. اما سوال اینجاست که چرا انتخاب سایه بان برقی برای هر مغازه دار یا فروشگاهی ضروری است؟

پوشش مناسب سایبان

اولین و ساده ترین کارایی سایبان، امکان ایجاد پوشش مناسب است. سایه بان در برابر آفتاب، گرد و غبار، برف و باران و باد پوشش مناسبی ایجاد مینماید.

تنظیم شیب سایبان برقی

اما در سایبان برقی ایران سایبان یک امکان بسیار کاربردی وجود دارد. و آن امکان تنظیم شیب به صورت دلخواه است. آفتاب در ساعات مختلف روز از زوایای مختلفی می تابد. نمی توان همیشه زاویه وزش باد را پیش بینی کرد. و یا بارانی که همراه با وزش باد باشد، ممکن است خیلی غافلگیرانه رخ دهد.

تمامی این مشکلات شما را به عنوان دارنده کسب و کار فروشگاهی وادار می سازد که از سایبان استفاده کنید. سایبانی  که امکان تغییر شیب و زاویه در هر ساعات از روز را داشته باشد. ریموت کنترل تعبیه شده در برخی از سایبان های برقی این کار را ساده تر می باشد.

استفاده آسان از چادر برقی

علاوه بر این، سهولت در استفاده نیز از دیگر امتیازات خرید سایه بان برقی مغازه می باشد. شما چه از نوع ریموت دار استفاده کنید. و چه از نوع ساده، در هر حالت با فشردن یک دکمه ساده می توانید. سایه بان خود را باز و بسته کرده و یا آن را تنظیم نمایید.

سایبان برقی هوشمند

اما تکنولوژی به کار برده شده در این نوع از سایه بان برقی فقط محدود به ریموت کنترل نیست. اخیرا نوع جدیدتری از سایبان برقی وجود دارد که مجهز به سنسور بوده و با تشخیص میزان تابش نور خورشید و یا وزش باد به طور خودکار باز و بسته می شود.

البته شاید با تمام این مزایا، فکر کنید که اگر به هر دلیلی سیستم برق مغازه یا فروشگاه شما قطع شود چگونه می توان از سایه بان برقی استفاده کرد؟ طراحان این سازه به سوال شما با سیستم جانبی که در طراحی آن استفاده کرده اند پاسخ می دهد. به بیان ساده تر این نوع از سایه بان در صورت قطعی برق از خلاص کن دستی برای کنترل استفاده می کند.

اجزا سایبان برقی

سایبان برقی از اجزای بسیاری ساخته شده است. که آشنایی با آن ها یکی از اصلی ترین گام های قبل از خرید می باشد.

موتور و گیربکس سایبان برقی

شاید بتوان مهم ترین قسمت سایه بان برقی مغازه را موتور و همینطور گیربکس آن عنوان کرد. طول عمر سایه بان برقی تا حد زیادی به کیفیت موتور آن بستگی دارد. توان و قدرت موتور برقی از جمله مواردی است که بایستی از فروشنده مشخصات آن را پرس و جو نمایید.

با توجه به اینکه چنین سازه ای الکتریکی می باشد، بایستی حتما به گارانتی آن نیز توجه شود. در نتیجه شما برای خرید سایبان مغازه به دقت و مشاوره بیشتری نیاز دارید. موتور برقی می تواند محصولی داخلی و یا وارداتی باشد. اما در هر حال بر بودجه شما برای خرید سایه بان برقی بی تاثیر نخواهد بود.

اسکلت سایه بان برقی

در گام بعدی متریال و بکار برده در سایه بان برقی اهمیت پیدا می کند. که جزو قسمت های مهم سایه بان محسوب می شود.

بازوی سایبان برقی

بازوی سایبان برقی اهمیت زیادی در دوام و کیفیت آن دارد. با اینکه سازنده ها گاهی اوقات از جنس پلاستیکی در آن استفاده می کنند. اما مطمئنا اگر به دنبال طول عمر بیشتر و کیفیت بهتر است. بازویی آلومینیومی استاندار به شما پیشنهاد می شود.

پایه دیواری و یا سقفی سایه بان برقی نیز از اجزای مهم به حساب می آید.

پارچه سایه بان برقی

اما یکی از اصلی ترین اجزا، پارچه به کار برده شده در ساخت روکش می باشد. این پارچه می تواند جنس های مختلفی مانند برزنتی، ترانزیتی و یا فلکسی و … باشد.

سعی کنید قبل از خرید با مزایا و معایب انتخاب هر یک از پارچه ها اطلاعات کافی بدست آورید. به عنوان مثال یکی از آن ها شاید مقاوم تر باشد اما پاک کردن و تمیز کردن آن کار را دشوارتر سازد.

حال که به موضوع نظافت سایه بان برقی رسیدیم، بد نیست پروسه پاک سازی را نیز به طور مختصر و مفید بررسی کنیم.

اینستاگرام ایران سایبان

نگهداری سایه بان برقی

سایه بان برقی تولید شده در مانند تمام سایه بان ها نیاز به مراقبت دارد. یکی از جنبه های اصلی این مراقبت، امر پاکیزگی و نظافت می باشد.

به این منظور سعی کنید را انتخاب کنید. که پاکیزگی را برای شما آسان تر سازد. البته اغلب این مرحله از کار با دستگاه های به خصوصی مانند بخار شوی انجام می شود. بهتر است این کار را به متخصصین بسپارید تا علاوه بر نتیجه مطلوب، به عمر مفید سایبان مغازه خود بیافزایید.

سایه بان برقی ممکن است به نام های ، سایبان اتوماتیک، سایبان مفصلی، و یا امثال این شناخته شود. بنابراین در صورت شنیدن چنین اسامی سردرگم نشوید. چرا که منظور همان سایه بان برقی است.

 

دکمه بازگشت به بالا