انواع لایت باکس تبلیغاتی کدام است؟
انواع لایت باکس در اندازه و انواع مختلفی طراحی و تولید میشوند که بسته به ضخامت قاب، نوع قاب، نوع کاغذ بک لایت و حالت قرارگیری سازه که به صورت زنجیری، دیواری، ایستاده، یک طرفه و دوطرفه هستند میتوان در چند نوع آن ها را تقسیم بندی کرد. در ادامه شرح مختصری از هر کدام از لایت باکس های تبلیغاتی ارائه شده اند:
لایت باکس فریم لس
از جمله مدرنترین و خاصترین انواع لایت باکس میتوان به لایت باکس فریم لس اشاره کرد. فریم لس به معنای به حداقل رسیدن قاب و فریم یک باکس است که لبه ها در آن حذف شده و به هیچ عنوان بر روی تصویر قرار نگرفته و فضایی از آن را اشغال نمیکند. خاصیت فریم لس بودن سبب به حداکثر رسیدن نمایش تصویر میشود. برای دستیابی به این ظاهر بدون قاب لبه های تصویر به وسیله مهره های سیلیکونی از سمت داخل به قاب متصل میشوند. محدودیتی در اندازه ساخت آن وجود ندارد و هرچه ابعاد آن بزرگ تر باشد جلوهای خاصتر دارد.
این سیستم از LED های پرقدرت با ولتاژ پایین ساخته شده و یک لایه ورق لمینیت برای یکنواخت سازی نور لامپ ها تعبیه شده که در هیچ کجای تصویر، هیچ بخشی روشنتر و تیرهتر نباشد. جنس قاب از نوع آلومینیوم بوده و با وجود ظرافت بالا از استحکام خوبی برخوردار است. اگر میخواهید یک نمایشگر با حداکثر توانایی در نمایش تصویر را داشته باشید، فریم لس بهترین گزینه برای تبلیغات است.
فریم لس در انواع دیواری، ایستاده و به صورت آویز از سقف به صورت یک وجه و دو وجه قابل سفارش هستند که اجازه میدهد ۲ تصویر مجزا با ۲ پیام متفاوت را به صورت همزمان به نمایش گذاشت.
لایت باکس فریم لس پارچه ای
جدیدترین نسل از فریم لس، نوع پارچه ای است، که تصویر بر روی پارچه های مخصوص به وسیله چاپ یووی و دستگاه سابلیمیشن، چاپ دیجیتال میشود. دلیل چاپ طرح بر روی پارچه آنست که:
چاپ به وسیله دستگاه سابلیمیشن بسیار بادوام و باکیفیت است و مناسب برای لایت باکس فضای بیرونی است که بیشتر در معرض عوامل محیطی دچار آسیب میشوند. لذا با چاپ تصویر با استفاده از سابلیمیشن و یا یووی دیگر نگرانی جهت فرسودگی طرح وجود نداد.
ازآنجاییکه چاپ های دیجیتال بر روی پارچه طیف وسیعی از رنگ ها را میتوان به پارچه انتقال داد بیش از هر نوع دیگری در انتقال رنگ های جذاب و خیرهکننده موفق و مؤثر است و محدودیتی از لحاظ دستیابی به رنگهای خاص ندارید زیرا طیف رنگی آن شامل ۱۶ میلیون تناژ متفاوت است.
ویژگی های فریم لس
ازجمله ویژگی هایی که این نوع ابزار تبلیغاتی دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- وزن کم و ضخامت حداقلی
- حداکثر استفاده از قاب و اندازه تصویر
- قابل استفاده در فضای بیرونی و داخلی
- قابل سفارش به صورت دوطرفه و یک طرفه
- قابل طراحی به صورت عمودی و یا افقی و بهطورکلی منعطف از نظر سازگاری با دکوراسیون داخلی
- مناسب برای کاربری های بسیار چه به صورت نمایشگاهی، فروشگاهی، اطلاع رسانی، منوی رستوران ها و بسیاری مکان های دیگر
- کم هزینه و مقرون به صرفه
- کیفیت تصویر فوقالعاده و …
لایت باکس پارچه ای فریم لس که نور پس زمینه ای داشته و همچون یک نمایشگر LED عمل می کند، در طی سالیان اخیر در بیشتر کشور های پیشرفته اروپایی، آسیایی و غیره بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. نصب آسان و سریع، اثر تبلیغاتی فوق العاده، حذف فریم و ایجاد صفحه نمایش مدرن و بدون محدودیت در اندازه، روشنایی یکنواخت که تمام توجه را به خود جلب میکند و مناسب برای هر مکان دلخواه است از جمله مزیت هایی است که با استفاده از این نوع لایت باکس بدست می آید.
در مورد این عنصر تبلیغاتی تمامی موارد ذکر شده ویژگی های مثبتی هستند که یک تجارت با این ابزار کسب می کند. انواع لایت باکس فریم لس که با پارچه ساخته شده اند بسیار ساده و شیک هستند به گونه ای که یک فروشگاه و کسب وکار را از سایر رقبا متمایز می کند.
لایت باکس فریم لس پارچه ای چیست؟
به صورت کلی تمامی لایت باکس ها سازه های متشکل از یک قاب فلزی و تصویر چاپی با نور پس زمینه هستند که برای تبلیغات از آن ها استفاده می شود. در نوع فریم لس پارچه ای پوستری که چاپ روی آن انجام می شود پارچه ای است که با تکنولوژی چاپ جوهر افشان یا سابلیمیشن و یا چاپ یووی تصویر مورد نظر روی آن اعمال شده است.
برخی قسمت های دیگر سازه شامل یک فیلم نرم PVC و یک فلکس نور و یک ورق پلکسی یا وینیل شفاف هستند. لایت باکس های بدون قاب پارچه ای دارای یک نور پس زمینه هستند که توسط نوارهای ال ای دی نورپردازی شده است. نوار های LED روشنایی و نور یکنواختی را تولید میکنند، بنابراین بر خلاف مدل های قدیمی تر لایت باکس لکه های سیاه و کم رنگ در تصویر نمایش داده نمی شود. به کار بردن نام فریم لس در این سازه به معنی حذف لبه های فریم در قاب و از روی تصویر است. به گونه ای که وقتی از رو به رو به باکس نگاه کنید هیچ گونه فریمی قابل مشاهده نخواهد بود.
کاربرد لایت باکس فریم لس پارچه ای
همچون تمامی لایت باکس ها این نوع به طور گسترده در مراکز خرید، پاساژ ها، ایستگاه های حمل و نقل عمومی از جمله ایستگاه اتوبوس، مترو، قطار و فرودگاه قابل نصب است. در سوپرمارکت ها، فروشگاه ها، پاساژ ها و مال، بانک، هتل، سالن همایش، کنفرانس، سینما، تئاتر، مدرسه، بیمارستان و هر مکانی که دلخواه شماست و میدانید که بیشترین اثر تبلیغاتی را خواهد گذاشت.
مزایا و ویژگی های لایت باکس فریم لس پارچه ای
از جمله ویژگی های لایت باکس فریم لس عبارتند از:
- چاپ استفاده شده در آن از نوع سابلیمیشن و یا با چاپ یووی است که در هر دو نوع رنگ چاپ بسیار بادوام است و به هیچ عنوان از بین نمی رود، محو نمیشود و کیفیت خود را از دست نخواهد داد.
- با چاپ یووی حتی می توان روی پارچه جلوه سه بعدی و برجسته تولید کرد.
- رنگ های به کار رفته در این چاپ طیف وسیعی را در بر میگیرد، بنابراین رنگ های چاپی که روی پارچه انجام می شود بسیار درخشنده، زنده و شاداب هستند.
- مقاومت چاپ به گونه ای است که سازه را مناسب قرار گیری در فضای خارجی می کند و تحمل شرایط جوی مختلف را دارد.
- لایت باکس پارچه ای در نوع کاربرد بسیار انعطافپذیر است. می توان آن را در فضای داخلی و فضای بیرونی قرار داد.
- در دو نوع یک طرفه و دو طرفه قابل سفارش هستند.
- می توان آن را از سقف آویزان کرد و یا به صورت ایستاده و روی دیوار نصب کرد.
- با نصب نوع دو طرفه این امکان را دارید که دو تبلیغ مجزا را هم زمان در دو طرف باکس قرار داده و بنابراین شانس دیده شدن تبلیغات شما تا دو برابر افزایش می یابد. دو پیام مجزا از کسب و کار خود را با نوع دو طرفه می توانید به مخاطبین خود نشان دهید.
- نصب آن سریع و آسان است و نیازمند ابزار و تخصص خاصی نیست.
- تعویض چاپ بک لایت به راحتی قابل انجام است و هر زمان که بخواهید تنها با باز کردن چند مهره سیلیکونی می توان پوستر را تغییر داد.
- نوارهای LED بسیار مقرون به صرفه از لحاظ مصرف انرژی هستند. بنابراین چنانچه به صورت شبانه روزی روشن باشد مصرف برق جزئی دارند.
- روشنی بالای آن ها و طول عمر چراغ های SMD قابل توجه است.
- نور پس زمینه یکدست و یکنواخت ایجاد می کند.
- فریم به کار رفته از جنس آلومینیوم است. آلومینیوم فلزی مقاوم است که استحکام سازه را تقویت میکند. مواد به کار رفته در کل سازه دارای کیفیت بسیار عالی است بنابراین سازه پس از مدتی زنگ نمی زند و فرسوده نمی شود.
- یک ویژگی شگفت انگیز این باکس ها که فریم لس هستند آن است که به دلیل حذف فریم در لبه می توان تعدادی از آن ها را به مانند یک پازل در کنار هم قرار داد تا تصویرهای مجزا یک تصویر واحد را به وجود آورند. بنابراین می توان یک سازه با ابعاد بسیار بزرگ ایجاد کرد، سایز سازه انتخابی است بدینگونه که محدودیتی از لحاظ سایز ندارید .
- برای دوام بیشتر و آن هایی که در فضای بیرون قرار می گیرند یک لایه ای از وینیل و یا پلکسیگلاس روی پارچه را می پوشاند تا از تصویر محافظت کنند.
- وزن آن ها سبک بوده و به راحتی قابل جابهجایی هستند .
- به صورت کلی لایت باکس پارچه ای فریم لس که با نوار های LED نورپردازی شده اند یک مدار جریان ثابت از نور دارند که ماندگار و با مصرف انرژی بسیار پایین هستند.
- سازگار با محیطزیست بوده و اشعه مضر از نوع فرابنفش و مادون قرمز تولید نمی کنند.
- پوستر پارچه ای عمر و کیفیت بالایی دارد و چنانچه سال ها تعویض نشود از کیفیت آن کاسته نمی شود.
- چاپ روی پارچه بسیار بادوام و زیبا است.
ویژگی تبلیغاتی لایت باکس فریم لس پارچه ای
از جمله ویژگی های تبلیغاتی این باکس ها عبارتند از:
- استفاده از عناصر نوری همیشه سبب جلب توجه خواهد بود. لایت باکس ها همیشه راهکار هوشمندانه ای برای بازاریابی هستند.
- تبلیغات شبانه روزی و بیست و چهار ساعته در تمام طول هفته با آن ها فراهم می شود. حتی زمانی که شرکت و مجموعه شما در خارج از ساعت کاری است، این عناصر میتوانند برای شما مشتری جذب کنند.
- می توانید در تمام مناطق شلوغ و پر رفت و آمد آن ها را نصب کنید تا در مقابل دید هزاران نفر قرار گیرند. بدین صورت دایره تبلیغات خود را افزایش می دهید.
- میتوانید متن و تصاویر تبلیغاتی مختلف را در هر تعداد که می خواهید تعویض کنید.
- برای اعلام جشنواره، تخفیفات و رویدادها بهترین ابزار هستند.
- نسبت به سایر روش های تبلیغاتی مقرون به صرفه هستند.
- نسبت به بیلبورد ها بسیار کارآمدتر و کم هزینه تر اند. یکبار آن ها را خریداری می کنید و تا سال ها از آن می توانید استفاده کنید.
انواع مختلفی برای تمامی مکان ها و کاربری ها طراحی شده است. با توجه به سلیقه و موقعیت قرارگیری و اهداف مختلف می تواند متفاوت انتخاب شوند.
انواع لایت باکس شامل: فریم لس، اسنپ فریم، مگنتی، MDF، آلومینیوم و… هستند.
می توانید از آن ها به عنوان یک منبع نور مصنوعی بهره ببرید. حتی می توان آن ها را در سقف های کاذب و دیوارهای کاذب به کار برد و یک منبع نور ملایم ایجاد کرد.
لایت باکس مگنتی
قاب این نوع از جنس آلومینیوم بوده و نوارهای آهن ربایی در قسمت لبه ها برای اتصال تصویر و طلق شفاف آن به قاب آلومینیومی بکار برده شده است.
نحوه نورپردازی به قاعده اصلی لایت باکس است.
این نوع سازه به دلیل آسودگی در تعویض تصاویر بسیار مورد استقبال برای مشاغلی است که نیاز به تعویض سریع و راحت و بدون دردسر تصاویر گرافیکی تبلیغاتی خود دارند.
لایت باکس اسنپ فریم
اسنپ فریم یا لایت باکس اسنپی به مانند یک تابلوی عکس است که به همان اندازه کم ضخامت است.
به اندازه چند میلی متر ساختار قاب و لبه بر روی تصویر کشیده شده است.
در ۲ نوع آویز و دیواری قابل سفارش هستند.
طریقه تعویض تصاویر در آن بسیار آسان است و تنها به وسیله دست ساختار قاب جدا میشود و نیاز به ابزار خاصی ندارد.
لایت باکس کریستال
از جمله سادهترین، خاصترین و مناسبترین انواع لایت باکس برای قرارگیری در فضای داخلی یک مجموعه است.
از لحاظ بصری و ساختاری یک تفاوت عمده بین این نوع با مدل های دیگر وجود دارد و این است که ساختار آن تشکیل شده ۲ لایه پلکسی شفاف و ورق PVC که تصویر بین این ۲ لایه قرار گرفته و از ۴ طرف توسط مهره هایی کل سیستم با یکدیگر چفت می شوند و قاب آلومینیومی در این سازه حذف شده است.
این نوع فقط به صورت دیواری و در اندازههای ۴۰×۳۰ و ×۱۲۰سانتی متر قابل اجرا است .
لایت باکس لوگو
اگر میخواهید لوگو خود را که اولین نماد و شناسه معرفی برند شماست بمانند یک تابلوی تبلیغاتی بدرخشد و جلب توجه کند، لایک باکس لوگو بهترین گزینه برای شماست. طرح لوگو به وسیله دستگاه چاپ دیجیتال بر روی متریال بک لایت چاپ شده و بر روی فریم آلومینیومی و یا از جنس چنلیوم قرار میگیرد. قابلیت ایجاد اشکال مختلف از لوگو برای قرارگیری بر دیوار بیرونی ساختمان فروشگاه و یا مجموعه ای که در هر حالتی از شبانه روز با نوردهی جلب توجه میکند، از جمله مزایای این نوع محسوب میشود.
لایت باکس ام دی اف و آلومینیوم
تفاوت عمده ای که MDF با سایر لایت باکس ها در جنس بدنه قاب است، همانگونه از نام آن میتوان دریافت. جنبه دکوراتیو در کنار خاصیت تبلیغاتی از جمله مزایای این نوع باکس به حساب میآید. نوع آلومینیوم نیز به مانند تمامی انواع دیگر است.