سلامت و تندرستیکسب و کار ویژه

دوام لمینت دندان چقدر است؟

دوام و ماندگاری لمینت های سرامیکی و کامپوزیت های دندانی به رعایت اصول و مراقبت های دندانی بستگی دارد. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث مشکلات زیادی می شود که باید به روش های مختلف درمان شوند. از سوی دیگر، برخی از روش های زیبایی صورت و دندان به دلیل تمرکز بر زیبایی دندان نیز رایج شده است.

یکی از رایج ترین روش های درمان شکستگی، فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ دندان ها و مشکلات مشابه، استفاده از لمینت های سرامیکی دندان و ونیرهای کامپوزیت است. این روش می تواند زمان بر باشد، اما باید با مراقبت های لازم پس از لمینت دندان آشنا شوید. همچنین با لمینیت بدون تراش دکتر شیدا بیشتر آشنا خواهیم شد.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان از یک سری روکش تشکیل شده است که جدا از زیبایی و کیفیت منحصر به فرد از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است. امروزه بسیاری از مشکلات مربوط به دندان ها را می توان با کمک ون ها درمان کرد، مانند بازگرداندن شکل و رنگ آن ها.

مواد مورد استفاده در تولید پروتز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و رنگ آنها بسیار شبیه به رنگ دندان های طبیعی است. بنابراین می توانید با کمک لمینت زیبایی متفاوتی به دندان های خود ببخشید. از روکش های دندانی برای حل مشکلات زیر استفاده می شود:

آسیب به دندان ها در اثر سایش و پارگی

دندان های ترک خورده یا شکسته

زبری و ناهمواری دندان ها

حذف محدودیت فضا

لمینت دندان انواع مختلفی دارد که به دو نوع زیر تقسیم می شوند:

لمینت سرامیکی

لمینت های سرامیکی در واقع مجموعه ای از روکش های سرامیکی نازک و بافت هستند که روی دندان های بیمار قرار می گیرند. به طور کلی درمان مشکلات و عیوب دندانی با لمینت های سرامیکی بیش از یک بار زمان می برد زیرا برای استفاده از لمینت های سرامیکی ابتدا دندان های بیمار شکل داده شده و روکش های سفارشی ساخته و نصب می شود.

لمینت های کامپوزیت

ونیر کامپوزیت به معنای استفاده از مواد کامپوزیت برای حل مشکلات مربوط به دندان است. معمولا فرش درمانی را می توان در یک جلسه انجام داد. در مقایسه با کف سرامیکی، کف آهکی در برابر تغییر رنگ و لکه شدن مقاومت کمتری دارد. اما کفپوش لمینت در بین متقاضیان و بیماران از محبوبیت بیشتری نسبت به کفپوش سرامیکی برخوردار است.

ماندگاری روکش های دندان چقدر است؟

لمینت دندان به عنوان یکی از طبیعی ترین روش های درمان دندان شناخته می شود. اما یکی از مسائل مهمی که مورد توجه متقاضیان استفاده از لمینت دندان است، عمر مفید و دوام لمینت دندان است.

در این رابطه باید بگوییم که به طور کلی لمینت های دندان بسیار بادوام هستند و می توانند بیش از 7 سال عمر کنند. با این حال، طول عمر روکش های دندان تا حد زیادی به پایبندی بیمار به روش های مراقبت بستگی دارد.


علاوه بر این، عوامل زیر در طول عمر لمینت های دندان موثر است:

مواد لمینت

کیفیت لمینت استفاده شده

پس از استفاده از لمینت دندان، توصیه های تغذیه ای و تغذیه ای مناسب را رعایت کنید

ویژگی های فردی بیمار، به عنوان مثال، بهداشت نامناسب دهان و دندان، منجر به کاهش طول عمر لمینت دندان می شود.

رعایت بهداشت دهان و دندان

معاینات منظم دندانپزشکی

مهارت و تجربه دندانپزشک در لمینیت دندان

راهکارهایی برای افزایش طول عمر لمینت

لمینت می تواند بسیار بادوام باشد. البته اگر می خواهید لبخندی زیبا داشته باشید و ظاهر دندان هایتان به حالت قبلی خود برنگردد، باید از روکش خود به خوبی مراقبت کنید.

در زیر به چند مورد از مهم ترین نکاتی اشاره می کنیم که می تواند به شما در داشتن لمینت سرامیکی و کامپوزیت بادوام و عالی کمک کند.

برس و سیم.

پس از برداشتن لایه نازکی از مینای دندان، دندانپزشک می تواند لمینت را به دندان بچسباند. اگر دندان ها و لثه های زیرین شما سالم و قوی نیستند، نمی توانند لمینت را به خوبی نگه دارند.

برای اینکه دندان ها و دندان های خود را سالم نگه دارید و از لمینت خود محافظت کنید، دندان های خود را دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزنید. مسواک را با زاویه 45 درجه نسبت به دندان ها نگه دارید و مسواک را با حرکات آرام و دایره ای روی دندان ها حرکت دهید و تا حد امکان از حرکات مستقیم مسواک ( پهلو به پهلو) خودداری کنید.

استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز توصیه می شود. نخ دندان کشیدن منظم می تواند مواد غذایی و باقی مانده های باکتریایی بین دندان ها و پلاک را از بین ببرد و خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش دهد.

از محافظ های دهان استفاده کنید.

اگر ورزشکار هستید و در ورزش های تماسی شرکت می کنید، همیشه ایده خوبی است که از محافظ دهان و دهان استفاده کنید.

نایت گارد یک ماده ترموپلاستیک است که با دندان ها و لثه ها مطابقت دارد. ابتدا باید نمونه دهان گیر را بجوشانند سپس پس از سرد شدن در دهان بگذارند تا شکل بگیرد.

این صفحه نمایش ها از دهان، گونه ها، دندان ها و لثه ها در برابر آسیب های احتمالی ناشی از ورزش محافظت می کند. توجه داشته باشید که ضربه ممکن است ترک بخورد یا لمینت شما پاره شود، بنابراین همیشه در چنین مواردی از محافظ دندان استفاده کنید.

ورزش هایی مانند فوتبال، هاکی، بیسبال، کیک بوکسینگ، هنرهای رزمی یا حتی رقص می توانند به دندان های شما آسیب برسانند.

از طرفی برخی افراد هنگام خواب دندان قروچه می کنند و این می تواند بسیار خطرناک باشد. در بسیاری از موارد، مردم حتی نمی دانند که چنین رفتاری برای آنها اتفاق می افتد.

درد فک در صبح یا سفتی فک می تواند نشانه اولیه آگاهی از این موضوع باشد. وقتی گاز می‌گیرید، 200 پوند فشار در هر لقمه وارد می‌شود. اینچ مربع.

با کشیدن دندان ها به هم، این فشار ایجاد می شود که می تواند آسیب جدی به دندان ها وارد کند. دندانپزشکان با معاینه دندان ها می توانند متوجه شوند که آیا این عادت را دارید یا خیر.

آنها همچنین توانایی طراحی و ساخت محافظ دهان مخصوص برای شما را دارند تا در هنگام خواب از دندان های شما محافظت کند.

گاهی اوقات ممکن است دندان قروچه ناشی از استرس و اختلالات عصبی باشد.

در این موارد، بهتر است علاوه بر محافظت موقت در طول شب، به دنبال درمان های جدی تری مانند مشاوره، ورزش و حتی دارو درمانی باشید. در نهایت رعایت نکات فوق بر اساس منابع معتبر خارجی و بکارگیری متخصص در این زمینه می تواند طول عمر لمینت های شما را افزایش دهد.

قرار ملاقات دندانپزشکی خود را با اطمینان انجام دهید.

هنگام استفاده از لمینت باید به یاد داشته باشید که دائمی نیستند و ممکن است بشکنند. بنابراین، برای کاهش چشمگیر خطر از دست دادن آنها و استفاده طولانی مدت از آنها، حتما به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

بعد از لمینت، پزشک از شما می خواهد که یک هفته دیگر شما را ببیند. او موقعیت لمینت و واکنش بافت لثه را بررسی می کند.

پس از این ویزیت همچنان باید به مطب دکتر شیدا مراجعه کنید تا از سلامت دندان های خود مطلع شوید. اکثر متخصصان توصیه می کنند هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا