حداقل سرمایه برای خرید ترون با تومان چقدر است؟

خرید و فروش ترون

نسخه فعلی اینترنت و کنترل داده‌ها تحت سلطه شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، فیس‌بوک و آمازون است. آنها به‌واسطه بررسی این داده‌ها به ثروت رسیده‌اند و ما مطمئن نیستیم که از اطلاعات ما چه استفاده‌ای می‌کنند. شبکه ترون قصد دارد با ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز که تحت کنترل و مالکیت هیچ فردی نیست، این مشکل را حل کند. این شبکه هدف اصلی خود را ایجاد پلتفرمی رایگان و بین‌المللی برای به‌اشتراک‌گذاری محتوای دیجیتال اعلام کرده است. برای اینکه با نحوه خرید ترون TRX آشنا شوید باید درک کاملی از اکوسیستم ترون و مواردی مانند قیمت لحظه‌ای، کارمزد و صرافی‌هایی که لیست شده داشته باشید. برای دانستن این موارد به مطالعه بخش‌های مختلف بپردازید.

خرید ترون با تومان در ایران چطور ممکن است؟

مانند هر ارز دیجیتال دیگری، ‌راحت‌ترین راه خرید ترون برای کاربران ایرانی، استفاده از یک صرافی ایرانی است. صرافی‌های داخلی به دلیل متصل بودن به شبکه شتاب امکان واریز تومانی را برای شما هم‌وطنان عزیز فراهم کرده‌اند. واریز تومانی به صرافی با استفاده از شماره کارت و شناسه واریز انجام می‌شود. با اتصال به درگاه پرداخت آنلاین بانکی، ‌می‌توانید حساب کاربری خود را به‌صورت تومانی شارژ کنید.

ترون چیست؟

ترون یک پلتفرم قرارداد هوشمند چندمنظوره است و امکان ایجاد و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز(Dapp)را فراهم می‌کند. این پلتفرم با استفاده از شبکه بلاکچین و فناوری ذخیره‌سازی توزیع شده و ساخت اکوسیستم غیرمتمرکز، ‌ قصد دارد شبکه جهانی برای به‌اشتراک‌گذاری مطالب رایگان در حوزه سرگرمی را ایجاد کند. این کار موجب تبادل ایمن و مقرون‌به‌صرفه رسانه‌های دیجیتالی و حذف دخالت‌ شخص ثالث می‌شود. یعنی ایجادکنندگان مطالب دیجیتالی مانند کاربران فیس‌بوک و یوتیوب که از پلتفرم ترون استفاده می‌کنند، کنترل کاملی بر روی مطالب خود و توزیع آنها خواهند داشت.

ترونیکس (TRX) توکن بومی شبکه ترون است که اغلب با همان نام ترون شناخته می‌شود. از توکن ترون برای تبادلات پلتفرم استفاده می‌شود و به‌راحتی می‌توانید به ارزهای رایج دیگر تبدیل کنید. این شبکه علاوه بر ارز TRXاز توکن‌های و استیبل‌کوین‌های مختلف مانند USDT و USDC نیز پشتیبانی می‌کند.

مزایا و ویژگی های اصلی ترون

ترون دارای مزایا و قابلیت‌های ویژه‌ای مانند ساختار منحصربه‌فرد، ‌سرعت بسیار زیاد و کارمزد اندک است. این شبکه قابلیت‌های دیگری نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد که با مرور آن می‌توانید به شهرت شبکه ترون و قدرت آن پی ببرید.

قراردادهای هوشمند: شبکه ترون با سازگاری با زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی و کارمزد کمتر، ‌یکی از جانشین‌های اتریوم در این زمینه محسوب می‌شود. زیرا می‌تواند یک میزبان ارزان‌تری برای قرارداد هوشمند باشد.

توکن‌های غیرمثلی (NFT): ترون سعی می‌کند با سرعت و عملکرد بهتری از اتریوم، امکان ایجاد و مبادله NFTرا فراهم کند. به دلیل توان عملیاتی بالای ترون، تاکنون توسعه‌دهندگان NFT زیادی جذب آن شده‌اند. مجموعه تی‌پانک (Tpunks) اولین سری توکن‌های غیرمثلی روی بلاکچین ترون هستند که با الهام از کریپتو بانک‌های معروف مبتنی بر اتریوم ساخته شده‌اند.

چگونه باید ترون بخریم؟ ۳ قدم برای خرید سریع ترون

در بخش خرید آسان صرافی پی ام ایکس چنج به‌صورت آنی می‌توانید ارز ترون بخرید. این روش معاملاتی بسیار ساده است و نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد. کافی‌ست مقدار وجه خود را به تومان وارد کنید و در ازای آن ارز ترون را به میزان مقدور دریافت کنید. همانند بازار معاملاتی ترون نیازی نیست که سفارش خود را ثبت کنید و صبر کنید تا سفارشتان تکمیل شود. فرایند خرید و فروش ترون در کسری از ثانیه و به‌راحتی صورت می‌گیرد و این بخش از تبدیل برای افراد تازه‌کار که تسلط کافی بر روی بازار ندارند مناسب است.

بعد از خرید ترون، چطور آن را نگهداری کنیم؟

برای نگهداری از ارز TRXبه یک کیف پول ارز دیجیتال معتبر و ایمن نیاز دارید. خوشبختانه کیف پول‌های تأیید شده زیادی برای ذخیره این توکن وجود دارد. کیف پول‌های ترون لینک (TronLink)، تراست والت (TrustWallet)، مث والت (Math Wallet) و اگزودوس (Exodus) بهترین انتخاب کیف پول نرم‌افزاری برای توکن ترون هستند. اگر قصد دارید حجم بالایی از ارز ترون را به دید سرمایه‌گذاری بلندمدت نگهداری کنید، بهتر است از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر (Ledger) استفاده کنید.

پی ام ایکس چنج تمامی دارایی‌های کاربران خود را درون کیف پول سخت‌افزاری نگه‌داری می‌کند و شما به‌راحتی می‌توانید پس از خرید ترون، با اطمینان خاطر دارایی خود را در کیف پول داخلی خود نگهداری کنید.

خرید ترون از پی ام ایکس چنج چه مزایایی دارد؟

پی ام ایکس چنج به دنبال ایجاد بستری مطمئن و امن برای هم‌وطنان ایرانی است که بتوانند در کمال امنیت و بدون واسطه با یکدیگر معامله کنند. تبدیل با ارائه ابزارهای معاملاتی متعدد و بیشترین رمزارزها سعی دارد تا نیاز کاربران را رفع کند تا از محدودیت‌های صرافی‌های خارجی رها شوند. مهم‌ترین ویژگی‌های پی ام ایکس چنج شامل موارد زیر می‌شوند.

  • امکان خریدوفروش بیش از 320 ارز دیجیتال
  • پشتیبانی24ساعته و آنلاین
  • امکان معامله تعهدی(مارجین) ۱۲ ارز دیجیتال مختلف با اهرم ۱۰
  • ارائه بهترین بازار خریدوفروش تتر در بین صرافی‌های ایرانی
  • احراز هویت سریع کاربران
  • ارائه کیف پول اختصاصی برای کاربران
  • امکان مبادلهٔ دو ارز دیجیتال (swap)
  • کمترین اختلاف قیمتی با بازارهای جهانی

بهترین کیف پول برای خرید ارز دیجیتال ترون

نکته‌ اساسی در مورد کیف پول ترون این است که این رمز ارز مبتنی بر اتریوم بوده و برای همین با بیشتر کیف پول‌هایی که از توکن ERC-20 استفاده می‌کنند سازگار است. یک کیف پول ارز دیجیتال درست شبیه کیف پول‌های معمولی است که در آن‌ها پول و اسکناس قرار می‌دهیم اما چند تفاوت عمده دارند؛ مهم‌ترین تفاوت این است که این کیف پول‌ها، دیجیتالی هستند و می‌توان آن‌ها را به کمک رشته کاراکترهایی که کلید عمومی نام دارند، شناسایی کرد.

برای خرید و فروش ترون tron می‌توان از کیف پول‌های آنلاین مثل بایننس، لیکی، «هیت بی‌تی‌سی» (HitBTC)، «یوبیت» (Yobit) و «گیت» (Gate.io) استفاده کرد. پیشنهاد می‌شود تنها برای مدت کوتاهی از این کیف‌ پول‌های آنلاین استفاده کنید، زیرا طبیعت اینترنتی بودن آن‌ها باعث می‌شود که همواره در معرض حمله و نفوذ قرار داشته باشند و احتمال دارد دارایی‌های خود را از دست بدهید.

یکی دیگر از کیف پول‌هایی که می‌توان از آن برای خرید ترونیکس استفاده کرد «متامسک» (MetaMask) نام دارد. متامسک طراحی بسیار خوبی دارد و در واقع یک مرورگر اتریوم است. این یعنی شما می‌توانید به کمک آن با تمام اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند موجود روی بلاک‌چین اتریوم تعامل داشته باشید، بدون اینکه نیاز باشد نرم‌افزاری نصب یا کل بلاک‌چین را دانلود کنید.

اگر یک کیف پول امکان کار به‌صورت آفلاین را هم داشته باشد به آن‌ها کیف‌ پول‌های سرد می‌گویند. از جمله کیف پول‌های سرد یا آفلاینی که از ترونیکس پشتیبانی می‌کنند، می‌توان به مای اتر ولت اشاره کرد. این کیف پول یکی از بهترین کیف پول‌های اتر است که به شما اجازه می‌دهد تمام توکن‌های خود را که با ERC20 سازگار هستند در آن ذخیره کنید.

از کیف پول‌های سخت‌افزاری که امکان خرید ارز دیجیتال ترون را فراهم می‌کنند می‌توان به «لجر نانو اس» (Ledger Nano S) اشاره کرد. می‌توانید این کیف پول فیزیکی را از طریق سایت خودش یا خرده‌فروشی‌های معتبر تهیه کنید و به مبادله‌ طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال بپردازید.

دکمه بازگشت به بالا