اقتصادی

بهبود آبرسانی به ۸۰۰۰ روستای محروم کشور

تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب و ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات برای بهبود آبرسانی به 8000 روستای نیازمند منعقد شد. اسکن آبرسانی باران آنلاین.

به گزارش پرتال پارسی، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در مراسم امضای تفاهم نامه پروژه آبرسانی شهید سلیمانی حضور یافت. در برخی از بخش های شبکه.” اما همچنان فاقد آب سالم هستند. بنابراین تلاش می کنیم در کوتاه مدت آب شرب روستاها را تامین کنیم و مصرف آب را از 75 درصد به 90 درصد برسانیم.

وی گفت: به عنوان بخشی از یک کمپین سراسری و سراسری، قصد داریم 10 هزار روستای فاقد آب سالم و پایدار را تامین کنیم. با سرپرستی این شورا در این گام نخست توافقنامه ای بین 31 سامانه آب کشور و قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح آبرسانی به 7100 روستا منعقد شد.

وزیر نیرو گفت: قرار است ظرف سه سال این تعداد روستا از آب آشامیدنی سالم تامین شود. دسترسی به آب که مردم نیز از آن شکایت کردند.

محرابیان گفت: عتبات عالیات کار آبرسانی به روستاها را بر عهده گرفته است.

به گفته وی، مهم این است که عتبات وابسته به خیرات مردمی است.

وزیر نیرو در خصوص تفاهم امروز گفت: خیرین با مدیریت عتبات به تامین آب خواهند رسید و امیدواریم این اقدام در تامین آب شرب فقرا الگو باشد.

حمیدرضا جانباز مدیر کل مهندسی آب و فاضلاب استان گفت: پس از امضای تفاهم نامه بین ستاد بازسازی عتبات عالیات و شرکت مهندسی آب و فاضلاب، لوله های آب برخی روستاها بدون آب می شود. و تبدیل به یک ایستگاه دائمی شود.»

وی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات رویکرد ویژه ای به مسائل آب دارد که ایده تفاهم نامه بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وزیر نیرو به ساماندهی شبکه های آبرسانی در روستاها توجه ویژه ای داشت تا در روستاهایی که آبرسانی ندارند و جمعیت مشکل دارند آبرسانی داشته باشیم. این تفاهم نامه در نتیجه تبدیل آب به ایستگاه دائمی آب شرب به امضا رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور این مراسم را آغاز خوبی در آستانه بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانست. این روستاها

به گزارش پرتال پارسی، این پروژه با نام طرح آبرسانی سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به امضای حمیدرضا جانباز، مدیرکل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور رسید. و جلال مآب رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات از فرصت ها و توانمندی های موکب های سراسر کشور و همچنین بسیج خیرین، سازمان ها و نهادهای ذیربط در سراسر کشور، نصب تانک های دائمی در روستاهای هدف و ارائه سیار استقبال کردند. تجهیزات. وسایل نقلیه آبرسانی، حمل و نقل آب سیار قادر به پر کردن مخازن دائمی خواهند بود.

بر اساس این گزارش، در سال اول اجرای این طرح که از دی ماه 1400 آغاز و در دی ماه 1401 به پایان رسید، 10 درصد روستاها و مابقی روستاها در سال اول اجرای طرح تحت پوشش قرار خواهند گرفت. در سال های آینده برنامه ریزی شود.

این گزارش حاکی از آن است که این طرح اولین بار در زلزله کرمان در سال 1397 به همت شهید قاسم سلیمانی اجرا شد. این استان و تمامی امکانات 40 پایتخت با کمک مردم به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

در اوایل سال 2009، این کمک ها به استان های سیل زده نیز سرازیر شد و کمک هایی مانند اقلام خانگی، آشپزی و غذای گرم، پوشاک و لوازم خانگی توزیع شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا