چرا استخر برای دیسک کمر مفید است؟

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از آب درمانی بگیرید، بهتر است تمرینات خود را در آب گرم انجام دهید. آب گرم موجب آرامش بدن، گرم شدن، تحرک و انعطاف پذیری می‌شود. برای دست‌یابی به بهترین نتیجه مراحل زیر را به صورت کامل انجام دهید.مهم‌ترین کار قبل از شروع آب درمانی، آماده کردن بدن است. برای گرم کردن و آماده شدن بدن، باید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در طول استخر شهید بهشتی قم راه بروید تا لگن و پاها آماده شوند.بعد از گرم کردن بدن، به آرامی حرکت دوچرخه را تمرین کنید. دقت داشته باشید که پاهایتان باید در آب حرکت کند، این تمرین را ۱۰ دقیقه و در هر دو سمت جلو و عقب انجام دهید.

در آب بایستید و سپس یکی از پاهایتان را به حالت افقی قرار دهید و به وسیله پای مخالف به آن ضربه بزنید. این حرکت درد کمر را آرام می‌کند.روی آب دراز بکشید و پاهایتان را صاف نمایید. سپس زانوها را تا قفسه سینه بالا بیاورید. این حرکت به تحریک عضلات شکم و تقویت آن‌ها کمک می‌کند و درد کمر را کاهش می‌دهد.در آب نشسته و پاها را عمودی قرار دهید. سپس پاها را از هم باز کنید و به سمت عقب به هم بچسبانید. این تمرین با درگیر کردن عضلات مختلف موجب تقویت آن‌ها می‌شود.

تمرینات کششی کمر به افزایش توان‌بخشی افراد کمک می‌کند. این تمرینات موجب تقویت ستون فقرات و کاهش فشار بر دیسک‌ها می‌شود و به این ترتیب شدت درد را کاهش می‌دهد. انجام این تمرینات در آب برای درمان دیسک کمر بسیار مناسب است. برای انجام این تمرین باید بدن را در آب به آرامی در جهات مختلف بکشید.راه رفتن در آب موجب فعال شدن هسته در بدن و ستون فقرات می‌شود. هسته بخشی است که از مهره‌ها پشتیبانی کرده و فشار عضلات کمر را کاهش می‌دهد. برای انجام این تمرین باید به سمت جلو و عقب راه بروید و بهتر است یک هیدروتون را برای حفظ موقعیت مناسب لگن در دست خود نگه دارید.

تمرین اسکوات یکی از تمرینات کاربردی برای درمان دیسک کمر است. این تمرین را باید زیر نظر هیدروتراپیست و در استخر انجام دهید. بهتر است مقابل یک دیوار بایستید یا یک پشتیبان داشته باشید. انجام این تمرین در آب فشار کمی به ستون فقرات وارد می‌کند و برای کاهش درد بسیار موثر است.برای این تمرین باید در قسمت عمیق استخر بایستید و یک توپ طبی را نگه دارید و تا کنار شانه‌هایتان بالا بیاورید. سپس به آرامی آن را تا نیم تنه خود پایین آورده و این تمرین را در جهات مختلف انجام دهید.

بعد از آب درمانی هم مانند تمام تمرینات دیگر، باید حتما بدن خود را سرد کنید. برای این کار لازم است ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب راه بروید. توجه داشته باشید که حرکات و تمرینات درمانی را زیر نظر پزشک و مربی متخصص انجام دهید تا بهترین نتیجه را به دست آورید. ورزش منظم می‌تواند به درمان کمردرد کمک کند، اگرچه افرادی که از کمردرد رنج می‌برند باید تمرینات کم فشار را انتخاب کنند که استرس را روی مهره‌های نخاعی یا سایر مفاصل افزایش ندهد. آب یک راه عالی برای ورزش بدون فشار بر پشت است.

آب درمانی جایگزین قدرتمندی برای جراحی است و به طور موثر به مدیریت آسیب کمر کمک می‌کند. این تمرینات آبی نکات و تمریناتی را برای درمان فتق دیسک کمر حاد ارائه می‌دهد. تمرینات آب درمانی فوق‌العاده موثر برای درمان بسیاری از آسیب‌هاست.اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

مطالعات نشان داده است که تمریناتی در آب که عضلات ساق پا، شکم و عضلات باسن را تقویت می‌کند یا باعث کشش عضلات لگن، کمر و ساق پا می‌شود به کاهش کمردرد کمک می‌کند. پیاده‌روی و شنا در آب نیز می‌تواند مفید باشد. آب دارای اثر شناوری است که فشار کمتری به کمر و مفاصل وارد می‌کند. اصطکاک آب باعث مقاومت ملایم از طریق حرکات می‌شود که می‌تواند به تقویت عضلات اطراف مفاصل و پشت کمک کند. همیشه قبل از انجام هرگونه مداخله با یک متخصص حرکات اصلاحی و پزشک مشورت کنید، به خصوص اگر نگران تشدید کمردرد خود هستید.

اپارک تخفیفان

اپارک تخفیفان یک سامانه ارائه دهنده تخفیف برای مجموعه تفریحی اُپارک تهران است. این سامانه به کاربران امکان می دهد تا با خرید بلیط اُپارک از طریق اپارک تخفیفان، از تخفیف های ویژه بهره مند شوند.

مزایای استفاده از اپارک تخفیفان:

  • دریافت تخفیف های ویژه: اپارک تخفیفان به طور مرتب تخفیف های مختلفی را برای بلیط های اُپارک ارائه می دهد. این تخفیف ها می تواند شامل تخفیف درصدی، تخفیف حجمی و یا ارائه خدمات رایگان باشد.
  • خرید آسان: خرید بلیط اُپارک از طریق اپارک تخفیفان بسیار آسان است. کاربران می توانند با استفاده از کارت بانکی خود و به صورت آنلاین، بلیط خود را خریداری کنند.
  • صرفه جویی در زمان: با خرید بلیط از طریق اپارک تخفیفان، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به اُپارک و یا ایستادن در صف های طولانی نیست.
  • اطلاع از رویدادها: اپارک تخفیفان به کاربران امکان می دهد تا از آخرین رویدادها و برنامه های اُپارک آگاهی یابند.

Why is the pool good for lumbar discs?

حرکات کششی کمر در آب

حرکات کششی کمر یک درمان ارزشمند برای افزودن به پروتکل توان‌بخشی افراد است زیرا می‌تواند با طولانی شدن ستون فقرات و کاهش فشار دیسک‌های آسیب دیده، درد کمر را کاهش دهد. آب درمانی محیط کاملی را برای اجرای این پروتکل فراهم می‌کند. به دلیل کاهش این درد، فرد می‌تواند فتق دیسک خود را به صورت محافظه کارانه درمان کند تا اینکه جراحی را انتخاب نکند.در آب‌های عمیق و بدون وزنه با دستگاه شناور زیر بغل شروع کنید. در این حالت استراحت کنید و اجازه دهید وزن بدن کشش را برای افزایش فاصله بین مهره‌ها و کاهش درد ایجاد کند.

راه رفتن در آب با مقاومت

فعال‌سازی عضلات مرکزی بدن برای افرادی که فتق دیسک کمر دارند کلیدی است. عضلات مرکزی فعال از مهره‌ها پشتیبانی می‌کند و فشار را از عضلات کمر بر می‌دارد.یک راه ساده و در عین حال کاربردی برای فعال کردن عضلات مرکزی در استخر، راه رفتن به جلو و عقب است در حالی که وزنه را در هر دست نگه داشته‌اید. مقاومت وزنه در آب فرد را مجبور می‌کند که موقعیت مناسب لگن را حفظ کرده و عضلات مرکزی را فعال کند.

دیسک دارم آب درمانی برام خوبه ؟

اسکوات در آب

یکی دیگر از تمرینات اصلی فعال‌سازی که بسیار کاربردی است، حرکت اسکوات در آب است. این یک حرکت معمولی است، مانند روی صندلی نشستن و از روی صندلی بلند شدن است، بنابراین تمرین این حرکت مهم است.برای تمرین موقعیت مناسب و قدرت عضلات مرکزی، فعال کردن عضلات باسن، یک حرکت اسکوات در آب انجام دهید. انجام این کار در آب مفید است زیرا وزن بدن افراد را کاهش می‌دهد و در صورت زمین خوردن محیطی امن را فراهم می‌کند.

استفاده از مدیسن بال در آب

نیروهای چرخشی و بلند کردن اجسام فعالیت‌های روزمره‌ای هستند که ما معمولاً آن‌ها را بدیهی می‌دانیم اما انجام آن‌ها با این آسیب برای کسی بسیار دشوار است. هنگامی که موقعیت اصلی ایجاد شد و اهداف قدرت برآورده شد، افزودن یک تمرین بلند کردن چرخشی می‌تواند به پیشرفت یک فرد کمک کند.در عمق آب بایستید. در حالی که یک مدیسن بال را در کنار لگن خود نگه داشته‌اید، آن را به طرف شانه مقابل و سپس به سمت لگن مقابل حرکت دهید. پس از تکرارهای زیاد، طرف را عوض کنید. آب در طول حرکت یک مقاومت ثابت ایجاد می‌کند و قدرت را در عضلات مرتبط ایجاد می‌کند.

وضعیت پلانک در آب

افزایش استقامت عضلانی اصلی نیز زمانی مهم است که اهداف قدرت برآورده شده‌اند. این تمرین می‌تواند به فعال شدن عضلات تثبیت کننده در عضلات مرکزی کمک کند و به آن‌ها بیاموزد که چگونه در موقعیت مناسب قرار گیرند.دراز بکشید و در هر دست و زیر هر مچ پا دمبل‌های شناور قرار دهید. زنجیره عضلانی خلفی (همسترینگ، عضلات پشت، عضلات کمر، تثبیت کننده‌های کتف) را فعال کنید و در حالی که شناور هستید، عضلات مرکزی را در موقعیت مناسب قرار دهید. این موقعیت را برای مدتی نگه دارید و سپس استراحت کنید.

نکات مهم در انجام آب درمانی

  1. از کفش‌های مخصوص پیاده‌روی در آب استفاده کنید. اگر مشکل تعادل دارید، استفاده از کفش آبی می‌تواند کمک کننده باشد. به دنبال کفش‌هایی باشید که کشش خوبی دارند و مطمئن شوید که پاها در آن راحت جا می‌شوند. کفش‌های آبی، همانطور که از نامشان پیداست، کفش‌هایی هستند که برای پوشیدن در آب طراحی شده‌اند. وقتی از آب بیرون می‌آیید اجازه می‌دهند آب خارج شود و به راحتی خشک شود. علاوه بر این، آن‌ها دارای کفی با کشش هستند، به این معنی که می‌توانید چسبندگی بهتری در کف استخر داشته باشید.
  2. پیاده‌روی در کنار استخر از انتهای کم عمق شروع کنید. مهم نیست که انتهای کم عمق چقدر کم عمق است. فقط از این قسمت شروع کنید و به سمت کمی عمیق‌تر بروید جایی که آب تقریباً به وسط قفسه سینه می‌رسد بروید. راه رفتن در آب همانطور است که به نظر می‌رسد. زمان خود را صرف پیاده‌روی رفت و برگشت در سراسر استخر می‌کنید، درست همانطور که در خشکی انجام می‌دهید.
  1. پیاده‌روی واقعاً برای کمردرد مفید است، اما متأسفانه، گاهی اوقات می‌تواند باعث به سرعت خسته شدن شود. پیاده‌روی در آب می‌تواند این امکان را بدهد که برای مدت طولانی‌تری به راحتی ورزش کنید. به جلو، عقب و پهلو به پهلو راه بروید تا به تسکین کمردرد کمک کند.
  2. به قدم‌های خود توجه کنید. طول می‌کشد تا از استخر عبور کنید. همچنین، مطمئن شوید که روی نوک انگشتان پا راه نمی‌روید. همچنین، مطمئن شوید که دستان در حال تکان دادن هستند، انگار در آب نیستید.
  3. پشت خود را صاف نگه دارید. هنگام انجام این حرکت می‌خواهید حالت مستقیم داشته باشید. علاوه بر این، عضلات اصلی خود را محکم نگه دارید تا به یک طرف یا جلو خم نشوید. یکی از دلایلی که این تمرین برای کمردرد خوب انجام می‌دهد این است که به فرد اجازه می‌دهد در حالی که هنوز در کمر قدرت دارد، قائم باشد. با این حال، خم شدن به جلو یا به پهلو می‌تواند درد کمر را در صورت عدم احتیاط افزایش دهد.
  1. وزنه یا تجهیزات دیگر اضافه کنید. اگر تمرین را خیلی آسان می‌دانید، می‌توانید تجهیزات را اضافه کنید تا کمی سخت‌تر شود. به عنوان مثال، می‌توانید از وسیله‌ای در دستان خود برای افزایش مقاومت هنگام حرکت در آب استفاده کنید. همچنین می‌توانید کمربند وزنه دار اضافه کنید. گزینه دیگر بستن وزنه به مچ پا است.
  2. اگر در آب‌های عمیق‌تری قدم می‌زنید، سعی کنید نودل یا تخته استخر را نگه دارید یا جلیقه نجات بپوشید.
  1. جهت خود را تغییر دهید مثلاً به عقب حرکت کنید، مطمئن باشید مراقب افراد دیگر هستید. گزینه دیگر قدم زدن به پهلو است. هر دو به بهبود دامنه حرکتی کمک می‌کند.

همچنین می‌توانید به قسمت عمیق حرکت کنید. اگر نمی‌توانید شنا کنید، جلیقه نجات یا سایر وسایل شناور بپوشید.برای راه رفتن در آب‌های عمیق، به سادگی دست‌ها و پاهای خود را طوری حرکت می‌دهید که انگار راه می‌روید به طوری که بدن را به جلو بکشاند. همچنین می‌توانید از نودل آبی برای کمک به شناور ماندن استفاده کنید. نگران نباشید، آن را کنار هم قرار دهید و کمی به عقب بکشید.

استخر پردیسان اصفهان

استخر پردیسان اصفهان در منطقه هفت شهرداری اصفهان واقع شده است این استخر فوق العاده و بی نظیر از بروزترین امکانات با سیستم تصفیه مطلوب فعال و آماده ارائه خدمات به شما سروران عزیز می باشد.استخر پردیسان اصفهان دارای بهترین امکانات مفرح که شامل استخر آقایان، استخر بانوان، استخر کودکان، جکوزی، سونا خشک، سونا بخار، جای پارک مناسب، سانس آزاد، حوضچه آب سرد، ورزش در آب، بوفه، سیستم تهویه مناسب،ئکارتخوان، آموزش خصوصی و عمومی شنا، تونل سرد، فروشگاه لوازم ورزشی و رختکن می باشد. دلایل بسیاری برای رفتن به استخر وجود دارد، اول از اینکه برای سلامتی قلب و عروق مفید است و استرس و فشارهای عصبی را پایین می آورد.

دکمه بازگشت به بالا