از دارک وب چه می‌دانید؟

از دارک وب چه می‌دانید؟

داستان های ترسناک در مورد وب تاریک در اینترنت در حال پخش است و همیشه این سوال وجود دارد که آیا این چیزها درست هستند یا خیر. از انجمن های اجتماعی معمولی گرفته تا فعالیت های جنایی وحشتناک، همه چیز در وب تاریک وجود دارد.

به گزارش پرتال پارسی، دارک وب شبکه ای است که در دسترس عموم نیست و اغلب برای مقاصد غیرقانونی از آن استفاده می شود و گفته می شود ردیابی فعالیت های آن و شناسایی افراد موجود در آن دشوار یا غیرممکن است.

به عبارت دیگر، وب تاریک یا وب تاریک بخشی از وب عمیق است و وب عمیق بخشی از اینترنت است که توسط موتورهای جستجو نمایش داده نمی شود. این شبکه اطلاعات جامعی را پنهان می کند که توسط افراد ناشناس کنترل می شود، فروشندگان مواد مخدر، هکرها، تروریست ها و افراد سودجو اغلب این دسته از افراد را تشکیل می دهند. در واقع، «وب تاریک» زیرمجموعه ای از «وب پنهان» است و شامل سایت هایی است که برای کاربران خاصی قابل مشاهده هستند اما توسط آدرس های IP سرور مخفی کنترل می شوند. در این شبکه، تمام اطلاعات آنلاین و با رمز عبور محافظت می شود. برای دسترسی به اطلاعات آن باید از چندین فایروال عبور کرد و از نرم افزارهای مخصوص استفاده کرد.

دسترسی به تاریک وب آسان نیست، اما همه چیز در آنها خرید و فروش می شود. از مواد مخدر و پول های تقلبی گرفته تا اعضای بدن انسان و حتی قاتلان! نکته مهم در مورد این شبکه ها خرید و فروش است و اینکه در این شبکه ها چه چیزی می توان خرید یا فروخت. ناگفته نماند که می توانید انواع و اقسام چیزهایی را از این شبکه ها خریداری کنید که در دنیای عادی به راحتی نمی توانید به دست آورید.

فروش پول تقلبی در هر جای دنیا ممنوع است. با این حال، جاعلان همیشه به دنبال پول جعلی هستند و همیشه می خواهند از این طریق پول زیادی به دست آورند. جالب اینجاست که افراد زیادی هستند که از طریق دارک نت خرید می کنند. تمامی ارزها از جمله پوند، یورو و ین در تاریک وب رد و بدل می شوند.

تقلبی ها سعی می کنند محصولات خود را بفروشند. کپی جعلی تمام مدارک مهم مانند گذرنامه، گواهینامه رانندگی، مدارک شهروندی، شناسنامه، مدارک دانشگاهی، مدارک مهاجرت و حتی کارت شناسایی دیپلماتیک با استفاده از وب تاریک ساخته می شود. به عنوان مثال، جعل گواهینامه رانندگی 200 دلار هزینه دارد، در حالی که جعل گذرنامه های آمریکایی و انگلیسی بیش از چند صد دلار هزینه دارد.

اگرچه فروش این دارو در سراسر جهان ممنوع است، به جز در برخی کشورها، می توان به آن در وب تاریک دسترسی داشت. روزی روزگاری، مافیای مواد مخدر آنقدر قدرتمند بودند که به راحتی هر چیزی را که سر راهشان قرار می گرفت، نابود می کردند. امروزه بسیاری از فروشندگان دارو، حتی فروشندگان عادی، انواع داروها را در این شبکه دیجیتال مبادله می کنند.

بر اساس این گزارش، جدای از همه خرید و فروش‌ها در وب تاریک، جرایم اینترنتی زیادی صورت می‌گیرد و حتی فایل‌های غیرقانونی زیادی منتشر می‌شود که برخی از آنها ارزهای دیجیتال، خدمات میزبانی وب، سرویس‌های ابری، بدافزارها، جذب هکر است. ، مراکز تماس مجرمانه مختلف، استخدام هکرها و مراکز تماس مختلف ضد جرم و جنایت می توانند سیاست و اقتصاد کل جهان یا کشور را تحت الشعاع قرار دهند.

جنایتکاران چگونه وارد تاریک وب می شوند؟

اما دسترسی به این شبکه ها آسان نیست. بدیهی است که مجرمان یا به اصطلاح افراد بد (آدم های بد) برای رسیدن به نتایج خود دست به هر کاری می زنند، قانون یا هر چیز دیگری را برای رسیدن به اهداف خود زیر پا می گذارند. با این حال، برخی از VPN ها می توانند به این شبکه ها دسترسی داشته باشند.

کارشناسان می گویند برای اطمینان از اینکه می توانید رایانه ها و شبکه های VPN را مدیریت کنید، سیستم های خود را به صورت دوره ای بررسی کنید تا مطمئن شوید که سیستم شما به این شبکه ها دسترسی ندارد. این شبکه‌ها بسیار حساس هستند و تا زمانی که کاربر امن مطمئن نشود که می‌خواهد وارد شود، اجازه دسترسی را نمی‌دهند. در واقع این یکی از دلایل اصلی ناتوانی پلیس در سرکوب این شبکه ها است. البته گمان می رود برخی از ابرقدرت ها در این امر دخیل باشند، اما هنوز چیزی ثابت نشده است. مرورگرهای ناشناس، موتورهای جستجوی ناشناس، ویکی های جنایی و اتاق های گفتگوی مخفی برخی از راه هایی هستند که هکرها وارد این فضا می شوند.

راه های شناخت رمز عبور

بر این اساس، نشت رمز عبور می تواند برای همه خطرناک باشد زیرا بسیاری از افراد از رمز عبور یکسان برای چندین سایت مختلف استفاده می کنند. بنابراین اگر از آدرس ایمیل خود برای ثبت نام در یک وب سایت استفاده کنید و سپس رمز عبور ایمیل مشابه را برای دسترسی به آن وب سایت تکرار کنید، آنچه را که هکرها می خواستند انجام داده اید.

بسیاری از کاربران ایمیل ممکن است هنگام لو رفتن رمز عبور خود واکنشی نشان ندهند زیرا هرگز چیز مهمی را از طریق ایمیل ارسال نمی کنند، اما برای افراد شناخته شده و افرادی که از این طریق با آنها ارتباط برقرار می کنند، رمزهای عبور فاش شده و دسترسی هکرها به حساب های ایمیل آنها رخ می دهد. فعالیت اقتصادی، موضوعی حیاتی تلقی می شود.

وب سایت هایی وجود دارند که رمزهای عبور عمومی دارند، بنابراین هکرها می توانند به این سایت ها رفته، همه نام های کاربری و رمزهای عبور عمومی را دانلود کرده و از آنها برای هک حساب های افراد استفاده کنند. برای محافظت از حساب‌های کاربری مختلف در برابر نشت رمز عبور، از رمزهای عبور متفاوت برای هر حساب کاربری در هر وب‌سایت استفاده کنید که هر کدام به اندازه کافی طولانی و ایمن هستند.

اما به خاطر سپردن چندین رمز عبور برای هر وب سایتی که عضو آن هستید، مطمئناً کار آسانی نیست، بنابراین به کاربران توصیه می شود از برنامه های مدیریت رمز عبور استفاده کنند. وب سایت Troy Hunt’s Have I Been Pwned فهرستی از نام های کاربری و رمزهای عبور در دسترس عموم را در پایگاه داده خود نگه می دارد. تقریباً هر وب سایتی که دارای مشکل فنی در اینترنت یا وب تاریک باشد در لیست طولانی «نگران هستم» قرار دارد و با مراجعه به این سایت می توانید قبل از اینکه به یک مشکل بزرگ تبدیل شود، با نقص های امنیتی در حساب های خود آشنا شوید.

چند نمونه از فعالیت های انجام شده در وب تاریک

در چند سال گذشته، به نقل از وب سایت HackerNews، اطلاعات حساس، محرمانه و طبقه بندی شده نیروی هوایی ایالات متحده در وب تاریک تا 200 دلار فروخته شده است. کارشناسان شرکت امنیتی McAfee گزارشی منتشر کردند که بر اساس آن مشخص شد بسیاری از مجرمان سایبری و هکرها داده های مهم و حساس موسسات مهم از جمله فرودگاه های بین المللی را در محیط تاریک وب فروخته اند که خطر قابل توجهی برای سلامتی به همراه دارد. و امنیت این سازمان ها مهم تلقی می شود.

همچنین گروهی از مجرمان سایبری با سوء استفاده از این آسیب‌پذیری، رمز عبور ایمیل ۷۷۳ میلیون کاربر را افشا کردند و به هکرها اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران در وب تاریک را دادند. در واقع، اطلاعات بیش از 773 میلیون کاربر در وب تاریک در دسترس بسیاری از هکرها قرار گرفت زیرا گروهی از مجرمان سایبری از آسیب پذیری و حفره امنیتی موجود در این ایمیل ها و رمز عبور کاربران ایمیل سوء استفاده کردند. آنها در جهان دسترسی و نفوذ پیدا کردند و سپس اطلاعات عمومی خود را در اختیار جامعه هکرها قرار دادند تا به داده هایی که قربانیان مورد نظرشان نیاز داشتند دسترسی پیدا کنند.

اما پس از آن اعلام شد که پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) دو بازار سیاه مبتنی بر وب تاریک که اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران و سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی را خرید و فروش می‌کنند، تعطیل کرده است.

در گزارش های منتشر شده در وب سایت Hackernews، پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) دو بازار سیاه مبتنی بر وب تاریک را برای خرید و فروش اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران و سازمان های مختلف دولتی و غیردولتی تعطیل کرده است. و فعالیت موسسات در فضای مجازی را مسدود کرد. به گفته مقامات یوروپل، بسیاری از اطلاعات و محصولات خاص مانند کارت های اعتباری دزدیده شده، نرم افزارهای آلوده به ویروس ها و بدافزارهای رایانه ای، کالاهای قاچاق و غیرقانونی و همچنین خرید و فروش مواد مخدر و سلاح به صورت زیرزمینی در وب سایت های مختلف فعالیت می کنند. محیط های تاریک وب به حالت تعلیق، غیرفعال و تعطیل شده اند و بسیاری از رهبران آنها تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند. پلیس آلمان همچنین اعلام کرده است که سه نفر را که در بازار سیاه شبکه سیاه موسوم به وال استریت که بیش از یک میلیون کاربر و بیش از پنج هزار مشتری دارد، دستگیر و بازداشت کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا