عکس | ماشین اتوماتیک جدید سایپا / رقیب جدید پژو ۲۰۷

امیرمسعود عابدین_ پس از عرضه اطلس به بازار در سال گذشته، سایپا تصمیم گرفته تا نسخه جدیدتری از این خودرو را پسوند پلاس به بازار بیاورد. سایپا قصد داشت که نسخه فول‌آپشن اطلس را با کد E به تولید برساند، اما به‌ نظر می‌رسد که اطلس پلاس قرار است این نقش را ایفا کند.

عکس | ماشین اتوماتیک جدید سایپا / رقیب جدید پژو ۲۰۷

مهم‌ترین تغییر اطلس به گیربکس آن برمی‌گردد؛ اطلس پلاس حالا با گیربکس اتوماتیک معرفی شده و با امکاناتی بسیاری عرضه خواهد شد. در واقع سایپا تصمیم گرفته با این خودرو به رقابت با پژو ۲۰۷ بپردازد.

اطلس پلاس از همان موتور M۱۵ GSI که نسخه ارتقایافته پیشرانه M۱۵ محسوب می‌شود، بهره‌مند است. این پیشرانه با تغییراتی در بخش‌های سرسیلندر و هدرز عملکرد بهتری دارد و از سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و دریچه گاز برقی برخوردار است. توان این پیشرانه ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور است.  نسل جدید گیربکس CVT ساخت شرکت پانچ وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

از جمله مهم‌ترین امکانات اطلس پلاس می‌توان به سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، رادار نقطه کور (BSD)، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، فرمان کمکی برقی، سنسور باران، ۲ کیسه هوای ایمنی، سانروف، دی لایت، ۲ تیوتر، سیستم کروز کنترل و لیمیت کنترل، فرمان D-CUT، سنسور نور، روف ریل، دستگیره‌های آسان بازشو، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، ترمزهای ABS، EBD و BAS، رینگ‌های آلومینیومی، شیشه‌های دودی عقب، آنتن کوسه‌ای، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو برقی، نمایشگر ۷ اینچی لمسی همراه با دوربین عقب، تریم چرم-پارچه صندلی‌ها، قابلیت شارژ موبایل با USB، سیستم نمایش میزان باد تایرها (TPMS)، چراغ‌های خوشامدگویی، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو و نمایشگر تعویض دنده (GSI) اشاره کرد.

۵۸۳۲۲

دکمه بازگشت به بالا