سلامت و تندرستیکسب و کار ویژه

آیا کاشت مو برای خانمها هم انجام میشود؟

امروزه متقاضیان کاشت مو فقط آقایان نیستند و مو یکی از مهمترین جنبه های زیبایی به خصوص برای خانم هاست. بسیاری از خانم هایی که از ریزش مو یا طاسی در نواحی خاصی از سر رنج می برند، به دنبال کاشت مو هستند و رشد و زیبایی موی طبیعی دارند. اما نباید فراموش کرد که کاشت مو در زنان به دلایلی مانند فیزیولوژی متفاوت با مردان دارای محدودیت هایی است. یکی از این موارد محدودیت در محل فولیکول های مو است. در خانم ها نسبت به آقایان می توان از قفسه سینه و ریش کاشت مو انجام داد، محدودیتی وجود دارد و معمولا برداشتن آن از نواحی دیگر زمان زیادی نمی برد.

پس بهتر است قبل از کاشت مو اطلاعات جامعی در مورد کاشت موی زنانه به دست آورید.

دلایل کاشت موی زنانه و بهترین کاندید

زنان ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به کاشت مو داشته باشند. اما به خاطر داشته باشید که ریزش مو یا طاسی در خانم ها معمولا در قسمت جلویی سر اتفاق می افتد. از سوی دیگر، زنان در برداشت واحدهای فولیکولی محدودیت هایی دارند و امکان کشیدن پیوند مو از پشت یا کناره های سر وجود ندارد. به همین دلیل اول از همه باید واقع بین باشید و امکان کاشت مو را بررسی کنید. اما بهترین کاندید برای کاشت مو در زنان کسانی هستند که ریزش موی آنها به دلایل زیر است.

ریزش موی سر مردان: ریزش مو از جلو و پشت ظاهر صورت را کمرنگ می کند، بنابراین کاشت مو برای خانم هایی که این نوع ریزش مو دارند توصیه می شود.

ریزش مو به دلیل فولیکول های مو: گاهی اوقات خانم ها به دلیل استفاده از مدل مو مانند دم اسبی، موهای خود را بیش از حد می کشند. این امر باعث ضعیف شدن فولیکول های مو و در نهایت منجر به طاسی می شود.

ریزش مو به دلیل جراحی پلاستیک: سفت شدن پوست صورت اغلب می تواند باعث ریزش مو در جلوی سر شود. بنابراین بازگشت موهای از دست رفته تنها با کاشت مو امکان پذیر است.

ریزش مو در اثر سوختگی: گاهی اوقات در اثر تصادف و سوختگی با آتش یا مواد شیمیایی، سوختگی شدید در پوست سر ایجاد می شود که باعث از بین رفتن فولیکول های مو می شود و تنها راه ترمیم مو در این نواحی کاشت مو است.

بلندتر بودن خط رویش مو از حد معمول: برخی از زنان به دلیل عوامل ارثی دارای خط مو بلندتر از حد طبیعی هستند. به همین دلیل کاشت مو در این مورد برای ایجاد تعادل توصیه می شود.

تریکوتیلومانیا: تریکوتیلومانیا یا اختلال وسواسی کشیدن مو یکی از علل ریزش مو است. در این اختلال، فرد ناخودآگاه قسمت زیادی از موهای خود را کنده که می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود ابتدا با روانپزشک مشورت کنید و پس از درمان این اختلال از روش کاشت موی متفاوت برای جبران ریزش مو استفاده کنید.

روش کاشت مو برای خانم ها در کلینیک کاشت مو شیراز

روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که هر کدام به دلیل عوامل زیادی مانند پیشرفت علم و فناوری ویژگی های خاص خود را دارند. در این میان روش هایی وجود دارد که میزان موفقیت زنان و مردان متفاوت است. به عنوان مثال، ممکن است روش هایی وجود داشته باشد که برای مردان بهترین باشد اما برای زنان چندان مفید نباشد. در اینجا به معرفی مختصر هر یک از این روش ها و مزایا و معایب آنها می پردازیم.

کاشت مو FUT

در کاشت مو به روش FUT، برشی در پشت سر ایجاد می شود، سپس پیوند مو یا واحد فولیکول مو با دقت بالا زیر میکروسکوپ جدا شده و در ناحیه مورد نظر کاشته می شود. این روش یکی از قدیمی ترین روش های کاشت مو می باشد که به دلیل کیفیت بالا و هزینه کم و بنا به تشخیص پزشک همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از مزایای این نوع کاشت مو این است که کل سر را اصلاح نمی کند و این عمل تنها یک روز طول می کشد. بنابراین این روش یکی از موارد کاربردی است. البته توجه داشته باشید که از معایب این روش ایجاد تاول در محل برداشت است.

دکمه بازگشت به بالا