جامعه و خانوادهعمومیکسب و کار ویژه

چگونه اقامتگاه بوم گردی بزنیم؟

وقتی به شهرهای ایران سفر می کنید متوجه می شوید که در بین اقامتگاه های موجود در این شهرها، گردشگران خارجی به هتل های مجلل نمی روند، بلکه به منطقه ای بکر در مرکز شهر یا جایی در همسایگی می روند. و ما تاکنون از وجود آن منطقه اطلاعی نداشتیم! این محله ها و خانه های موجود در آنها که به بوم گردی شهره شده اند، این روزها بر جذب گردشگران به ایران افزوده است.

اگر فکر می کنید می توانید یک اتاق بوم گردی و همچنین خانه سنتی بسازید، اما شرایط آن را نمی دانید، کافی است تا پایان این مقاله با ما باشید تا اطلاعات خود را به نحو بهتری تکمیل کنیم. اگر شرایط اولیه دارید، یک خانه سنتی برای گردشگری راه اندازی کنید.

اولین قدم برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی: مکان

فرقی نمی کند که بخواهید اقامتگاه بوم گردی خود را در مشهد، تهران، یزد یا… راه اندازی کنید! برای شروع سفر، ابتدا باید به مکانی بروید که برای شما بهترین است؟ این تصمیم اولین و مهمترین تصمیم برای ساخت و راه اندازی هر خانه سنتی است که می خواهید شروع کنید!

جغرافیا، مساحت زمین، وجود حاشیه رودخانه ها، مجوزهای لازم از مراجع قانونی، مستندات و بسیاری موارد دیگر باید رعایت شود. این نوع اقامتگاه باید دور از ادارات دولتی، بیمارستان ها و سایر مراکز اداری و تجاری باشد.

برای موفقیت، باید به بازاریابی و فروش فکر کنید!

گام دوم در ساخت ویلا و راه اندازی یک اقامتگاه بوم گردی این است که تصمیم بگیرید چگونه می خواهید فعالیت های بازاریابی برای گردشگران داخلی و خارجی انجام دهید. این موضوع ممکن است برای شما بی اهمیت به نظر برسد، اما در واقع ممکن است مهمترین اقدامی باشد که برای بازگشت سرمایه خود انجام می دهید.

برای جذب مشتریان داخلی و خارجی، باید روش های بازاریابی سنتی و آنلاین را بدانید. در واقع مزیت اصلی صنعت گردشگری جذب گردشگر خارجی و کسب ارز است. این درآمد ارزی به کل اقتصاد کسو، صنعت گردشگری، اشتغال جوانان و غیره کمک زیادی خواهد کرد. اگر تجربه ای در این زمینه ندارید، می توانید از یک تیم یا سازمان حرفه ای کمک بگیرید!

اقامتگاه بوم گردی شما باید چه امکاناتی را در اختیار مسافران قرار دهد؟

جالب اینجاست که طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، یکی از دلایل محبوبیت و استقبال از اقامتگاه های بوم گردی و خانه های سنتی در شهرهای ایران، هماهنگی ذات این مکان ها با خود طبیعت است! در واقع این خانه ها بسته به آب و هوا و طبیعتی که از آن فرار می کردند ساخته می شدند.

معمولا رسانه های دیگری مثل تلویزیون یا رادیو را در این خانه ها پیدا نمی کنید! در واقع، برخی از این خانه ها آنقدر دور هستند که حتی نمی توانید از اینترنت استفاده کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از گردشگران داخلی و خارجی این اقامتگاه را عمداً انتخاب می کنند زیرا آن را مکانی برای گذراندن چند روز در زمینه استفاده از فناوری می دانند.

شاید با این توضیحات فکر کنید که باید امکانات اولیه در اقامتگاه بوم گردی خود را به این موضوع تقلیل دهید! این مشکل کاملا درست نیست، شما به عنوان کارمند یا مدیر یک جاذبه گردشگری یا هتل باید تمام تلاش خود را بکنید تا امکانات اولیه را به بهترین نحو در اختیار تمامی گردشگران قرار دهید. این امکانات به گردشگران احساس خوبی می دهد.

در هر صورت باید توجه داشت که محل اقامت باید دارای امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، حمام، یخچال های کوچک برای نگهداری مواد غذایی باشد که در جای خنک و … نگهداری شود. نباید برای همسفران و گردشگرانی که مکان شما را برای اقامت انتخاب کرده‌اند مزاحم شوید زیرا می‌خواهید با طبیعت هماهنگ باشید.

اگر کمی در مورد فرهنگ کهن کشورمان مطالعه کنید، متوجه می شوید که فرهنگ ایرانی بسیار مهمان نواز است! در واقع ما ایرانی ها را در دنیا به عنوان مردمی مهمان نواز می شناسند! هرچه بیشتر با این سایت آشنا شویم و نمونه های بیشتری را یاد بگیریم مانند تورهای بوم گردی آران و بیدگل از بهترین ها در ایران هستند.

با توجه به شرایط بهداشتی و ایده آلی که برخی سازمان های بهداشتی در نظر گرفته اند، استفاده از مواد بهداشتی، ضدعفونی، روکش های پلاستیکی و کاغذی یکبار مصرف و… باید مورد توجه قرار گیرد! آیا می توانید مانند دیگر اجداد ما میزبان خوبی باشید؟

نتیجه گیری: پس از تاسیس و ساخت اقامتگاه بوم گردی چه باید کرد؟

اگر صاحب اقامتگاه بوم گردی هستید و یا اقدام به ساخت اقامتگاه بومگردی  کرده اید، با ثبت آن در سایت سامانه رزرو و اجاره آپارتمان، ویلا و اقامتگاه بوم گردی در سپنج می توانید تلاش شایسته ای در ارائه خانه سنتی خود به همان اندازه داشته باشید. امکان پذیر است و مشتریان بیشتری را جذب می کند. انجام دهید

دکمه بازگشت به بالا