نرخ تسهیلات بانکی صنایع به ۴۰ درصد افزایش یابد

نرخ تسهیلات بانکی صنایع به ۴۰ درصد افزایش یابد

پرتال پارسی/ خراسان رضوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فعالان صنعتی و اقتصادی صنایعی هستند که در شرایط تحریم می توانند کشور را نجات دهند، گفت: در حال حاضر اعتبارات بانکی برای بخش صنعت حدود 30 درصد است و این رقم به 40 افزایش می یابد. ٪.

علی رسولیان عصر امروز پنجم تیرماه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در نمایشگاه بین المللی مشهد اظهار داشت: امسال پس از بیش از 2 سال محدودیت تاج، صنعت ملی و صنعت معدن از وضعیت یکنواختی برخوردار شد. جشن بزرگتر روزی نسبت به سالهای قبل همچنین رئیس جمهور پس از چندین سال امسال در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و صنعت معدن شرکت کرد. حضور آقای رئیسی به معنای رویکرد و توجه منحصر به فرد ایشان به حوزه تولید است.

وی افزود: در روز ملی صنعت و معدن، این وزارتخانه پیشقدم شد و از فعالان اقتصادی خواست فرصت های خود را به اطلاع عموم برسانند و مشکلات و راهکارهای خود را در میان بگذارند. خوشبختانه حدود 53 واحد به صورت مکتوب بازخورد خوبی دادند و 157 راه حل پیشنهاد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران درباره افزایش نرخ تورم در سال جاری اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که بیشتر فعالان اقتصادی به آن اشاره کرده اند، موضوع تورم است. . عوامل متعددی بر افزایش تورم در سال جاری تأثیرگذار بوده است. علاوه بر نقدینگی، عوامل دیگری مانند جنگ اوکراین و روسیه نیز بر تورم تأثیرگذار بوده است، بنابراین این مشکل تورم جهانی را 30 درصد افزایش داد و تأثیر آن بر کشور ما نیز مشهود است. را

رسولیان با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از دیگر عوامل افزایش تورم در کشور بود، گفت: مبنای واردات و تجارت کشور 4200 بوده که به ارز ETS منتقل شد. دولت برای رفع تاثیر منفی این ارز ۲ راهکار اتخاذ کرد که یکی کاهش سود تسهیلات معاملاتی و دیگری کاهش عوارض گمرکی کالاهای اساسی از ۴ درصد به ۱ درصد بود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات بخش خصوصی مشکل تامین مالی است، ادامه داد: اکثر ادارات نیازمند تامین سرمایه در گردش، بازسازی و ارتقای تجهیزات و… هستند. بر اساس گزارش ها، سرمایه در گردش به ویژه در شرکت های کوچک نسبت به سال گذشته باید سه برابر شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهر‌های صنعتی کشور گفت: باید به مشکل تامین نقدینگی سرمایه در گردش و واحدهای تولیدی توجه کرد و راه حل آن را در نظر گرفت. یکی از این تصمیمات، شناسایی زنجیره تامین مالی است که بسیاری از بنگاه های اقتصادی می توانند از آن بهره مند شوند. انتظار می رود بانک ها بیشتر روی صنایع و معادن تمرکز کنند.

رسولیان با بیان اینکه صنعت و معدن حدود 40 درصد از تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: علاوه بر این 45 درصد اشتغال کشور نیز متولی این بخش است، اما موسسات بانکی برای فعالان صنعت و معدن حدود 30 درصد هستند.

وی گفت: در حال حاضر ورزت صنعت، معدن و تجارت را از عوامل مهم تولید معرفی کرد. یکی از موضوعات مهم در این حوزه شفافیت است که برنامه های خوبی در این زمینه در حال اجراست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و اماکن صنعتی با محوریت سامانه الکترونیکی فرآیندها برای متقاضیان نواحی صنعتی و صنایع گفت: از ابتدای امسال. تمامی مراحل صدور مجوز به صورت الکترونیکی انجام می شود و قسمتی که از طریق سایت قابل صدور نیست نیز به مزایده داده می شود. این حراجی ها هدفمند هستند. یعنی دامنه آن مشخص است.

رسولیان با تاکید بر لزوم توجه به تامین زیرساخت ها از جمله تامین آب و برق صنایع گفت: امسال صنایع کوچک با همکاری بخش های مختلف در تولید حدود 5000 مگاوات برق مشارکت داشته اند. آنها در ایجاد 90 نیروگاه در سال مشارکت داشتند. همچنین تمام نقاط تولیدی که آبرسانی به سایت‌های صنعتی را برای آبرسانی منظم می‌کنند، شناسایی کرده‌ایم.

وی درباره وضعیت واحدهای تولیدی بیکار بیان کرد: ظرفیت واحدهای بیکار در کشور بالاست. اکثر واحدها با موفقیت راه اندازی شده و از طریق بخش خصوصی احیا شده اند. اکنون بیش از 31 درصد ادارات معطل کشور با تلاش فعالان اقتصادی احیا شده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا