اقتصادیکسب و کار ویژه

آیا ارز دیجیتال تتر امن است؟

تتر استیبل کوین سومین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار و اولین و بزرگترین استیبل کوین در بازار است. بسیاری از مردم قبلاً روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند، اما بسیاری از معامله گران ممکن است تعجب کنند که آیا تتر واقعاً یک سرمایه گذاری مطمئن است؟ آیا شبکه تتر از شفافیت و قوانین لازم برای حفظ امنیت کاربران برخوردار است؟ در این مقاله می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم و امنیت تتر را در بازار ارزهای دیجیتال آزمایش کنیم.

اگر قصد خرید تتر را دارید، میتوانید از صرافی بیت ارز استفاده کنید. برای تماس با بیت ارز هم میتوانید به پشتیبانی آنها تماس بگیرید.

ارز دیجیتال تتر چیست و چه کاربردی دارد؟

ارز رمزپایه تتر یک استیبل کوین پرکاربرد است که سال ها توسط معامله گران بازار ارزهای دیجیتال برای تراکنش استفاده می شود. استیبل کوین ها توسط دارایی های فیزیکی مانند ارزهای فیات یا فلزات گرانبها پشتیبانی می شوند. بنابراین، اکثر آنها در مقایسه با سایر ارزهای رمزپایه پایدارتر و نوسان کمتری دارند.

Tether با هدف ارائه یک دارایی دیجیتال امن که قیمت آن بدون توجه به شرایط بازار تقریباً ثابت است، توسعه یافته است. معامله گران از Tether برای داشتن نقدینگی پایدار و قابل اعتماد برای معاملات ارزهای دیجیتال و جان سالم به در بردن از ضررهای غیرقابل پیش بینی ناشی از نوسانات شدید قیمت استفاده می کنند. Dai، Tera و Dollar Pex رقبای اصلی Tether هستند.

تتر از نظر حجم بازار سرمایه در رتبه اول قرار دارد و اولین استیبل کوینی است که در صنعت کریپتو معرفی شده است. بسیاری از معامله گران نگران این هستند که آیا امنیت Tether به اندازه کافی توسط توسعه دهنده ارائه شده است یا خیر. آیا تتر قابل اعتماد است یا یک رقیب می تواند گزینه سرمایه گذاری بهتری باشد؟

کاربرد تتر چیست؟

تتر که در سال 2014 توسعه یافت، در اصل به منظور امکان انجام تراکنش های ناشناس بدون دخالت شخص ثالث و پرداخت های بین المللی سریع تر و با کارمزد کمتر ایجاد شد. دانستن مزایا و معایب Tether به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا از Tether برای تراکنش های ارز دیجیتال استفاده کنید یا خیر.

مزایای تترها عبارتند از:

اکثر کاربران تتر را یک ارز دیجیتال با ثبات و قابل اعتماد می دانند و از ابتدای پیدایش آن، این سکه را می توان با قیمت هر واحد 1 دلار خریداری کرد.

خرید توکن های USDT به محافظت از ارزش دارایی با وجود نوسانات شدید ارز دیجیتال کمک می کند.

شرکت پشتیبان تتر ادعا می کند که این ارز دیجیتال به طور کامل توسط ذخایر دلار پشتیبانی می شود و در نتیجه پول کافی برای انتقال تمام USDT به دلار وجود دارد.

Tether از نظر ارزش بازار در رتبه سوم قرار دارد. تتر در موقعیت های بسیار متنوعی از جمله خرید کالا، پرداخت وام، ثبت نام برای خدمات و غیره استفاده می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، تتر دارای معایبی نیز می باشد:

تتر تلاش زیادی برای توضیح شفاف عملیات خود برای عموم انجام نداده است. این باعث شده است که بسیاری از خریداران توکن USDT نگران امنیت Tether باشند.

گزارش هایی مبنی بر استفاده از تتر برای دستکاری قیمت بیت کوین یا پولشویی مجرمانه وجود دارد.

اگر فعالیت تتر را تجزیه و تحلیل کنید، متوجه می شوید که بیشتر سکه های آن تنها در 104 کیف پول نگهداری می شوند. بنابراین، افرادی که تتر بیشتری دارند می توانند بر صرافی USDT تأثیر بگذارند.

وب سایت تتر ادعا می کند که این توکن توسط 100٪ ذخایر ارز فیات پشتیبانی می شود. اما کمیسیون معاملات آتی ایالات متحده به دلیل داده های مشکوک علیه این کشور شکایت کرده است. پس از این شکایت، سایت تتر از 100 درصد به 74 درصد کاهش یافت، اما صحت این ارقام هنوز نامشخص است.

تتر چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه در مورد امنیت Tether صحبت کنیم، بهتر است به سوالاتی در مورد نحوه عملکرد Tether پاسخ دهیم، زمانی که کاربر پول فیات را به شکل Tether پس انداز می کند و پول فیات را برای خرید USDT می فروشد، Tether مقدار مربوطه پول دیجیتال را می دهد و آن را می دهد. مثل این. . توکن قادر به ارسال، ذخیره یا مبادله USDT خواهد بود. اگر کاربر برای خرید Tether 100 دلار بفروشد، 100 توکن بر اساس نسبت 1:1 Tether به دلار دریافت می کند.

هنگامی که کاربران برق را به پول تبدیل می کنند، سکه ها کاهش می یابد و از چرخه خارج می شوند. مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، بر روی پلتفرم بیت کوین کار می کند. توکن های همگرایی در بلاک چین های مختلفی مانند Omni، Liquid، Ethereum و Tron استفاده می شوند.

امنیت Tether چگونه تضمین می شود؟

تتر بلاک چین خود را ندارد و بر روی پلتفرم های بلاک چین دیگر فعالیت می کند. تتر در حال حاضر روی شبکه های بیت کوین، اتریوم، ترون، الگوراند، EOS و OMG کار می کند. امنیت تتر توسط الگوریتم های هش شبکه آن تضمین شده است.

امنیت هسته نیز توسط ماینرها و گره هایی که این شبکه ها را از طریق الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) و الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) ایمن می کنند، مدیریت می شود. همه این شبکه های بلاک چین با قراردادهای هوشمند و توکن های USDT بسیار امن هستند و بنابراین می توان گفت که Tether نیز امن است.

چه چیزی ارز دیجیتال تتر را تهدید می کند؟

وب سایت تتر در سال 2019 اعلام کرد که این استیبل کوین توسط پول فیات و معادل های نقدی (و گاهی دارایی های دیگر سرمایه گذاران نهادی) پشتیبانی می شود. اما در حال حاضر، سایت فقط بیان می‌کند که تمام توکن‌های Tether به صورت 1:1 به همتایان فیات خود متصل هستند و 100٪ توسط Tether Reserve پشتیبانی می‌شوند.

آدام کارلتون، مدیرعامل Pink Panda Wallet، معتقد است که هرگز در تاریخ تتر چنین شفافیتی در مورد پشتیبانی از این سکه وجود نداشته است. وی گفت: چنین پیشینه ای از نظر قانونی مشکوک است و هنوز مشخص نیست مبنای واقعی آن چیست. در نتیجه، اعتقاد بر این است که این ذخایر عمدتاً از منابع ناشناخته اوراق تجاری هستند.

سایر کارشناسان ارزهای دیجیتال بر این باورند که کاربران و معامله‌گران رمزارز پذیرفته‌اند که تتر در بازار کریپتو «کاملاً» پشتیبانی نمی‌شود و امنیت تتر در خطر است. جیمز پوترا، معاون استراتژی محصول شرکت، توضیح داد که تمرکز بازار بر روی سهولت استفاده از آنهاست. کاملاً واضح است که تتر توسط دلار پشتیبانی نمی شود.

تنها 2.9 درصد از تتر توسط ذخایر نقدی پشتیبانی می شود

همانطور که گفته شد، قیمت تتر به دلار بستگی دارد و شرکتی که از تتر حمایت می کند، اعلام کرد که هر سکه تتر به یک دلار آمریکا متصل است. مشکل اینجاست که اگر همه سرمایه گذاران تصمیم بگیرند پول خود را برداشت کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت پول نقد کافی برای پرداخت داشته باشد، زیرا تنها 2.9٪ از کل عرضه دلار آمریکا به صورت نقد است. . شرکت پشت Tether در ابتدا ادعا کرد که هر USDT توسط یک دلار آمریکا در ذخایر خود پشتیبانی می شود، اما واقعیت پیچیده تر است: Tether توسط ترکیبی از موارد زیر پشتیبانی می شود:

پول نقد و معادل

وام تضمینی

تعهدات شرکتی

سایر سرمایه گذاری ها

تتر با دادستان کل نیویورک مشکل داشت

مقامات نیویورک برخی از سخت‌گیرانه‌ترین مقررات را برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال اجرا کرده‌اند و دادگاه‌های آنها از فعال‌ترین دادگاه‌ها در تعقیب جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال بوده‌اند. در فوریه، پس از یک تحقیق 22 ماهه، دادستان کل نیویورک، شرکت مادر تتر (iFinex) را به پنهان کردن غیرقانونی ضررها متهم کرد. لتیتیا جیمز اظهار داشت که ادعاهای تتر مبنی بر اینکه ارز دیجیتال همیشه توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود، نادرست است. iFinex مجبور به پرداخت 18.5 میلیون دلار جریمه شد و دیگر اجازه فعالیت در نیویورک را ندارد. همچنین باید گزارش فصلی ذخایر خود را ارائه کند. این شرکت هرگونه تخلف علیه خود را رد می کند و بر امنیت برتر Tether پافشاری می کند.

شکست تتر کل صنعت کریپتو را تحت تاثیر قرار خواهد داد

فدرال رزرو به طور کلی به استیبل کوین ها علاقه دارد و این بار تاکید بیشتری بر امنیت تتر دارد. در پایان ماه ژوئن، رئیس بانک فدرال رزرو تتر را به عنوان یک چالش بالقوه برای ثبات مالی شناسایی کرد. او به Yahoo Finance گفت که اگر به پرتفوی Tether و Asiblecoin نگاه کنید، آنها اساساً صندوق های بازار پول هستند اما ریسک بیشتری دارند.

آیا تتر قابل ردیابی است؟

از آنجایی که تتر روی بلاک چین کار می کند، کاربران می توانند با داشتن کد رهگیری یا هش تراکنش های تتر به اطلاعات تراکنش دسترسی داشته باشند، به همین دلیل است که تتر قابل ردیابی است. یکی از راه‌های ردیابی Tether پس از معامله و نظارت بر وضعیت تراکنش، استفاده از Blockchain Explorer است. Blockchain Explorer یک ابزار آنلاین رایگان است که به کاربران امکان می دهد اطلاعات ذخیره شده در بلاک چین را پیدا کنند.

آیا خرید تتر امن است؟

تا آنجا که به فناوری USDT مربوط می شود، Tether کاملاً ایمن است. تتر یک توکن متمرکز مبتنی بر بلاک چین غیرمتمرکز اتریوم – یکی از امن‌ترین فناوری‌های بلاک چین – است که توسط 1 دلار موجود در ترازنامه Tether Ltd به شکل پول نقد و اوراق قرضه دولتی پشتیبانی می‌شود.

در حالی که احتمال هک شدن کیف پول اتریوم یا صرافی شما بسیار کم است، اما ممکن است Tether Ltd ورشکسته شود یا دلارهای سپرده شده نزد آنها را از دست بدهد. همچنین ممکن است دلار که پایه تتر است ارزش خود را از دست بدهد و در نتیجه قدرت خرید شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

در حالی که امنیت تتر قابل قبول است و سکه USDT امن است، به نظر ما ارزش دلار آمریکا دیگر امن یا قابل اعتماد نیست. مهمتر از همه، تتر دیگر پشتیبانی 1:1 در برابر دلار آمریکا ندارد و مبتنی بر سیستم ذخیره کسری است، با توجه به منابع متعدد، از جمله افرادی که ظاهراً برای شرکت کار می‌کنند و توکن داده‌اند، دارایی تتر تنها 74 درصد است. این تأیید می کند که این ارز دیجیتال ممکن است هنگام خواندن دلار آمریکا یا تتر آسیب ببیند: ارزش هر توکن Tether 74 سنت است!

اگرچه استیبل کوین یک انتخاب محبوب در میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال است، اما بحث‌های زیادی در مورد مسائل امنیتی و نقدینگی تتر و اینکه آیا ذخایر آن برای پوشش تعداد توکن‌های USDT در گردش کافی است وجود دارد.

آیا تتر قانونی است؟

جدای از امنیت تتر، نگرانی اکثر مردم این است که آیا تتر مشروع است یا خیر. ایران هنوز قانونی برای انتشار ارز دیجیتال وضع نکرده است. به همین دلیل استفاده از تتر و سایر ارزهای دیجیتال جرم محسوب نمی شود و در صورت تمایل می توانید از آن برای تبادل ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

اما باید به یاد داشته باشید که همه طرح‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با ارز دیجیتال تتر قانونی نیستند و برخی کلاهبرداری‌ها یا طرح‌های پونزی که از نام تتر سوء استفاده می‌کنند، دام خوبی برای قربانیان خود ایجاد می‌کنند. یکی از مهمترین نشانه های طرح پونزی سود غیرعادی و تضمین شده است. بنابراین، اگر تصمیم به سرمایه گذاری در پروژه های سرمایه گذاری تتر دارید، حتما در مورد اعتبار و مشروعیت آن تحقیق کنید. در غیر این صورت ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهید.

آیا باید روی تتر سرمایه گذاری کنیم یا نه؟

استیبل کوین ها یکی از مهم ترین اجزای معاملاتی بازار ارز دیجیتال هستند. این ارزهای دیجیتال به خنثی کردن اثرات منفی نوسانات شدید در بازار مالی کمک می کنند. تتر یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین این استیبل کوین ها است. با این حال، این محبوبیت به معنای بالا بودن امنیت Tether نیست. بله، باید منتظر بمانید و تمام فراز و نشیب های بازار ارزهای دیجیتال را ببینید.

در این مقاله با شما در مورد امنیت ارز دیجیتال تتر و اینکه چه عواملی بر افزایش یا سقوط آن تاثیر می گذارد صحبت می کنیم. آیا تجربه ای با تتر داشته اید؟ آیا فکر می کنید این استیبل کوین آنقدر که باید کارآمد است؟ کدام استیبل کوین را برای معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال موثرتر می دانید؟

دکمه بازگشت به بالا