کاهش چشمگیر خاموشی برق استان بوشهر طی هفته های آینده

کاهش چشمگیر خاموشی برق استان بوشهر طی هفته های آینده

پرتال پارسی / بوشهر سخنگوی بوشهر ، ژنو و دلم در مجلس شورای اسلامی گفت که در هفته های آینده قطع برق در این استان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

عبدالکریم جمیری به خبرنگاران گفت: تحت نظارت مسئولان استانی و توافق با وزارت نیرو و شرکت توزیع برق استان ، مجوز تبدیل برق مازاد از شرکت های مستقر در منطقه پارس جنوبی به برق ملی. خط حذف می شود ، استان به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

وی اذعان کرد که در استان بوشهر کمبود برق وجود ندارد: “با وجود نیروگاه های هسته ای و نیروگاه های موجود در استان ، ما برق بیشتری در استان تولید می کنیم و آن را به هموطنان تحویل می دهیم. مدیریت صحیح مسئولان برای افرادی که حق ما نیستند باید دو چندان باشد.

سخنگوی مجلس شورای اسلامی در بوشهر ، ژنو و دیلم ، گفت: قطع برق دو بعد دارد: اول ، عمر مفید سوئیچ به طور قابل توجهی کوتاه می شود و در حالت اول ، باران و آسیب به شبکه توزیع و شرکتهای بیمه مسئولیتی در قبال از دست دادن مشترکین ندارند.

جمیری گفت: “ما مشکل تولید نداریم ، مشکل مدیریت داریم.” ما در تعادل تولید و مصرف بالا هستیم و در این شکست سیاه گسترده و غیرقانونی دیگر جایی برای اعراب وجود ندارد.

رئیس مجلس نمایندگان بوشهر با اشاره به جلسه کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نیرو گفت: در این جلسه به وزیر نیرو گفتم که استان ما منابع و استعدادهای زیادی برای تولید و مدیریت دارد کمبود برق و آب به درستی استفاده نمی شود.

وی افزود که با مدیریت صحیح منابع می توان مشکل کمبود آب در ژنو و دیلم را حل کرد. ما پیشنهاد داده ایم که به کشاورزان این منطقه اجازه احداث چاه داده شود تا از آب آشامیدنی برای آبیاری دام و باغات استفاده نشود ، اما متأسفانه هنوز مدیریت آن انجام نشده است و هنوز مردم منطقه از سهمیه شدید و کمبود آب رنج می برند.

جمیری گفت که یک سو mis مدیریت مشابه در منطقه سد وجود دارد. به دلیل فقدان اسناد و مدارک کامل و مطالعات دقیق ، سدهایی در مناطق غیر جمع آوری شده ساخته شده و یا سدهای بالای آب باعث مسدود شدن آب شده و در صورت نیاز به اقدامات مدیریت آب ، اقدامی صورت نگرفت.

نمایندگان بوشهر و دالیلام در مجلس می گویند که این مشکلات در زمینه مصرف برق نیز مشاهده می شود ، تعدادی از سازمان های دولتی آماده پرداخت هزینه های برق خود نیستند و بیش از چند میلیارد پرداخت بی ادعا در این زمینه وجود دارد. مردم می توانند برق کافی تأمین کنند.

وی گفت: “یکی از مشکلاتی که در جزیره هارگ داشتم نصب توربین ها برای تولید برق بود. در این زمینه ، کارهای زیادی انجام شده و نفت قول تأمین مالی پروژه را داده است ، اما متأسفانه ، به دلیل چنین سهل انگاری “و به تعویق انداختن. “این پروژه هنوز اجرا نشده است.

رئیس مجلس نمایندگان در استان بوشهر با بیان اینکه همه این مشکلات مدیریت است گفت: در جلسه کمیسیون انرژی به وزیر نیرو گفتم که عمده مشکلات در بخش آب و برق نتیجه مدیریت ضعیف و کمبود آن است. آینده نگری اگر همه بدانند که خشکسالی و کاهش بارندگی در تابستان مشکلی ایجاد می کند ، فکر کردن در مورد تأمین آب و برق در تابستان غیرممکن است. قطع برق در چنین گرمای شدید و غیرقابل تحمل برای مردم ما کاملاً غیرقابل قبول است.

جمیری در ادامه گفت که برنامه های خاموشی استانها نباید سفارش شود ، بلکه باید متناسب با ظرفیت موجود در استانها انجام شود. با وجود چنین گرمای غیرقابل تحمل در استان ما ، 75٪ از سهمیه برق به مردم تحمیل می شود ، در حالی که در استان های همسایه این فشار با فشار کم بر خانواده ها به مجتمع کشت و صنعت و سایر صنایع ارسال می شود.

سخنگوی مردان ژنو و دیلم بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفتگو با شرکت های پارس جنوبی ، اذعان داشت که سهم خاموشی های روزانه در بوشهر حدود 200 مگاوات است.

وی گفت: “من امیدوارم که طی یک یا دو هفته آینده با برنامه ریزی صحیح مدیران شرکت توزیع نیروی برق و استفاده از ظرفیت موجود ، شاهد کاهش سهمیه خاموشی استان و بخش کوچکی از بار سنگین باشیم. عزیزان ما از بین می روند. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا