ضربه مهلک به قاچاقچیان مواد مخدر در گلستان

ضربه مهلک به قاچاقچیان مواد مخدر در گلستان

پرتال پارسی/گلستان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با اشاره به مبارزه جدی و قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر در این استان، گفت: در همین دو سه سال اخیر به اندازه چندین دهه قبل به منافع قاچاقچیان ضربه وارد شده و اموال نامشروع آنان ضبط شده است.

مهدی طالبی صبح امروز با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنای گلستان و دیدار با مدیر، دبیر و هیئت تحریریه این رسانه با اشاره به اینکه خبرنگاران سربازان گمنام جبهه جهاد تبیین هستند، اظهار کرد: خبرنگاران از حیث اطلاع رسانی اقدامات و خدمات دولت به سمع و نظر مردم و متعاقبا انعکاس مطالبات مردم به بدنه دولت اهمیت و جایگاه ارتباطی ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه توجه به اهداف و برنامه‌های دولت مبنای کار شورای مبارزه با مواد مخدر بوده است، گفت: این شورا در برگزاری جلسات با استاندار در راستای مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۱ رشد ۲۳۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است که این روند در سال‌های بعد از آن نیز افزایشی بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در ادامه با اشاره به میزان روند صعودی رشد مصوبات در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۸ مصوبه و ۱۹۲ راهبرد عملیاتی به تصویب رسیده است که نشان دهنده رشد ۸۶ درصدی مصوبات نسبت به سال قبل است، از طرفی در سال ۱۴۰۲ مجددا نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۷ درصد رشد برگزاری جلسات رو داشته ایم که در نهایت ۱۰۰ مصوبه به تصویب رسیده که به ۱۴۸ راهبرد عملیاتی که در آن شرح وظایف دستگاه‌ها مشخص بوده، منتهی شده است.

طالبی پیرامون برگزاری کمیته های تخصصی در این شورا خاطرنشان کرد: در مجموع سال ۱۴۰۲ به میزان ۹۶ درصد تحقق برگزاری جلسات را داشته‌ایم یعنی در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ به میزان ۴۸ درصد رشد و ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان چهار درصد رشد برگزاری جلسات را داشته‌ایم و در مصوباتش ۸۶ درصد رشد ۱۴۰۱ به سال ۱۴۰۰ و ۸.۲ درصد رشد ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ را شاهد بوده‌ایم.

وی در رابطه با جلسات شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستانها به مدیریت فرمانداری‌ها، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۰۷ درصد برگزاری جلسات تحقق یافت، همچنین در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، به مقدار ۱۴ درصد رشد و ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ ، ۱۵ درصد رشد برگزاری و ۷۴ درصد رشد مصوبات را داشتیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از تشکیل الگوی ائتلافی پیشگیری از اعتیاد در محلات هدف به پیشنهاد استاندار گلستان خبر داد و گفت: ابتدا ۶۳ محل در کل استان شناسایی و بررسی شد و مبتنی بر آن برنامه عملیاتی حوزه پیشگیری از اعتیاد نوشته و برای ۲۱ دستگاه شرح وظایف تبیین کردیم تا در این طرح که به نام شهید سلیمانی مزین شد یک مدل خوب برای کل کشور تدوین کنیم.

طالبی با بیان اینکه در فاز اول اقدام از هر شهرستانی دو محل و به عبارتی در کل استان ۲۸ محله انتخاب شد تا همه دستگاهها به صورت هدف اقدامات خود را در این محلات متمرکز کنند، تصریح کرد: در قرارگاه شهید سلیمانی فرماندار فرمانده قرارگاه، بهزیستی دبیر قرارگاه و سپاه ناظر قرارگاه است و در هر شهرستان یک اداره کل معین و هماهنگ کننده اقدامات ادارات کل خواهد بود.

وی از ضربه کاری به قاچاقچیان مواد مخدر در سطح استان خبر داد و گفت: در همین دو سه سال اخیر به اندازه چند دهه به قاچاقچیان مواد مخدر و باندهای آنان در استان ضربه وارد شده و اموال بسیار زیاد و باارزشی از آنها ضبط شده است که از طریق قاچاق مواد مخدر به دست آورده بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا