برقراری تماس صوتی بین پیام‌رسانهای‌ داخلی و اپراتورها در چه مرحله ای است؟

اپراتورها |صوتی

تماس صوتی (Call Out) نوعی ارتباط بین پیام رسان ها و اپراتورها را فراهم می کند و دیگر نیازی به یک پیام رسان برای هر دو طرف ندارد. برای مثال کاربری که مسنجر گپ یا سروش و سایر پیام رسان های داخلی را نصب کرده است می تواند از طریق این پیام رسان با شماره همراه اول ایرانسل یا رایتل تماس بگیرد.

به گزارش پرتال پارسی، پس از محدودیت برخی پیام رسان های خارجی در سال ها و چند دوره گذشته، کاربران ایرانی اقدام به مهاجرت به پیام رسان های دیگر از جمله نمونه های مشابه خارجی و داخلی کرده اند. اگرچه تعداد کاربران پیام رسان های داخلی هنوز با رقبای خارجی آنها قابل مقایسه نیست، اما برخی از افراد استفاده از ابزارهای داخلی را بر خارجی ترجیح می دهند.

بر اساس برخی تحلیل ها، امکان پرداخت از طریق پیام رسان های داخلی یکی از مواردی است که ابزارهای داخلی را نسبت به پیام رسان های خارجی برتری می دهد. اکنون امکان برقراری تماس صوتی با پیام رسان های محلی می تواند یکی دیگر از ویژگی هایی باشد که کاربران را به استفاده از این ابزار ترغیب می کند.

در همین راستا معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت قبل با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که اپراتورها موظف به ارائه خدمات لازم برای ایجاد قابلیت مکالمه هستند. در پیام رسان ها و بر اساس این مصوبه موضوع تعامل اپراتورها با پیام رسان ها در اختیار پیام رسان های اجتماعی داخلی قرار گرفت که اعضای آن با مصوبه شورای عالی فضای مجازی به پنج میلیون کاربر رسید.

بر این اساس مقرر شد پس از تصویب قوانین و تعرفه های اتصال پیام رسان های اجتماعی داخلی برای اپراتورهای ارتباطات سیار، امکان برقراری تماس صوتی از طریق پیام رسان با شبکه این اپراتورها ایجاد شود. در همین راستا امسال با اشاره به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مشخص شد که در آینده نزدیک امکان برقراری تماس از سه پیام رسان ایرانی با اپراتورهای تلفن ثابت و همراه بر این اساس هر بستری وجود خواهد داشت. که دارای معیارهای لازم باشد خواهد بود. قطعا می تواند خدمات تماس را ارائه دهد. همچنین امید است که سه پلتفرم داخلی شرایط و ضوابط خدمات خود را تکمیل کرده باشند و ساخت سرویس به اپراتورها تحویل داده شده باشد و این ویژگی در هفته های آینده برای عموم عرضه شود. .

در همین راستا، پایش پرتال پارسی از آخرین وضعیت برقراری تماس صوتی با مشترکان تلفن همراه از طریق پیام رسان های داخلی با اپراتور همراه اول به این نتیجه رسید که در حال حاضر اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است و باید بیشتر تمهیدات انجام شود. در کنار پیام رسان ها و اپراتورها باشید. استفاده از تلفن های همراه آنها آسان است و خیلی پیچیده نیست. به عنوان مثال، یک شریک اول مانند روبیکا و یک پیام رسان داخلی مشکلی ندارد، اما باید این سرویس را با دو یا سه پیام رسان دیگر ارائه دهیم. بنابراین کار اصلی روی این موضوع در حال انجام است و نتیجه این موضوع را خود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می کند، زیرا یک طرف اپراتورها و در طرف دیگر چندین پیام رسان هستند، اما کدام پیام رسان هستند. باید باشد و چه خدماتی توسط ارتباطات ارائه خواهد شد.

همچنین اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) به پرتال پارسی گفت: طرح در این زمینه مستلزم اجرای دو اقدام تامین زیرساخت های فنی در کنار اپلیکیشن ها و تعیین تعرفه اقتصادی متولی توسعه شبکه است.

به هر حال امسال یکی از سکوها در اربعین توانست این خدمت را به صورت گسترده به زائران حسینی ارائه دهد. کاربران این پیام رسان می توانند با استفاده از تماس صوتی این اپلیکیشن و با استفاده از سیم کارت های ایرانسل یا همراه اول در عراق و بدون نیاز به نصب روبیکا از سوی گیرنده بر روی گوشی، مستقیماً با خطوط ثابت یا تلفن همراه ایرانی تماس صوتی رایگان برقرار کنند. .نصب در دسترس است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا