جیلی امگرند 7 چگونه خودرویی است؟

جیلی امگرند 7 محصول شرکت چینی جیلی است و این خودروساز یکی از برندهای مطرح کشور چین محسوب می‌شود که پیش‌تر محصولات دیگری را نیز به بازار ایران عرضه کرده است. نام اصلی این خودرو جیلی امگرند EC7 است که به اختصار با نام جیلی امگرند 7 نیز نامیده می‌شود. این محصول چینی علاوه ‌بر کشور چین در برخی کشورهای دیگر از جمله عراق و انگلستان نیز مونتاژ می‌شود.

خودرو

از آنجاییکه لوازم یدکی جیلی خودروسازی خوش نام و با کیفیت محسوب می گردد، شرکت جیلران موتور تصمیم گرفت که این خودرو را در بازار ایران عرضه کند و نمایندگی فروش آن را برعهده بگیرد. اگر بخواهیم به بررسی مشخصات فنی جیلی امگرند 7 بپردازیم، باید بگوییم که این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه بهره می‌برد که حجم موتور آن 1792 سی‌سی است. از دیگر نکات فنی آن می‌توان به حداکثر گشتاور 172 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه و حداکثر قدرت 138 اسب بخار در 6200 دور بر دقیقه اشاره کرد. این خودرو همچنین دارای شتاب صفر تا صد 12 ثانیه، حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت و وزن 1280 کیلوگرم است.

مصرف سوخت ترکیبی امگرند 7 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 است. به لحاظ فنی باید گفت که این محصول چینی نسبت به سایر خودروهای چینی موجود در بازار، وضعیت تقریبا قابل قبولی دارد؛ هرچند که خالی از عیب و ایراد هم نیست. از جنبه ایمنی و امکانات نیز، جیلی امگرند 7 دارای آپشن‌های مختلفی از قبیل ترمز دیسکی خنک‌شونده، 6 کیسه هوا، آینه های برقی، سانروف، سنسور عقب، صندلی برقی 8 حالته راننده و برخی موارد دیگر است. این خودرو در دو کلاس بدنه سدان و هاچ بک و در دو نسخه گیربکس دستی و اتوماتیک وارد بازار ایران شده است.

کیفیت رانندگی نه چندان مناسب

یکی از مهم‌ترین معایبی که متوجه این خودرو است و اکثر مشتریان از آن شکایت دارند، مربوط‌ به کیفیت پایین سواری که این خودرو که ارائه می دهد است. وجود برخی نقاط کور و کاهش دهنده دید از جمله این معایب است؛ چراکه ستون‌های به‌کار رفته در قسمت جلو خودرو از ضخامت زیادی برخوردار هستند. همین امر باعث شده است تا رانندگان در برخی از مواقع دید کافی نداشته باشند که قطعا چنین موضوعی در جاده‌ها خطرآفرین خواهد بود.

مساله دیگر در این خصوص مربوط‌ به کمک‌فنرهای خودرو است. کمک‌فنرهای گازی جیلی امگرند به نحوی است که هنگام رانندگی و عبور از مسیرهای ناهموار، باعث ایجاد کوبش های زیادی به داخل کابین می‌شوند که حس ناخوشایندی به سرنشینان خواهند داد. از آنجا که جاده‌های ایران از استاندارهای لازم برخوردار نیستند، لذا در مسافرت‌های طولانی ممکن است این نقطه ضعف سرنشینان را آزار دهد. کوبش های وارد شده از جانب کمک‌فنرها در برخی اوقات ممکن است کنترل غربیلک فرمان را نیز تحت تاثیر قرار دهد که این مساله، کار را برای راننده خودرو سخت می‌کند. البته کمک فنرهای گازی در مجموع یک مزیت محسوب می شوند اما در اینجا متوجه کیفیت ساخت پایین تر خودروهای چینی نسبت به سایر برندهای مطرح بین المللی می شوید.

طراحی جیلی EC7

با نگاهی کلی به ماشین جیلی امگرند EC7 به هیچ وجه از طراحی آن بدتان نمی‌آید هر چند که عاشقش هم نمی‌شوید. در این خودرو خبری از المان‌های پیچیده نیست و حتی کمی قدیمی ولی در عین حال زیبا طراحی شده است. خطوط ظریف روی کاپوت و بدنه علاوه بر این‌که ظاهر خودرو را عضلانی و کمی حجیم‌تر کرده‌اند، نمای خودرو را از سادگی بیرون آورده‌اند.

چراغ‌های جلو، چراغ‌های مه‌شکن، جلو پنجره نه چندان بزرگ و سپر طراحی خوبی دارند و در هماهنگی با یکدیگر هستند. استفاده از نوارهای کرومی روی درب صندوق عقب و در قسمت جلوپنجره ظاهر شیکی به این بخش‌ها داده‌اند. آینه‌های جانبی و دستگیره‌ها نیز همرنگ بدنه هستند. در ضمن رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی نیز در تناسب با اندازه خودروست.

در طراحی داخلی جیلی EC7 از دو رنگ برای داشبورد و پنل درب‌ها استفاده شده است. داشبورد این خودرو طراحی بسیار ساده‌ای دارد و در قیاس با طراحی‌های امروزی حرفی برای گفتن ندارد. در بخش میانی داشبورد یک صفحه نمایشگر 6.5 اینچی پایین دریچه‌های تهویه قرار گرفته است. بالای دریچه‌های هوا هم یک تورفتگی بیضی شکل وجود دارد که یک نمایشگر دیجیتالی کوچک را در دل خود دارد.

روکش صندلی‌های این خودرو چرمی است. در بحث مربوط به ارگونومی هم باید گفت که دسترسی به ادوات مختلف آسان است و از این نظر جیلی امگرند EC7 شرایط خوبی دارد. کیفیت متریال مورد استفاده در کابین قابل قبول است؛ البته برخی مشتریان از کیفیت پایین چرم صندلی‌ها شکایت داشته اند.

به لطف ابعاد، این خودرو کابین جادار و بزرگی دارد و سرنشینان از این بابت در سفرهای طولانی نگرانی ندارند. جیلی امگرند EC7 دارای صندوق عقب بزرگی است که آپشن خوبی برای خانواده‌هایی که اهل سفر هستند محسوب می‌شود.

شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه کرمان موتور یدک خریداری کنید .

دکمه بازگشت به بالا