ادویه ترشی گل کلم قرمز

ادویه ها گیاهان معطر و شیرینی هستند که نه تنها برای بهبود طعم غذاها و دسرها، بلکه در بسیاری از فصول از جمله ترشیجات استفاده می شود. همانطور که می دانید از آنجایی که ترشی انواع مختلفی دارد، ادویه های استفاده شده در تهیه آن نیز متفاوت است. یکی از محبوب ترین ترشی ها گل کلم است. طرز تهیه گل کلم ساده است و تنها نکته استفاده از ادویه است. بنابراین در این مقاله به شما می گوییم که اگر می خواهید طعمی شیرین و معطر داشته باشید از چه ادویه هایی استفاده کنید.

ادویه مخصوص ترشی گل کلم چیست؟

ادویه

استفاده از ادویه های مختلف برای تهیه گل کلم شیرین کاملاً خوشمزه است، شما می توانید بسته به ذائقه خود و خانواده تان از ترکیب های مختلفی برای طعم دادن به ترشی گل کلم استفاده کنید. در زیر به ادویه های رایجی که می توان در ترشی گل کلم استفاده کرد می پردازیم.

ادویه های مخصوص ترشی گل کلم چیست؟

پودر گلپر: ده قاشق چایخوری

پودر زیره – دو قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز: پنج قاشق چایخوری

فلفل سیاه: یک قاشق چایخوری

فلفل: یک قاشق چایخوری

زردچوبه: یک قاشق چایخوری

دانه خردل: سه قاشق چایخوری

دانه کرفس: یک قاشق چایخوری

پاپریکا: یک قاشق چایخوری

پودر سیر: دو قاشق

گیاهان معطر (طعم، ترخون، گشنیز و نعناع خشک): به میزان لازم

نمک: کمی
خرید ترشی گل کلم قرمز در سایت torshvash

طرز تهیه کلم ترشی در خانه

برای تهیه ادویه ترشی گل کلم دو روش وجود دارد: ابتدا ادویه ها را آسیاب نشده آماده کرده و در خانه با آسیاب آرد کنید. در این صورت چاشنی شما معطر و کره ای می شود. در این صورت پس از چرخ کردن ادویه ها، آن ها را در ظرف بزرگی بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوطی یکدست شود. سپس مخلوط به دست آمده را الک می کنند تا ناخالصی های احتمالی از بین برود و سپس در ظرف شیشه ای دربسته ریخته شده و در جای خنک و تاریک قرار می گیرد.

همچنین می توانید تمام سبزی های ذکر شده را به صورت پودر تهیه کرده و همانطور که گفته شد مخلوط کرده و در لیوان محافظ نگهداری کنید.

نکته اول: همانطور که می دانید برای تهیه کلم ترشی بهتر است به جای پودر سیر از حبه های سیر تازه استفاده کنید تا طعم بهتری به ترشی شما بدهد. در این صورت با نوک چاقو شکاف های کوچکی در حبه سیر ایجاد کنید تا بوی آن به راحتی خارج شود.

نکته دوم: هنگام تهیه ترشی بهتر است مخلوط ادویه ها را اضافه نکنید، بلکه آنها را جداگانه در یک شیشه آب نمک اضافه کنید.

نکته سوم: زردچوبه و پاپریکا به ترتیب رنگ زرد و قرمز را به خیارشور می دهند، پس اگر نمی خواهید رنگ گل کلم زیاد تغییر کند، مقدار این دو ادویه را کم کنید. همچنین می توانید چاشنی پاپریکا را حذف کنید.

نکته 4: به جای سبزیجات تند خشک می توانید از سبزیجات تازه در کلم ترش استفاده کنید که طعم کلم ترش شما را بهتر می کند.

دکمه بازگشت به بالا