هزینه ثبت سفارش کالا
ثبت سفارش کالا یکی از مراحل مشترک در صادرات و واردات انواع کالا به شمار می رود. حال سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که هزینه ثبت سفارش کالا برای تمن انواع کالا یکسان است؟ در جواب این سوال باید گفت بله. هزینه ثبت سفارش برای همه کالا ها یکسان و معادل نیم درصد ارزش کالا است.تعیین مبلغ کارمزد فوق به صورت آنلاین و سامانه ثبتارش انجام می شود. به این صورت که شما پس از مراجعه به سامانه ثبت سفارش کالا مبلغ پرفوما و نرخ تسعیر را را وارد کرده و سیستم به صورت خودکار این مبلغ را برای شما محاسبه میکند و شما آن را به صورت آنلاین پرداخت می کنید.پروسه ثبت سفارش کالا و دریافت کد بانک توسط شرکت ها در کوتاهترین زمان ممکن و حداکثر12روزکاری به طول می انجامد .
به عنوان یکی از گروه های با تجربه,معتبر و کاردان در زمينه ارائه تمامی خدمات بازرگانی و گمرکی از جمله ، صادرات، واردات، مشاوره بازرگانی، و … می باشد تا را برای شما عزیزان با استفاده از آخرین قوانین و مقررات جاری بازرگانی و بخش نامه های گمرکی توسط به صورت اطمینان بخش و با کمترین زمان ممکن انجام دهد. بارگذاری رسید مورد نیاز برای کد نقش کسب و کاربه عنوان یک واردکننده، ممکن است لازم باشد رسید محضری برای برخی کالاهای وارداتی بارگذاری کنید. این محصولات بر اساس شناسه یا تولید دسته بندی می شوند و در سامانه جامع تجارت ایران در همین سایت قابل مشاهده هستند.
تعیین گمرک و نحوه حمل کالا:پس از وارد کردن اطلاعات اصلی مربوط به قرارداد خرید کالا، باید نحوه ارسال، مرز ورودی و گمرک مقصد را نیز وارد کنید. تمامی فیلدهای موجود در این مرحله چندین گزینه را بر اساس شناسه محصول ثبت شده در سیستم نمایش می دهند که باید از بین آنها انتخاب کنید. ورود دقیق اطلاعات حمل و نقل و گمرک بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر کالا از طریق باربری ترکیه و حمل ترکیبی به ایران وارد می شود، باید در ثبت سفارش، گزینه ارسال چندگانه را انتخاب کنید. تناقض در اطلاعات ممکن است دریافت مجوز ترخیص کالا از گمرک را دشوار کند.
پرداخت کارمزد بانکی و دریافت فاکتور:در این مرحله از شما خواسته می شود اطلاعاتی مانند مبلغ پیش فاکتور، هزینه های حمل و نقل و یا هرگونه تخفیف قابل اعمال را وارد کنید. طبق قوانین تجارت، هزینه واردات کالا به ایران فقط از طریق پرداخت بانکی و ارزی قابل پرداخت است. به عنوان مثال اگر کالای وارداتی از طریق حمل و نقل بین المللی به یونان و بالعکس وارد کشور شود، برای ترخیص کالا از گمرک نیاز به تامین و تخصیص ارز از سامانه نیما دارد.گام ششم : تکمیل مشخصات اطلاعات مربوط به کالاهای موجود در فایل:مرحله آخر مربوط به جزئیات کالا و اسناد پرونده است.
در قسمت کالای فایل مشخصات کالای وارداتی باید وارد شود. این بخش شامل فیلدهای مربوط به شناسه محصول، سال تولید، مقدار، نام سازنده، نوع بسته بندی، روش ارسال و سایر موارد مرتبط با محصول می باشد. در مرحله اول باید شناسه محصول را وارد کنید و برخی از بخش ها به طور خودکار تکمیل می شوند زیرا اطلاعات آنها از قبل در سیستم است.گام هفتم : مستندات پرونده برای بررسی کارشناسی:پس از تکمیل قسمت کالا در پرونده، باید مدارک مربوط به پرونده خود را برای بررسی توسط کارشناس مربوطه بارگذاری کنید. در ادامه، وضعیت پرونده بررسی می شود. کد شماره پرونده 9 رقمی ارائه می شود. پس از سپری شدن زمان مورد نیاز می توانید وضعیت پذیرش یا رد پرونده را در همان قسمت مشاهده نمایید.
واردات کالا بر حسب ثبت سفارش کالا نیز بر چند دسته تقسیم میشود از جمله:بدون انتقال ارز بر اساس مصوبات کمسیون تشکیل شده در دفتر ثبت سفارش، کالا های دارای پروانه بهره برداری بر اساس ماده 6 قانون سهولت نوسازی صنایع، بر اساس تایید سازمان سرمایه گذاری و وزارت اقتصاد، کالا های مجاز اعلام شده بر اساس بند 9 ماده 38 قانون نوسازی صنایع کشور ورود با ارز آزاد واردات در مقابل صادرات که بر دو نوع قابل واگذاری به یک نفر یا بدون حق واگذاری می باشد.واردات از محل سهمیه های ارزی پس از تخصیص ارز از سازمان تخصیص ارز
ثبت سفارش کالا بر مبنای روش پرداخت به صورت دیداری، مدت دار و حواله؛ در حوضه بانکی و شامل واردات در قبال صادرات و ثبت بدون انتقال ارز در حوضه غیر بانکی می باشد.توجه داشته باشید همه فعالیت های سفارشات واردات کالا چه به صورت پرداخت ارز و چه به صورت صادرات در مقابل واردات باید تحت قوانین تجارت ایران انجام گیرد.به این صورت تجارت در بستری قانونمند و با شفافیت بالا رهگیری می شود.در رابطه با سفارشات از روش کارت بازرگانی، می توانید از کارت های بازرگانی تجاری، خدماتی، موردی و تولیدی استفاده کنید. البته در رابطه با دریافت کارت بازرگانی باید بدانید طبق قوانین تجارت ایران افرادی که در دستگاه های دولتی اشتغال دارند، نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند. می توانید از خدمات مشاوره بازرگانی استفاده کنید فرمول کارمزد دریافتی برای ثبت سفارش واردات کالا .
تعیین مبلغ کارمزد
تعیین مبلغ کارمزد فوق به صورت آنلاین و سامانه ثبتارش انجام می شود. به این صورت که شما پس از مراجعه به سامانه ثبت سفارش کالا مبلغ پرفوما و نرخ تسعیر را را وارد کرده و سیستم به صورت خودکار این مبلغ را برای شما محاسبه میکند و شما آن را به صورت آنلاین پرداخت می کنید.گروه بازرگانی نوید به عنوان یکی از گروه های تجربه,معتبر و کاردان در زمينه ارائه تمامی خدمات بازرگانی و گمرکی از جمله ترخیص کالا، صادرات، واردات، مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش کالا و … می باشد تا ترخیص کالا از گمرک را برای شما عزیزان با استفاده از آخرین قوانین و مقررات جاری بازرگانی و بخش نامه های گمرکی توسط ترخیص کار گمرک به صورت اطمینان بخش و با کمترین زمان ممکن انجام دهد.
سامانه جامع تجارت چیست؟
سامانه جامع تجارت ایران یا سامانه ثبت سفارش کالا از طریق آدرس ntsw.ir در دسترس عموم قرار دارد، با هدف تسهیل امور بازرگانی تجار و حذف بوروکراسی های معمول شکل گرفت. به این ترتیب سامانه جامع تجارت باعث تسهیل و تسریع در امور اداری بازرگانان و یکپارچه سازی فرآیند های ارتباطی دستگاه های مربوطه در امور بین المللی می شود. اگر برای اولین بار است وارد سایت می شوید، گزینه ( در سامانه ثبت سفارش عضویت ندارم ) را انتخاب و اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی،نام پدر، شماره شناسنامه، کدملی، آدرس ، شماره تلفن همراه را وارد می کنید.