اقتصادی

آغاز ساخت ۳۱ هزارو ۹۸۰ واحد مسکونی در استان یزد

پرتال پارسی/ یزد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه از فردا شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود گفت: فردا 31 هزار و 980 واحد مسکونی همزمان در استان فعال می شود.

به گزارش پرتال پارسی، محمد جواد ابوالحسینی در نشست خبرنگاران استان که در محل استانداری برگزار شد، افزود: این تقسیم بندی ها گسترده است و اگر در قالب طبقه بندی قرار دهیم شامل مسکن روستایی، مسکن آنلاین و مسکن شهری می شود. یزد اولین استانی است که به بحث مسکن کارگری می پردازد، مسکن کارگری برای قشر کارگری شروع به کار می کند و در اختیار این عزیزان گرانقدر قرار می گیرد که بار تولید، رشد و توسعه استان را به دوش می کشند.

به گفته وی، اگر این میزان مسکن را به طرح اقدام ملی و پروژه هایی که از ابتدا توسط دولت آغاز شده است اضافه کنیم، شاهد ساخت حدود 40 هزار واحد مسکونی در منطقه خواهیم بود.

*** ساخت 60000 واحد مسکونی در چهار سال

وی افزود: برنامه چهار ساله دولت بر اساس نیازسنجی در سطح استان حدود 53 تا 54 هزار واحد است که تا 60 هزار واحد پیشنهاد شده است.

این مسئول استانی: مهم ترین نکته این است که هر چه سریعتر این پروژه ها آغاز شود زیرا تعداد متقاضیان قابل توجه است و تعداد ثبت نام ما 108 هزار نفر است.

وی گفت: همه این افراد شاید نتوانند پاسخگوی نیازهای وزارت راه باشند اما رقم قابل توجهی است و به هر حال افرادی بی خانمان هستند. این بدان معناست که این تعداد از مردم استان یا با پدر و مادر یا اقوام خانه اجاره می کنند و یا خانه دارند و می خواهند صاحب خانه شوند.

*** آب و مسکن مهمترین برنامه کاری معاون عمرانی استاندار یزد است

وی برنامه های عمرانی دولت سیزدهم اعم از آب و مسکن را بر اساس 2 محور اعلام کرد و مهم ترین موضوعی که صنعت ساختمان با جدیت دنبال می کند مشکل آب استان است.

این مسئول یادآور شد: پیشرفت و آبادانی استان یزد که متشکل از جمعی از مردم کوشا و فرهیخته و البته همه متعلق به یک حوزه فرهنگی هستند، در گرو تامین آب است. این گروه و اهالی این استان که به سخت کوشی معروف هستند، قرن هاست که با مشکل بزرگی دست و پنجه نرم می کنند که مشکل آب است. آیا آب مورد نیاز کشاورزی است یا صنعتی و حتی آب آشامیدنی. این استان در سال های اخیر مشکلات فزاینده ای داشته است.

وی گفت: مصرف افزایش یافته و جمعیت نیز افزایش یافته است اما منابع آبی ما کاهش یافته است که در سال های اخیر بحث های مختلفی را در حوزه آب به راه انداخته است.

ابوالحسینی بحث آب را موضوع اصلی یزد دانست که مورد تاکید استانداری و در حوزه عمرانی قرار گرفت و گفت: دومین موضوعی که بسیار مورد تاکید قرار گرفته و شعار اصلی و اصلی دولت است. مسکن یک مشکل است

وی افزود: حوزه مسکن بسیار مهم است و یکی از مشکلاتی که در سطح استان داریم مسکن است، اکنون رشد جمعیت و مهاجرت و عوامل دیگر دست به دست هم داده اند و امروز هم تعداد قابل توجهی از آنها وجود دارد. مردم این استان خانه واقعی ندارند

وی ادامه داد: یزد استانی است که پیش از این به طور کلی بحث مسکن اجاره ای مطرح نمی شد اما در 10 سال اخیر به دلایل و عوامل مختلف این مشکل گسترش یافته است اما اکنون باید راهکارهایی برای مسکن در سطح استان وجود داشته باشد. .

*** 148 هزار نفر در روستاهای استان یزد زندگی می کنند

ابوالحسینی یادآور شد: در حوزه روستاها 359 روستا در استان داریم و جمعیت ساکن در روستاهای ما 148 هزار و 695 نفر است که 14.5 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد. این تعداد جمعیت روستایی نسبت به سایر مناطق جمهوری کم است و میزان شهرنشینی ما بالاست، تحلیل خاص خود را دارد.

وی افزود: در حوزه عمران روستایی اقداماتی برای توسعه روستایی انجام شد. در پروژه های روستایی شناسایی شده در استان 575 پروژه فعال در سطح روستاهای بیش از 100 میلیونی داریم که مجموع این طرح ها 217 میلیارد تن است.

وی ادامه داد: نسبت هزینه های جاری به هزینه های عمرانی روستایی در منطقه ما آمار خوبی است، روستاهای ما نسبت به شهرها مدیریت کارآمدتری دارند، زیرا سازوکارهای اداری گسترده ای ندارند و سیستم پویایی دارند.

*** هزینه های جاری ساخت و ساز در روستاها از 11 تا 89 درصد است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: هزینه ها در روستاها زیاد است اما مقایسه آن با هزینه های شهری نشان از کارآمدی روستاها دارد. هزینه های جاری برای ساخت و ساز در روستاهای ما 11 درصد جاری و 89 درصد عمرانی است، به طور کلی سال گذشته 410 تا 415 میلیارد وام دریافت شده است. مبلغ و باید منتظر ماند و دید امسال چه مبلغی را محاسبه می کنند.

وی تعداد شهرهای استان را 24 شهر اعلام کرد، این شهرها دارای شورا و شهرداری، استان دارای 132 عضو شورای شهر است و وزارت کشور نیز در این زمینه وام های خوبی داده است. برخی از وام ها از خود شهرداری ها و برخی از منابع ملی گرفته شده است.

*** اختصاص 10 میلیارد تومان به شهرداری های استان

به گفته وی، در سه ماهه نخست امسال 10 میلیارد تومان برای شهرداری ها جمع آوری شده، از چهار منطقه بازدید و طرح های تحقیقاتی تدوین شده، چهار منطقه جدید نیز کاوش می شود.

وی ادامه داد: 2 هزار و 800 تن قیر یارانه ای برای مناطق تامین شد و 52 میلیارد تومان نیز برای خرید قیر اختصاص یافت. 47 میلیارد تومان به مناطق حاشیه ای که شامل شهرهای میبد و یزد می شود اختصاص یافت. تسهیلات در اختیار شهرداری ها قرار گرفت و وضعیت نیروها ساماندهی شد.

وی در مورد نیروهای شهرداری نیز بیان کرد: تعدادی از نیروهای پیمانکاری شهرداری ها قراردادی شده اند و نیروهای پیمانکاری نیز رسمیت یافته و از نظر تامین کار وضعیت خوبی دارند و به امید خدا وضعیت نیروها بهتر خواهد شد. کنترل.

هابیل حسینی ادامه داد: در بحث ماشین آلات ماشین آلات خوبی در حوزه نوسازی در استان ترسیم شده، مطالعات انجام شده و یکسری طرح ها برای تبدیل زباله تصویب شده است و برنامه بزرگ ما پسماند شهری است. . یزد، حمیدیه و شاهدیه و زارچ به امید تکمیل شدن. .

وی با اعلام اینکه شهرداری ها در حال تهیه برنامه 5 ساله هستند، گفت: این طرح ها در چهار شهر انجام شده و مابقی شهرها در مرحله نهایی سازی هستند.

وی از بروز حوادث و بلایای طبیعی در استان پرهیز کرد و گفت: در روزهای قبل از تعطیلات نوروزی امسال تصادفات شدید جاده ای در جاده های بافک و طبس رخ داد که منجر به فوت عزیزانمان شد.

به گفته وی، به همین منظور و در جلساتی که پس از این اتفاقات برگزار شد، مقرر شد جلساتی برای کاهش تصادفات رانندگی در روز سیزدهم نوریز برگزار شود که نتایج خوبی به همراه داشت و تعداد آنها کاهش چشمگیری داشت. تصادفات در سطح جاده ها و اقدامات محدود کننده استان ایجاد شده است، ما همچنان در حال نظارت هستیم.

وی با اشاره به اینکه 400 مصوبه در شورای راه در شهرها داشتیم که 70 درصد این مصوبات اجرا شده و مابقی در حال اجراست، گفت: در حوزه توزیع آب سبز نیز زیر نظر دفتر فنی هستیم. فضاها . در سال های گذشته توسعه سبزه بر اساس آب آشامیدنی و غیر شرب بود، اما در حال حاضر حدود 2 میلیون مترمکعب آب در فضای سبز مصرف می شود و بنا داریم این رقم را به نصف برسانیم.

وی بیان کرد: در خصوص بار، استان یزد یکی از مناطقی است که بار و مبدأ بار و مواد اولیه حمل می شود و مواد اولیه از سایر مناطق کشور به این استان حمل می شود و عمده این محموله حمل می شود. توسط کامیون ها و سیستم جاده ای انجام می شود.

به گفته وی، پروژه مشترکی بین دفتر فنی و اداره راه منطقه ای در حال اجراست که در برخی شهرستان ها در حال اجراست.

معاون عمرانی استاندار یزد در ادامه سخنان خود بیان کرد: جلسات استانی به طور مرتب در حوزه مدیریت بحران برگزار می شود. در طول 6 ماه گذشته ما حوادث زیادی داشته ایم و در این شش ماه هر حادثه ای که ممکن است در استان اتفاق بیفتد اتفاق افتاده است و هر اتفاقی رخ داده است. برای مصون ماندن استان از این حوادث جلسات متعددی برای جبران خسارت برگزار شد.

*** رسانه بهترین رسانه برای انتقال دیدگاه مردم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: نمایندگان رسانه ها به عنوان رکن چهارم مردم سالاری بهترین وسیله برای رساندن نظرات مردم به مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم به وظیفه خود در خدمت به مردم عمل کرده باشیم افزود: هرچند فرصت ها به سرعت می گذرد اما باید این فرصت ها را پیدا کنیم که اگر از آنها استفاده نشود گاهی اوقات این فرصت ها به نظر می رسد از دست رفته است. .

وی ادامه داد: بخش ساخت و ساز ناظر بر امور شهری است و شوراهای اسلامی شهرداری ها و شهرها و دهیاری ها به عنوان مجموعه ادارات و ادارات کل، مجموعه دفتر فنی و بخش حمل و نقل و حمل و نقل، شهرسازی و بوم شناسی نیز مستقر هستند. در دل این رشته

معاون عمرانی استاندار یزد تصریح کرد: مدیریت کل بحران در چارچوب وظایف استانداری ایجاد شده که به معاونت عمرانی استاندار که مسئولیت امور پیش از بحران، حین و پس از بحران را بر عهده دارد، محول شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا