صدها اردنی در اعتراض به گرانی‌ها به خیابان‌ها آمدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی، صدها معترض اردنی پس از نماز جمعه در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و قانون به اصطلاح «دفاع» تظاهرات کردند.

صدها اردنی در اعتراض به گرانی‌ها به خیابان‌ها آمدند

به گزارش روزنامه اردنی،المجدپس از درخواست جنبش مردمی برای تغییر (جنبش مردمی)، جبهه اقدام اسلامی (جبهه اسلامی کار)، آینده اردن (آینده اردن)، حزب مشارکت و نجات (مشارکت). و رستگاری)، صدها اردنی پس از نماز جمعه در مقابل مسجد الحسینی پایتخت اردن به دلیل سیاست افزایش قیمت ها و لزوم پایان دادن به قوانین دفاعی تظاهرات کردند. .

برای بیش از یک سال و نیم، اردن قانونی به نام دفاع را به دستور ملک عبدالله دوم به درخواست کابینه برای مبارزه با همه گیر تاج تصویب کرد.

طبق ماده 124 قانون اردن، «در صورت وقوع حادثه ای که در شرایط استثنایی مستلزم حفاظت از وطن باشد، قانون دفاع لازم الاجرا می شود» و بدین ترتیب به نخست وزیر اختیارات گسترده، نامحدود و نانوشته داده می شود.

المجید گزارش می دهد که منابع اردن از زمان تصویب این قانون به هدر رفته است که مردم اردن را تحت فشار قرار داده است و معترضان امروز خواستار تلاش برای مبارزه با فساد و آزادی بیان شدند.

این اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا است که بسیاری از اردنی ها برای لغو قانون دفاع به خیابان ها آمده اند.

بر اساس این گزارش، مردم اردن بر این باورند که دولت اردن در مواقعی که صلاح بداند از این قانون به عنوان شمشیر علیه مردم استفاده می کند.

تصاویر منتشر شده در رسانه ها نشان می دهد که این تظاهرات همزمان با سرکوب نیروهای امنیتی بوده است.

المجید همچنین افزود اردنی ها خواستار پایان دادن به سیاست افزایش قیمت نفت شده اند که در ماه های اخیر به شدت افزایش یافته است.

انتهای پیام/



این را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا