اقتصادی

آخرین وضعیت کالابرگ الکترونیک از زبان خاندوزی

ایان وزیر اقتصاد و دارایی گفت تا زمانی که گزارش نهایی دوره آزمایشی سیستم های کالابرگ تهیه نشود تصمیم جدیدی نخواهیم گرفت، چه دستوری باید دریافت کنیم؟

به گزارش پرتال پارسی، احسان هندوزی در پایان شصت و سومین جلسه شورای صدور پروانه کسب و کار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه امروز دو دستور کار مهم دارد، اظهار کرد: ۲۱- مجوزهای شهرداری تهران برای مشاغل مختلف در این جلسه شرایط، تجهیزات، مدارک لازم، جدول زمانی مورد نیاز تصویب شد. و همچنین لیست بسیار واضحی از هزینه های مربوط به صدور هر مجوز. رساندن.
وی گفت: مجوزهای جدیدی برای دو دستگاه دیگر به نام های جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است که نیاز به بحث و بررسی دقیق داشت و به جلسات بعدی شورای تنظیم مقررات موکول شد و صدور آن را تسهیل کرد. در مورد جواز کسب”.
وزیر اقتصاد در شصت و سومین جلسه هیأت تنظیم و تسهیل صدور پروانه کسب از عملکرد دو ماه و نیم اول پرتال ملی صدور مجوز گزارشی ارائه کرد که 53 هزار فعال اقتصادی و کارآفرین به دلیل نداشتن مستندات.

وی گفت: جالب اینجاست که در دو ماه و نیم گذشته حدود 50 درصد درخواست ها در حوزه خانوارهای کوچک و اتفاقاً در حوزه «پروانه دهی» بوده است. ، تقریبا 50 درصد مربوط به این تجارت بودند.

هندوزی افزود: مجموع کل دستگاه ها، وزارتخانه ها و سایر مشاغل، نیمی دیگر از کل درخواست های پروانه کار است.

مالیات جدیدی وضع نشده است

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درباره مسائل مربوط به سامانه جامع گمرکی جمهوری اسلامی گفت: آژانس‌ها خوشبختانه جلسات بسیار خوبی داشتند.» مواردی که در دولت و همچنین در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مطرح شد و موافقت نامه نهایی برای امضا به دانشگاه تهران ارسال شد.

هندوزی در پاسخ به سوال دیگری گفت: هیچ گونه مالیات جدیدی در کشور وضع و اخذ نشده است. گذار به یک سیستم مرکزی یعنی جمع آوری مالیات بر اساس اطلاعات و داده های کشور و سیستم های رسمی است.

وی گفت: البته ما هنوز در مراحل اولیه هستیم و ممکن است در این زمینه کاستی هایی وجود داشته باشد. اتفاقا امروز (دوشنبه 23 خرداد) نشست بسیار خوبی با نمایندگان اتاق اصناف سراسر کشور داشتیم و تصمیم گرفتیم کمیته استانی مشترک اتاق اصناف، اداره کل امور مالیاتی و شورای اسلامی تشکیل شود. جلسه ای برای رفع این کاستی ها.

وی افزود: وزارت اقتصاد که مصوب کردیم قرار است در سال 1401 حداکثر کمک حقوقی را به کارخانه داران و تولیدکنندگان کشور بدهد تا پنج درصد مالیات کمتر پرداخت کنند و کمترین فشار را به اصناف و واحدهای صنفی وارد کنند. آنها در این شرایط اقتصادی.»

وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص طرح موجودی الکترونیکی گفت تا زمانی که گزارش نهایی اعتبارسنجی سامانه موجودی تهیه نشود تصمیم جدیدی نخواهیم گرفت. برای ماه های آینده تلاش کنید

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا