اعتراض آرد سازان به قیمت سبوس

اعتراض آرد سازان به قیمت سبوس

جعفر ایزدیار ، دبیرکل انجمن تولیدکنندگان آرد در نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی می گوید که اگر تصمیم به فروش سبوس از طریق عرضه و تقاضا یا از طریق سامانه به قیمت 3500 تومان در سیستم گرفته شده است. به گفته وی ، کارخانه ها فعالیت می کنند و آرد مورد نیاز مردم را تامین می کنند. به گفته وی ، تفاوت قیمت سفارش و هزینه آرد فروخته شده در سال 1399 یعنی حدود 1.3 میلیارد. با وجود تصویب کابینه ، این مبلغ هنوز پرداخت می شود.

به گزارش پرتال پارسی ، متن کامل نامه دبیرکل انجمن صنایع آرد ایران جعفر ایزدیار به سید جهاد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به شرح زیر است:

همانطور که می دانید کارخانه های آرد گندم را از دولت خریداری می کنند و آرد را با قیمت معینی به نانوایان تحویل می دهند. از سال 1393 ، دولت با وجود افزایش هزینه های تولید مانند دستمزد ، خدمات و تورم برای جلوگیری از افزایش قیمت نان ، اجازه افزایش قیمت آرد را نداده است. بنابراین ، در این مدت از روش های مختلفی برای جبران افزایش هزینه های تولید استفاده شد ، مانند افزایش قیمت سبوس از 840 به 1000 TJS ، و سپس به 1400 TJS ، و پرداخت تفاوت قیمت سفارش و هزینه. شهرک سازی ها و شهرک سازی ها فرآیند بسیار طولانی را شامل می شود و معمولاً هزینه های کارخانه ها یکی دو سال به تأخیر می افتد و قدرت خرید نیروگاهها به دلیل تورم بسیار کمتر از میزان آن بود. خرج کرد

مابه التفاوت قیمت سفارش و هزینه آرد فروخته شده در سال 1399 حدود 13000 میلیارد ریال بود که علی رغم تصویب کابینه وزیران ، هنوز پرداخت نشده است و در نتیجه کارخانه ها با مشکل روبرو می شوند. هزینه و خرید گندم ضروری. برای حل این مشکل لازم بود قیمت آرد سبوس را افزایش دهیم. در 17 ژوئن سال جاری میلادی به کارخانجات آرد با مکانیزم های مرتب سازی و عرضه اجازه داده شد که سبوس را به قیمت شیر ​​بفروشند. ، در نتیجه حل مشکل نقدینگی کارخانه ها و جلوگیری از بسته شدن و اختلال در فرآیند آسیاب آرد. دکتر گیلان پور در نامه ای در تاریخ 6 سپتامبر اعلام کرد که قیمت سبوس به دلیل مشکلات دام باید به رژیم قبلی 14000 ریال در کیلوگرم بازگردد ، بنابراین تصمیم گرفتند به این موضوع رسیدگی کنند. برای حل مشکل تامین نان دام کشور.

جناب آقای دکتر ساداتی نژاد ، یادآور می شویم که علی رغم اینکه کارخانجات آرد هزینه تولید آرد را در سال 1399 پرداخت کرده و به تصویب هیأت وزیران رسیده است ، اما هنوز الزامات سال 1399 را دریافت نکرده اند و هزینه های تولید افزایش نیافته است. امسال. در نتیجه نقدینگی کارخانه های آرد نمی تواند هزینه های جاری کارخانه و خرید گندم را تامین کند و توافق ستاد تنظیم بازار برای فروش سبوس در قالب انواع و پیشنهادات وجود دارد. تصویب و پس از بررسی های متعدد ، تنها راه نجات بود ، حال اگر فرمان با نامه ای از دکتر گیلان پور در 15 شهریور لغو شود ، کارخانه های آرد با مشکل بسیار سختی در کار خود روبرو خواهند شد. اقدامات فعلی

بنابراین ، به منظور جلوگیری از اختلال در کارخانه ها و روند عرضه آرد ، از شما می خواهیم که اخطار دکتر گیلان پور را لغو کرده و تصمیم ستاد تنظیم بازار برای فروش سبوس و افزایش قیمت آن را از طریق مکانیزم عرضه-تقاضا دنبال کنید. 35000 ریال تحویل در سامانه وزارت جهاد کشاورزی جهت رفع مشکل.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا