سلامت و تندرستی

۲۵ هزار بیمار در لیست انتظار پیوند عضو / روش‌های دریافت کارت اهدای عضو

پروژه جدید ، ایران ، سرزمین ارواح ، جدیدترین پروژه انجمن اهدای اعضا برای نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در جامعه ای است که هدف آن یادآوری فرشتگان اهدا کننده اعضا و ارزش گذاری برای خانواده های نوع دوست آنهاست. اهدا و پیوند اعضا جامعه با مشارکت م institutionsسساتی مانند انجمن اهدای اعضای بدن ایران ، مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت ، رادیو و تلویزیون ، معاون مطبوعاتی م Instituteسسه انجام می شود. وزارت آموزش و پرورش و سازمانها در تهران و سایر شهرهای ایران.

به گزارش پرتال پارسی در پزشکی دو نوع مرگ وجود دارد. مرگ قلبی (مرگ و میر کلی) ، که 99٪ از کل مرگ و میر در جهان را تشکیل می دهد ، و مرگ مغزی ، که 1٪ از کل مرگ و میرها را تشکیل می دهد ، یک فرصت بی نظیر برای خانواده های جاودانه ، پاداش دهنده و اکنون خیرخواهانه است. برای بهتر ساختن.

مرگ مغزی ، مانند مرگ عادی ، نوعی مرگ و غیرقابل بازگشت است. اما به دلیل اکسیژن رسانی مصنوعی دستگاه ، حرکات قفسه سینه شبیه به تنفس و ضربان قلب دارد که حداکثر تا 14 روز به دستگاه پاسخ می دهند و این باعث می شود که عضو تصمیم سرنوشت سازی برای اهدا کننده بگیرد. کما تفاوت این است که در کما ، سلول های مغز سالم هستند و مشکل این است که آنها به درستی کار نمی کنند ، اما در مرگ مغزی ، سلول ها کاملا از بین رفته و برگشت پذیر نیستند.

در مورد مرگ مغزی ، خانواده چاره دیگری ندارد. یا 8 عضو (2 کلیه ، 2 ریه ، کبد ، قلب ، روده ، لوزالمعده) را دفن کنید یا اعضای بدن را درگیر کنید و جان 8 نفر را نجات دهید. از آنجا که آنها اعضای اندام های مغز مرده هستند ، تنها راه نجات بیماران صبر در صف انتظار است. هر کسی که دچار مرگ مغزی شود می تواند 1-53 نفر را با اهدای 1-53 بافت (از جمله قرنیه ، دریچه قلب ، تاندون و غیره) از معلولیت نجات دهد.

در ایران سالانه حدود 5000 تا 8000 نفر بر اثر مرگ مغزی می میرند که نیمی از آنها (حدود 3000 نفر) اعضای پیوند دارند. متأسفانه ، در پایان ، 1000 خانواده (یک سوم) از اهدای اعضای بدن خود راضی هستند و دو سوم خانواده ها بیش از 7000 عضو را که هر ساله با نارضایتی خود پیوند می شوند ، دفن می کنند. همچنین بیش از 25000 بیمار نیاز به پیوند در لیست انتظار اندام های مختلف در ایران قرار دارند ، اما متأسفانه 7-10 نفر (از هر دو تا سه ساعت یک نفر) به دلیل کمبود اعضای پیوند می میرند (حداکثر 3000 نفر در سال) ن) پیوند سالانه 7000 گیرنده به دلیل اعتراضات خانوادگی دفن می شوند و 3000 بیمار نیازمند خواهند مرد. این بدان معنی است که اگر فقط نیمی از اعضای دفن شده به این بیماران برسد ، هر بیمار نیازمندی که در صف است ، نمی میرد.

دلیل اصلی نارضایتی خانواده از اهدای عضو ، عدم اطمینان به برگشت ناپذیری مرگ مغزی و عدم شناسایی آن به عنوان مرگ واقعی و نبود فرهنگ اهدای عضو در جامعه است. حدود 20 دلیل برای عدم رضایت از اهدای عضو در جهان وجود دارد که مهمترین آنها در نظر نگرفتن و قبول مرگ مغزی در جهان به عنوان مرگ (به دلیل حرکت قفسه سینه و حمله قلبی) و انتظار معجزه و بازگشت است و غیره در مورد اهدا

بنابراین ، شکل گیری فرهنگ دو دسته “مرگ مغزی = مرگ و میر” و “انگیزه دریافت کارت اهدا کننده عضو” یکی از مهمترین معیارهای موفقیت در این دسته از مراقبت های بهداشتی است و جان بیماران را نجات می دهد. در ایران ، مانند بسیاری دیگر از کشورها ، کارت اهدای عضو هیچ جنبه قانونی ندارد و فقط این عقیده را منتشر می کند که همه می خواهند عضوی از اعضای بدن خود پس از مرگ اهدا کنند. حتی اگر کارت اهدای عضو داشته باشید ، خانواده باید در صورت مرگ مغزی رضایت دهند.

کارت اهدا کننده اعضا ، حتی اگر فاقد وجاهت قانونی باشد ، تصمیم گیری در مورد اهدای عضوی مورد علاقه در آن شرایط سخت برای خانواده بسیار مفید است. به عبارت دیگر ، تا 95٪ خانواده هایی که مرگ را قبول می کنند ، در صورت مشاهده کارت مورد علاقه خود ، اهدای عضو را قبول می کنند و در صورت نداشتن کارت ، کمتر از 50٪.

از روش های دریافت کارت اهدای عضو ، می توانید کد ملی را به سامانه پیام کوتاه 3432 ارسال کنید ، به سیستم ملی دریافت کارت اهداکننده عضو در وب سایت www.ehdacenter.ir لینک دهید ، به شعب اهدا کننده عضو ایران مراجعه کنید انجمن در کشور ، شخصاً به واحدهای اهدا کننده عضو مراجعه کنید. وی استان ها را نام برد و به معنای صدور کارت های اهدا کننده است که در شرایط مختلف سازماندهی می شوند.

انجمن اهدا کنندگان اعضای بدن ایران تنها ارگانی است که عضوی از سیستم بهداشت و درمان ایران را به امور خیریه اهدا می کند. به منظور نهادینه شدن فرهنگ معنوی اهدای اعضا با کمک و پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی (سفیران اهدا کننده اعضا) ، این انجمن چندین پروژه از جمله راه اندازی برنامه دریافت کارت های اهدای عضو به صورت الکترونیکی در کشور را اجرا کرده است. در طراحی سیستم و پیامک ها همچنین به نهادینه شدن آیین احترام و ارزیابی خانواده های اصیل و وفادار اهدا کنندگان بدن ، به عنوان مثال جشن نفس ، بانک نفس ، هفته نفس و … اشاره شده است.

پروژه جدید “ایران ، کشور روح” جدیدترین پروژه با هدف نهادینه سازی فرهنگ اهدای عضو در جامعه ، به منظور نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو ، یادآوری فرشتگان اهدا کننده اعضا و یادآوری فرزندانشان ، به از خانواده های نوع دوست آنها قدردانی کنید ، تا آگاهی عمومی را افزایش دهند. با تشکر از گروههای اهداکننده تخصصی. پیوند اعضا ایالت با مشارکت م institutionsسساتی مانند انجمن اهدای عضو ایران ، مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت ، رادیو و تلویزیون ، معاون مطبوعات انجام می شود. رهبران و سازمانهای وابسته شهرداریهای تهران و کلانشهرهای ایران.

نام پروژه توسط پروفسور دکتر ایرج فاضل ، ملقب به پدر اهدای عضو ، پس از دریافت اولین فتوای مذهبی مجاز به اهدای عضو از مرگ مغزی از امام خمینی (ره) در 20 مه 1989 ارائه شد. منع شرعی. به همین دلیل اردیبهشت 31 روز اهدای عضو را در تقویم ایران فراخوانی می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا