انتقاد صنعتگر گلستانی از قبوض غیرواقعی گاز/ واردات بی‌رویه تولید را از نفس انداخت

انتقاد صنعتگر گلستانی از قبوض غیرواقعی گاز/ واردات بی‌رویه تولید را از نفس انداخت

پرتال پارسی/ گلستان وی گفت: متأسفانه سال گذشته شرکت گاز از ما پول گرفت و هیچ یک از کارکنان شرکت نتوانستند مبلغ آن را توضیح دهند.

اگر فکر می کردیم می توانیم مشکلات تولید و اشتغال را حل کنیم اشتباه نمی کنیم.

متأسفانه برخی از رهبران به شعار «ما می توانیم» اعتقادی نداشتند و به تولیدکنندگان و صنعتگران سنگ اندازی کردند و هر روز عرصه را بر فعالان این صنعت تنگ کردند و نتیجه همان شد. این ایده توسط تهیه کننده مجوز ندارد و باید از هفتاد خواننده بیشتر از هفتاد باشد.
اکنون که دولت سیزدهم متعهد به حل مشکلات اقتصادی و حمایت از تولید شده است، انتظار می رود مسئولان گلستانی به جای سنگ اندازی، برای رفع مشکلات و چالش های تولیدکنندگان و صنعتگران آستین تلاش بیشتری کنند و راه را برای آنها باز کنند. مشکل سازندگان

نان ما را مافیای وارداتی می خورند

حامد میرزایی یکی از معدود تهیه کنندگانی است که از عدم حمایت از مسئولان گلایه کرده است. در زیر بحث کنید؛

مدیر یک کارخانه دیوارپوش سیمان خرده فروشی گفت: امروزه در کشورهای پیشرفته در نمای ویلاها، آپارتمان ها و برج ها از سیمان الیافی استفاده می شود در حالی که ما همچنان از مصالح ساختمانی و سنگ استفاده می کنیم و شبیه سازمان نظام مهندسی هستیم. به علم و صنعتی سازی ساختمان ها نیز علاقه ای ندارد.

حامد میرزایی با بیان اینکه محصول ما محصولی بسیار خاص است و برای سبک ساخت کشورمان سال ها به چنین محصولی نیاز است گفت: اکنون این محصول را تولید می کنیم و با واردات انبوه این محصول از چین و تایلند مواجه شده ایم. متوجه شد که مانع فروش ما در بازار داخلی می شود.

وی با انتقاد از مافیای بی رویه وارداتی گفت: کارخانه ما در سال 93 به سطح تولید رسید و از سال 95 استحکام و کیفیت محصولات ما به حدی رسید که سه سال است تمام محصولات چینی و تایلندی از بازار داخلی حذف شده است. . . ». اما واردکنندگان که در پشت صحنه به دنبال راه‌هایی بودند، به تولید داخلی عادت کردند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مسائل ما جمع آوری زباله و آوار است، گفت: این زباله زیستگاهی ندارد و در بسیاری از مواقع از جمله راه سازی قابل استفاده است.

میرزایی ادامه داد: پسماندهای تولیدی 10 ساله شرکت ما در کارخانه جمع آوری شد که مانع از اجرای طرح توسعه شد اما به راحتی به مناطق مجاور تخلیه می شد.

از ما حمایت نمی شود

مدیر کارخانه سیمان دیوار متأسفانه در استان گلستان از ما حمایت نکرد، گفت: استان سمنان با شرکت ما مذاکره کرد تا طرح توسعه ما را به این استان منتقل کنیم و در عوض حمایت در نظر گرفتند و اولویت دادند. برنامه توسعه ما به استان دیگری است، بنابراین برای انتقال زباله های گیاهی باید میلیاردها دلار هزینه کنیم.

وی با انتقاد از غیرواقعی بودن حساب های پرداخت گاز، خاطرنشان کرد: متأسفانه شرکت گاز پارسال از ما پول گرفت و حتی هیچ یک از کارکنان این شرکت نتوانستند مبلغ درج شده در حساب را توضیح دهند و ما هر ماه این کار را انجام می دهیم. پرداخت های گاز را مرتب تنظیم کنید، اما هر بار که در هر پرداخت گاز، بدهی قبلی وجود دارد، این کاملا غیر واقعی است، البته ما مجبور به پرداخت هستیم، زیرا اگر پرداخت نکنید، گاز شرکت شما را قطع می کنیم.

میرزایی با بیان اینکه علاقه ای به افزایش ظرفیت در شرایط ناسالم فعلی نداریم، گفت: انبار ما پر است و کشور ما بسیار بیشتر از این تعداد به این کارخانه نیاز دارد و حتی ممکن است مجبور شود سه شیفت کار کند. شرایط ما را به چالش کشید.

وی با بیان اینکه سه کارخانه در این زمینه در استان گلستان وجود دارد و دو کارخانه دیگر به طور کامل تعطیل شده است، گفت: محصولات ما صادر می شود و در حال حاضر در کشورهای عراق، افغانستان، سوریه و آذربایجان نمایندگی داریم. همچنین با ترکمنستان همکاری می کند.

مدیران فقط حرف تولیدکننده است

این صنعتگر هلندی خاطرنشان کرد: اگرچه در دوران شیوع کرونا فروش ما کاهش یافت، اما کرونا مقصر نیست. متأسفانه به دلیل عدم حمایت مسئولان متحمل آسیب های زیادی شده ایم. آنقدر سراغ مدیران هلندی رفتم که مرا می شناسند. همه از تهیه کننده حمایت می کنند، اما در عمل هیچ حمایتی نمی شود، فقط فیلم و عکس جلسه و صحبت های مسئولان در رسانه ها، در گروه های مجازی منتشر می شود اما ما هیچ حمایتی نداریم.

میرزایی از مدیریت قطعی برق واحدهای صنعتی در سال جاری تقدیر کرد. اما هنوز قطعی برق وجود دارد.» و ما با مشکل مواجه هستیم، اما در مجموع، امسال بهتر از سال های گذشته است. در سال های اخیر، قطع ناگهانی برق برای ما 700 میلیون تنگه هزینه داشته است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا