تصادف مرگبار با تسلا/ پای اپل هم به ماجرا باز شد

تصادف مرگبار با تسلا/ پای اپل هم به ماجرا باز شد

به گزارش پرتال پارسی، پرونده‌ی مورد بحث، حول حادثه‌ی سال ۲۰۱۸ متمرکز است؛ زمانی که خودرو تسلا مدل ایکس با یک مانع ایمنی در بزرگراهی در کالیفرنیا برخورد کرد و به قیمت جان وی والتر هوانگ، مهندس اپل، تمام شد.

بر اساس گزارش زومیت، اختلاف بر سر پرونده، این است که آیا هوانگ در حین رفت‌وآمد خود به طور فعالانه مشغول انجام بازی ویدئویی در تلفن همراه خود بوده است یا خیر؛ چرا که تسلا سعی دارد تا با اثبات حواس‌پرتی راننده، خود را تبرئه کند.

تحقیقات اولیه‌ی هیئت ملی ایمنی ترابری ایالات متحده (NTSB) نشان داد که در زمان وقوع حادثه، یک بازی روی گوشی آقای هوانگ اجرا شده بود؛ اما اینکه او حین رانندگی درگیر بازی بوده یا نه به‌طور قطعی مشخص نشد.

تاکتیک تسلا برای دفاع از خود در پرونده‌های تصادف اتوپایلت، اثبات عدم توجه راننده بوده و این استراتژی پیش‌تر حداقل در دو پرونده‌ی منجر به مرگ راننده، تسلا را تبرئه کرده است. بااین‌حال، دادگاه پیش‌رو می‌تواند چالشی جدی برای استراتژی‌های این خودروساز الکتریکی باشد.

در پاسخ به تلاش‌های تسلا برای اثبات حواس‌پرتی راننده، تیم حقوقی خانواده‌ی هوانگ، تسلا را به همکاری با اپل برای تقویت دفاعیات خود متهم کرده‌ است و ادعا می‌کند که این دو شرکت، درگیر «یافتن یک راه‌حل مخفیانه» هستند.

جنجال زمانی بالا گرفت که تسلا بیانیه‌ای از جیمز هاردینگ، مهندس اپل، ارائه کرد که ادعا داشت هوانگ در زمان حادثه، به طور فعال مشغول انجام بازی بوده است. وکلای خانواده‌ی هوانگ به این سند که دیرهنگام و پنج ماه پس از اتمام روند جمع‌آوری مدارک به دادگاه ارائه شد، انتقاد کرده‌اند؛ زیرا روند استاندارد جمع‌آوری مدارک را دور زده و از آن‌ها فرصت بازجویی از هاردینگ پیش از دادگاه را سلب کرده است.

اپل تلاش کرده است تا خود را از این پرونده دور نگه دارد؛ این غول فناوری ضمن درخواست ابطال احضاریه‌ی وکلای خانواده‌ی هوانگ، اعلام کرده است که از طرف‌های این پرونده نیست و به‌دلیل بی‌اطلاعی از تعهدات قانونی خود، از دادگاه راهنمایی می‌خواهد.

دادگاه پیش‌رو، نه‌تنها آزمونی برای دفاعیات حقوقی تسلا است، بلکه پیامدهایی گسترده‌تر برای ایمنی سیستم اتوپایلت خواهد داشت. وکلای خانواده‌ی هوانگ قصد دارند نمونه‌هایی را برجسته کنند که در آن‌ها مدیران تسلا، از جمله خود ایلان ماسک، به حواس‌پرتی در هنگام استفاده از اتوپایلت اعتراف کرده‌اند.

اعتراف‌ کارمندان خود تسلا به حواس‌پرتی حین استفاده از اتوپایلت، می‌تواند به طور بالقوه استدلال تسلا را مبنی‌بر اینکه اتوپایلت تنها زمانی که رانندگان حواس‌شان نیست دچار ایراد می‌شود تضعیف کند.

پیش‌تر تسلا ادعا کرده بود که برخی از این اظهارات، از جمله موردی که مربوط‌به ایلان ماسک می‌شود، قابل استناد نیستند و امکان دیپ‌فیک بودن آن‌ها وجود دارد.

۵۸۵۸

دکمه بازگشت به بالا