کسب و کار ویژه

ورق استیل 316 چیست؟

ورق استیل 316 چیست؟

فولاد 316 یا فولاد صنعتی یا فولاد 316 که با نام ورق استیل 316 معرفی می شود یکی از متداول ترین محصولات قطعات فولادی ضد زنگ می باشد. خواص مکانیکی و فیزیکی آن مشابه فولاد 304 بوده و از همان قطعات ساخته شده است. تفاوت اصلی آنها در این است که فولاد 316 حاوی 2 تا 3 درصد مولیبدن است که باعث افزایش و بهبود خواص مکانیکی و دوام در دماهای بالا می شود و مقاومت به خوردگی آن را نسبت به فولاد 304 افزایش می دهد. خرید ورق استیل 316 و استعلام هزینه به مهفا سر بزنید.

این نوع ورق ها اغلب در بسیاری از کاربردهای صنعتی مانند آنالیز شیمیایی و در محیط هایی با محتوای نمک بالا مانند مناطق ساحلی و مناطق باز که در آن نمک برای جلوگیری از یخ زدگی استفاده می شود استفاده می شود. با توجه به خواص غیر کاربردی، از ورق فولادی 316 در تولید ابزار جراحی استفاده می شود. یکی دیگر از برش های این کاغذ، فولاد 6 لایه است که خواص و کاربردهای بسیار خوبی دارد.

خواص استیل 316

مقاومت در برابر زنگ زدگی

مقاومت حرارتی

مناسب برای جوشکاری

مقاومت در برابر زنگ زدگی

به طور کلی فولاد 316 در محیط های جوی و کلرید ماندگاری بیشتری نسبت به ورق فولادی 304 دارد. این نوع استیل در برابر اسیدهای سولفوریک، استیک، فرمیک، تارتاریک و هیدروکلریک مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و در برابر حدود 1000 میلی گرم آب آشامیدنی در دمای محیط پایدار در نظر گرفته می شود. درجه حرارت. همچنین این محصول در مقیاس به عنوان درجه دریایی شناخته می شود.

اما باید به خاطر داشت که نباید از آن در آب گرم دریا استفاده کرد، زیرا نشان داده شده است که در بسیاری از مناطق گرمسیری دریا، فولاد 316 زنگ قهوه ای ایجاد کرده است که همیشه به منافذ و سطح چسبیده است. خشونت وجود دارد.

مقاومت در برابر حرارت

یکی از ویژگی های فولاد 316 مقاومت آن در برابر حرارت است. این فولاد نزدیک به 925 درجه سانتیگراد یک طرفه و نزدیک به 870 درجه سانتیگراد را به طور مداوم بدون زنگ زدگی تحمل می کند. اگر مقاومت در برابر خوردگی آب مهم است، استفاده از فولاد 316 در محدوده دمایی 860-425 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود.

علاوه بر این، گرید 316L از کاربید قوی‌تر است و در دماهای بالاتر قابل استفاده است. این محصول به دلیل مقاومت بالا در محیط های پرفشار مورد استفاده قرار می گیرد و گاهی در سازه ها و تمرین ها در دمای بالای 500 درجه استفاده می شود.

فولاد 316 با تمام روش های استاندارد ریخته گری فلز با یا بدون فولاد قابلیت فلاش بالا را دارد. قطعات سنگین ساخته شده از این فلز باید پس از جوشکاری مجدد جوش داده شوند تا مقاومت در برابر خوردگی تا حد امکان افزایش یابد.

اما این مورد برای فولاد 316L مورد نیاز نیست. با توجه به مقدار زیاد نیکل در این فولاد و جلوگیری از گرمای بیش از حد و تشکیل فاز فریت، سرعت جوشکاری باید کم باشد. آلیاژ 316L برای جوش 316 و 316L استفاده می شود.

کاربرد استیل 316 چیست؟

کاربردهای رایج فولاد ضد زنگ 316 عبارتند از:

تولید منیفولد اگزوز فولادی.

تولید محصولات حرارتی آهن

قطعات کوره چدن

قطعات موتور جت استیل

شیرآلات و قطعات پمپ فولادی

تجهیزات عکاسی و دارویی استیل

تجهیزات متالورژی

مخازن فولادی

همچنین در تولید تجهیزات پردازش خمیر کاغذ، تجهیزات کاغذ و نساجی و کلیه قطعات موجود در مناطق دریایی استفاده می شود.

لوله استیل 316 چیست؟

این محصول یکی از پرمصرف ترین انواع لوله های استیل در بازار می باشد که این نوع لوله ها از جنس استنلس استیل می باشد. لوله های این نوع در گروه های مختلفی از جمله آلیاژهای 316، 304، 201 و 317 تولید می شوند.

ورق استیل 316 چیست؟
ورق استیل 316 چیست؟

تفاوت بین فولاد 316 و 316L

فولاد 316 و 316L پرکاربرد و مشابه یکدیگر هستند اما همیشه این سوال برای کاربران وجود دارد که تفاوت فولاد 316 و 316L چیست؟

این دو فولاد تفاوت هایی در ساخت و کاربرد دارند که برای کاربران بسیار مهم است.

فولاد ضد زنگ 316 کربن بیشتری نسبت به 316 لیتر دارد. اگرچه یکی از آنها کربن بیشتری دارد، اما هنوز شبیه هم هستند.

فولاد 316 برای پروژه ای که نیاز به جوشکاری زیادی دارد، انتخاب خوبی است.

تفاوت دیگر بین فولاد 316 و فولاد 316L این است که فولاد ضد زنگ 316 در برابر سایش جوش مقاوم است در حالی که فولاد ضد زنگ 316L برای کاربردهای دما بالا و خوردگی بالا مناسب است. به همین دلیل به دلیل سازه ها و پروژه های دریایی خود بسیار مشهور است.

آشنایی با مقاومت در برابر خوردگی استیل ضد زنگ 316

به طور کلی فولاد 316 در محیط های جوی و کلردار دوام بیشتری نسبت به فولاد 304 دارد. این فولاد در برابر اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، اسید استیک، اسید فرمیک و … مقاومت خوبی دارد. علاوه بر این، در دمای اتاق در مقایسه با آب آشامیدنی حاوی 1000 میلی گرم کلرید پایدار در نظر گرفته می شود. این نوع فولاد به عنوان گرید دریایی نیز شناخته می شود، اما باید توجه داشت که در آب گرم دریا نباید از آن استفاده کرد، زیرا مشاهده شده است که در بسیاری از مناطق گرم دریا یک لایه خوردگی قهوه ای روی سطح این فولاد ایجاد می شود. همیشه با یک حفره و یک پوسته سخت همراه است

آشنایی با عملیات حرارتی

فولاد ضد زنگ 316 معمولاً با عملیات حرارتی سخت نمی شود. عملیات حرارتی فولاد ضد زنگ 316 تا 1149 درجه سانتیگراد گرم شده و سپس خیلی سریع خنک می شود.

آشنایی با پلاستیسیته

ماشینکاری فولاد ضد زنگ 316 و 316L مقرون به صرفه است و به راحتی شکل می گیرد و قابل انعطاف است.

آشنایی با قابلیت جوشکاری

فولاد ضد زنگ 316 ترجیحا قابل جوش است. هم با روش نفوذ و هم به روش مقاومتی جوش پذیری خوبی را نشان می دهد.

دکمه بازگشت به بالا