عمومیکسب و کار ویژه

آبیاری هوشمند باغ ویلا چگونه انجام می شود؟

سیستم آبیاری اتوماتیک تحقق منطقه آبیاری توسط دستگاه های کنترل اتوماتیک بدون کنترل انسان است. آبیاری خودکار آبیاری موثرتر را فراهم می کند و نیاز به کارکنان در آبیاری را بی نیاز می کند. یکی دیگر از مزایای آبیاری اتوماتیک این است که به شما امکان می دهد به اندازه کافی برای منطقه سبز یا گیاه خود آبیاری کنید. به این ترتیب باعث صرفه جویی در هزینه می شود و مناطق سبز شما همیشه سبز می مانند. عملکرد این سیستم شباهت زیادی به دارد . انواع مختلفی از این محصولات در تولید می شود .

آبیاری هوشمند دیجی کالا |آبیاری هوشمند مزارع

نحوه انجام آبیاری خودکار چگونه انجام می شود؟

می توان گفت که بهترین پاسخ به این سوال که چگونه آبیاری اتوماتیک انجام شود، یک طرح آبیاری به خوبی تهیه شده است. مهمترین نکته سیستم آبیاری اتوماتیک طراحی و انتخاب سیستم آبیاری می باشد. همانطور که مشخص است، مناطق منظر، مناطق پیچیده ای هستند. برای اینکه آبیاری خودکار به درستی انجام شود، باید طرح آبیاری چشم انداز به خوبی تهیه شود. توجه ویژه باید به فاصله پاشش آب اسپرینترهای مورد استفاده معطوف شود.

معمولا از سازه های فشرده تشکیل شده است و انتخاب زیرساخت های آبیاری مناسب و بارانی ها مهم است. بسیار مهم است که آبپاش را نتوان با توجه به مناطقی که آبپاش می تواند از فاصله پرتاب آبپاش به آن برسد قرار داد. آبپاش ها انواع مختلفی دارند که آب را در فواصل مختلف پاشش می کنند. اسپرینت ها باید با توجه به فاصله تیراندازی مناسب انتخاب شوند. همانطور که از اینجا فهمیده می شود، یکی از مهم ترین اجزای آبیاری خودکار، اسپرینت است.

پس از طراحی زیرساخت، تجهیزات آبیاری لازم برای سیستم آبیاری اتوماتیک انتخاب می شود.  شما می توانید اطلاعات دقیقی در مورد تجهیزات و نصب مورد استفاده در مقاله سیستم آبیاری اتوماتیک ما در مورد تجهیزات آبیاری اتوماتیک بدست آورید.

نحوه عملکرد سیستم آبیاری اتوماتیک

سیستم های آبیاری اتوماتیک شامل الکترونیک کنترل اتوماتیک، شیرآلات، لوله ها و سرهای آبیاری می باشد.

واحدهای کنترل معمولا به عنوان تایمر شناخته می شوند. تایمرها به شما این امکان را می دهند که یک برنامه آبیاری و آب ایجاد کنید. این تایمرها می توانند باطری یا برقی باشند و دومین جزء سیستم یعنی شیرهای آبیاری هیدرولیک با ویژگی سلونوئید را کنترل می کنند. مولفه سوم سرهای اسپری یا سیستم های آبیاری قطره ای هستند. آبیاری با کنترل خودکار شیرها توسط تایمر انجام می شود.

سیستم آبیاری اتوماتیک در کجا استفاده می شود؟

تقریبا در هر جایی که آبیاری انجام می شود می توان از آبیاری خودکار استفاده کرد. رایج ترین مناطق

کاربری

عبارتند از: ویلاها، آبیاری پارک و باغ شهرداری، آبیاری متوسط، گیاهان کارخانه، مناطق سبز متوسط، زمین ها، زمین های کشاورزی، زمین های گلف و زمین های فوتبال.

مشاهده می شود که راه حل های آبیاری خودکار به منظور مدیریت آب و جلوگیری از آبیاری غیر ضروری و آبیاری بهینه تر در حال افزایش است.

مواد اصلی مورد استفاده برای آبیاری خودکار به شرح زیر است:

  • مواد لوله و اتصالات
  • سرهای اسپری
  • لوله های قطره ای
  • شیرهای برقی
  • تایمرها
  • سنسورهای آبیاری
  • نحوه نصب سیستم آبیاری اتوماتیک

نمای کلی کاربرد سیستم آبیاری اتوماتیک

ابتدا باید لوله های لازم برای فرآیند آبیاری را گذاشت. برای این کار سطح خاکی که آبیاری اتوماتیک روی آن انجام خواهد شد در عمق تقریبی 25 سانتی متر و عرض 15 سانتی متر حفاری شده و لوله گذاری می شود. به ترتیب روی لوله های مدفون در کانال حفاری شده.

  • سرهای اسپری
  • لوله های قطره ای
  • شیر برقی
  • تایمرها
  • سنسورهای آبیاری

المان های ذکر شده به ترتیب سوار می شوند و سیستم آبیاری اتوماتیک تکه تکه تکمیل می شود. در پایان فرآیند، شما نمی توانید شلنگ و سایر قسمت ها را روی خاک ببینید.

روتور آبپاش، سر اسپری

به لطف فشار آب در سیستم های آبیاری اتوماتیک، به سطح می آید و آب را در شعاع های از پیش تنظیم شده پاشیده و آبیاری یکسان را روی سطوح چمن فراهم می کند. هنگامی که فرآیند آبیاری به پایان رسید، آنها به طور کامل در سطح مدفون می شوند..

شیر برقی و جعبه شیر

شیرهای برقی عناصر اصلی هستند که به طور خودکار فرآیند باز و بسته شدن آب و دبی را در سیستم های آبیاری اتوماتیک کنترل می کنند. شیرهای کنترل قلب سیستم آبیاری شما هستند. از جریان کم تا جریان زیاد، آب تمیز تا آب کثیف و فشار کم تا فشار بالا، دریچه ای وجود دارد که این کار را انجام می دهد و برای سال های آینده با اطمینان کار می کند.

و توسط واحد کنترل آبیاری مدیریت می شود. آنها به 2 باطری و الکتریکی تقسیم می شوند و پس از انتخاب واحد کنترل به عنوان برق یا باتری، انواع مختلفی با توجه به قطر لوله اصلی وجود دارد.

تایمرها

کنترلرهای تایمر مهمترین بخش سیستم آبیاری اتوماتیک هستند. حتی می توان گفت این مغز است. تایمر مناطق آبیاری مشخص شده را با توجه به زمان های اجرای برنامه ریزی شده روشن و خاموش می کند. واحدهای کنترل با برنامه ریزی مناسب اطمینان حاصل می کنند که چشم انداز مقدار مناسب آب را در زمان آبیاری ایده آل دریافت می کند. انتخاب کنترل کننده های مناسب معمولا به تعداد زون های مورد نیاز در سیستم و افزایش یا کاهش تعداد زون ها در آینده بستگی دارد.

ساعت های زمانی به دو دسته تقسیم می شود

تایمرهای آبیاری باتری

تایمر آبیاری برقی

آبیاری اتوماتیک بی سیم در 3 مرحله

نیاز به سیستم های آبیاری هوشمند برای آبیاری سناریوهای مختلف و مناطق بزرگتر نیز افزایش یافته است. راه حل های آبیاری هوشمند با کمک مصنوعی، به ویژه برای آبیاری کارآمدتر مناطق کشاورزی مورد نیاز است. به عنوان سازنده، ما خدمات آبیاری هوشمند را با گزینه های مختلف محصول در این مرحله ارائه می دهیم. سیستم آبیاری هوشمند ما به شما امکان می دهد با تکنیک هایی مانند سنسورهای مختلف، مقادیر هواشناسی، انواع محصول آبیاری کنید.

آبیاری منظره اتوماتیک هوشمند

راه حل های اتوماسیون آبیاری هوشمند نه تنها آبیاری را در فواصل زمانی معین، بلکه آبیاری موثرتر و کارآمدتر با داده های سنسور و داده های آبیاری مختلف را فراهم می کند. محلول های آبیاری هوشمند برای استفاده در مناطق مختلف مناسب هستند. برخی از حوزه های کاربردی که ما تمرین می کنیم.

پارک، باغ و آبیاری شهری

  • سیستم های آبیاری کشاورزی با آبیاری قطره ای
  • باغبانی عمودی و کاربردهای کشاورزی عمودی

آبیاری کشاورزی

سنسور رطوبت سیستم آبیاری اتوماتیک

ما با استفاده از راه حل های مختلف حسگر آبیاری را کارآمدتر و موثرتر می کنیم. در مثالی که در بالا می بینید، ما با استفاده از سنسور رطوبت در سیستم آبیاری اتوماتیک، آبیاری را کارآمدتر کرده ایم.

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی سیستم آبیاری هوشمند با توجه به بالا بودن هزینه های تامین آب، چالش کمبود آب شیرین در کشور،توانایی مدیریت سیستم آبیاری از هر کجا و در هر زمانی و همچنین نیاز به داشتن آنالیز از وضعیت رطوبت خاک و سایر ویژگی های باغ، گلخانه و زمین زراعی، یک نیاز ضروری می باشد. حتی ممکن است شما یک خانه ویلایی داشته باشید و در زمان های خاص و اوقات فراغت به ویلای خود مراجعه کنید.

در این حال شما برای مراقبت از درختان،گل ها و فضای سبز ویلایی خود چکار می کنید؟ یا استخر و سونا و جکوزی خود را چگونه کنترل می کنید؟ به کمک سیستم آبیاری هوشمند شما می توانید از طریق گوشی موبایل در هر ساعت از شبانه روز خود را کنترل کنید یا حتی با تعریف یک سناریو کاری کنید که طبق یک زمان بندی مشخص در طول هفته عملیات آبیاری باغ و باغچه شما انجام شود، بدون اینکه نیاز به حضور شما در محل مورد نظر باشد. همچنین می تونید در  زمانی هایی که برای تعطیلات به ویلای خود مراجعه می کنید با استفاده از   استخر، سونا و جکوزی ویلای خود را قبل از رسیدن جهت استفاده، آماده کنید و نهایت لذت را از سفر و تعطیلات خود ببرید.

سیستم آبیاری هوشمند چیست؟

توضیح زیر را می توان به عنوان تعریف هوشمندسازی مکانیزم آبیاری بیان کرد:

سیستم آبیاری هوشمند سازی ویلا مکانیزمی است که در آن کنترل گرهای هوشمند، شرایط آب و هوایی ، تبخیر آب و رطوبت مورد نیاز درخت یا گیاه و میزان رطوبت خاک را می سنجند و براساس آن اقدام به آبیاری می نمایند.

همچنین در این سیستم قابلیتی وجود دارد که شما می توانید با تعریف یک سناریو دستوری را ثبت کنید تا عملیات آبیاری در روزهای خاصی از هفته و در ساعت مشخص و به مدت خاصی انجام شود تا هم نیازی به حضور همیشگی شما در محل نباشد و هم از راه دور قابلیت کنترل را داشته باشد. همچنین در این مکانیزم می توانید از هر مکانی و در هر ساعت از شبانه روز با استفاده از گوشی هوشمند خود سیستم آبیاری را کنترل نمایید.

سیستم آبیاری هوشمند قابلیت های دیگری هم دارد مثلا زمانی که دما افزایش یابد یا میزان بارندگی کم شود، کنترلرگرهای آبیاری هوشمند فاکتور های مختص آن محل مانند نوع خاک را در نظر گرفته و تعداد دفعات و مدت آبیاری را تنظیم می کنند و شما می توانید همانطور که در منزل نشسته اید، زمین و فضای مورد نظر را با گوشی همراه هوشمند خود کنترل، آبیاری و نظارت کنید. و با توجه به آنالیزهایی که سیستم در اختیار شما قرار می دهد، مکانیزم آبیاری خود را بهبود ببخشید و هم در وقت و هم هزینه تا حد بسیار زیادی صرفه جویی نمایید.

تجهیزات آبیاری هوشمند

آبیاری هوشمند از سنسورهای الکترونیکی مدرن استفاده می کنند ، که قادر به جمع آوری داده ها ، تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری برای شروع و متوقف کردن آبیاری هستند. این دستگاه ها تصمیمات را به دستگاههای کنترل کننده الکترونیکی که سیستم آبیاری قطره ای یا بارانی را کنترل می کنند ، منتقل می نمایند.

در تصاویر ویلا سیستم آبیاری هوشمند می بینیم که هانتا با استفاده از تعدادی سنسور، کنترل گر و ماژولی که امکان کنترل این سنسور های توسط و اپلیکیشن موبایل هانتا که هر دو نسخه آندروید و ios را پشتیبانی می کند، می توانید مکانیزم آبیاری هوشمند برای ویلا و باغ خود داشته باشید و بدون دغدغه و در هر زمان و مکان، امکان کنترل آن را داشته باشید. همچنین آبیاری هوشمند هانتا قابلیت کنترل استخر، سونا و جکوزی را دارد و می توانید مراحل آماده سازی آن ها برای استفاده را با استفاده از گوشی موبایلتان کنترل کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا