فرهنگ و هنر

۲۰ دستورالعمل برای پیشگیری از بروز کووید-۱۹/نحوه استفاده از تلفن همراه و خرید و حمل نان

وی که استاد کامل ژنتیک پزشکی در انستیتوی ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی است ، با اشاره به اهمیت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری عروق کرونا قلب و اعلام کرد که 20 دستورالعمل برای مقابله با بیماری تهیه شده است: حتما قبل و هنگام ترک خانه از ماسک استفاده کنید.

در مصاحبه ای با پرتال پارسی ، پروفسور کاسم آخنگری ، متخصص ایمنی زایی موسسه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی و استاد ژنتیک پزشکی وی با تأکید بر لزوم یافتن راه حل هایی برای جلوگیری از مرگ و میر ویروس ، اظهار داشت: هنگامی که منشا بیماری و علت آن در علم ایمونولوژی بیماری های عفونی شناسایی شد ، باید سریعاً وارد عمل شویم و وی شیوع عصر طلایی را کنترل و محدود کرده است. طبق گفته مراکز رسمی ، بیماری Covid-19 به تمام استان ها گسترش یافته است و وضعیت “کلاس قرمز” در بسیاری از استان های کشور دیده می شود. استان های کمی وجود دارد که چنین وضعیتی نداشته باشند ، بنابراین شیوع ویروس دیگر مشکلی ندارد و ویروس در سراسر کشور گسترش یافته است. بنابراین ، در چنین مواردی راه حل های ویژه ای وجود دارد.

وی افزود: از نظر زمانی ، بیماری های عفونی در ایران متأسفانه با اپیدمی آنفلوآنزای 1918 قابل مقایسه است ، اما من فکر می کنم باید اپیدمی 1906 در کشورمان را با شرایط فعلی مقایسه کنیم ، متأسفانه باید از نظر رفتاری بگویم و ما شاهد “الگوهای رفتاری” هستیم که منجر به مرگ جدی در کشور در سال 1906 شد.

آخنگاری: “امروز ، اگر توجه نکنیم ، می توان رفتار مردم را با اپیدمی 1906 بیماری های عفونی در ایران مقایسه کرد ، به دلیل طول عمر بیماری و عدم کنترل آن. زیرا در همان سال افرادی که به توصیه های بهداشتی و بیماری های عفونی توجه نکردند و آنها را مسخره می کردند ، در روزهای بعد اجساد و خانواده و بستگان خود را به مراکز درمانی آوردند. درخواست من این است که تاریخچه رفتار خود را مرور کنیم و از روانشناسان ، روانپزشکان ، رفتار شناسان و جامعه شناسان محترم بخواهم تا در رابطه با درمان خاص ما با این اپیدمی بیماریهای عفونی و مسری به حل این مسئله کمک کنند.

به گفته این محقق در زمینه ژنتیک پزشکی ، با مراجعه به اسناد و گزارش های تاریخی متخصصان پزشکی بین المللی ، می بینیم که مرگ های شدید در آن سال ها اغلب نتیجه رفتار انسان نسبت به بیماری های عفونی بود و متأسفانه ما در هزاره سوم از این الگو پیروی نکردیم. .

یک استاد در انستیتوی ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ویروس کرونا را ویروسی نوظهور توصیف کرد و خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته چندین ماه را در این جهان ناشناخته گذرانده اند و از تجربیات گذشته با اشکال ویروسی مشابه استفاده کرده اند. کشورها اطلاعات علمی در مورد ساختار ویروس ، نحوه انتشار و آسیب شناسی آن و از همه مهمتر در مورد مطالعات انسانی روی بیماران و بدن آنها دریافت کرده اند. همکار من ، میکا پیووویک ، متخصص رتروویروس مشهور در جهان و بنیانگذار انستیتوی ویروس شناسی آمریکا می گوید: “عوارض در ویروس های ویروسی زود شروع می شود و دارای عوارض مزمن و طولانی مدت است.” بعد از مرحله حاد ، بیمار به یک مرحله طولانی و مزمن می رود.

پروتکل های بهداشتی مهم برای پیشگیری از بیماری

آخنگاری خاطرنشان کرد: اخیراً افراد زیادی در تماس با من س questionsالات مربوط به پیشگیری از این بیماری را از من پرسیده اند. بر اساس تحقیقات من در مورد این ویروس ، من 20 دستورالعمل تهیه کرده ام که به نظر می رسد یک راهنمای کامل برای بیماری عروق کرونا قلب باشد. ” (کووید -19).

وی این 20 دستور العمل را به طور مفصل توضیح داد و بر لزوم استفاده از ماسک قبل از هر چیز و هنگام خروج از خانه تأکید کرد:

1. هرگز صورت خود را لمس نکنید (هرگز چشم ، بینی یا دهان خود را لمس نکنید).

دستان خود را به طور منظم (هر ساعت) با آب و صابون (حداقل 20 ثانیه) یا بیش از 60٪ (60-70٪) ضد عفونی کننده الکل بشویید.

3- از خانه خارج نشوید ، مگر تحت فشار.

4- از باختن و ریختن با دیگران خودداری کنید.

5- از دیگران 2 متر فاصله بگیرید (خصوصاً افرادی که علائمی مانند سرفه یا تب دارند).

6. هنگام سرفه یا عطسه ، آرنج خم شده (بازو را خم کرده و آرنج را جلوی دهان قرار دهید) یا یک حوله کاغذی (بلافاصله آن را در سطل آشغال قرار دهید) را جلوی دهان قرار دهید.

If- اگر از خانه خارج شدید و به مواد شوینده دسترسی ندارید ، از محلول ضد عفونی کننده با الکل بیش از 60٪ (بین 60-70٪) استفاده کنید.

8- تلفن همراه خود را در خارج از منزل خارج نکنید (مگر در موارد اضطراری).

اقدامات اجباری هنگام بازگشت به خانه

9- هنگام بازگشت به خانه ، اقدامات زیر بسیار مهم هستند و باید به تدریج و با دقت انجام شوند:

الف) پس از ورود به خانه بدون دست زدن به چیزی ، برخورد یا نشستن آرام ، به دستشویی بروید و دستان خود را کاملا بشویید. (درب توالت را از قبل باز بگذارید ، اگر درب آن باز نیست ، آن را با حوله كاغذی باز كنید و بلافاصله حوله را در یك سطل زباله بسته بیندازید و پس از ضد عفونی كنترل دسته را ضد عفونی كنید).

ب) ابتدا تلفن همراه خود را با الکل پاک کنید ، سپس آن را با محلول ضد عفونی کننده الکلی 60 تا 70 درصد کاملاً ضد عفونی کرده و روی حوله قرار دهید (در صورت استفاده از روکش محافظ ، درپوش محافظ را برداشته و تلفن و روکش محافظ را بردارید).

ج) لباس های بیرونی خود را در آورده و روی لباس و سایر وسایل خانه آویزان کنید.

د) به توالت برگردید و دستان خود را کاملا بشویید.

ه) در این مرحله می توانید لباس های خانه خود را بپوشید.

به گفته این محقق ، اگر اکنون محیط خانه شما امن است و به صورت شما برخورد نمی کند ، می توانید از تلفن همراه استفاده کنید.

دستورالعمل قبل و بعد از غذا

10. دستان خود را قبل ، بعد از پخت و پز ، قبل از غذا خوردن و بعد از استفاده از توالت بشویید. به یاد داشته باشید که در هر موقعیت و در هر زمان از روز یا هر مکان صورت (چشم ، بینی و دهان) را لمس کنید.

11. سطوح پرمخاطب در خانه را روزانه با اسپری تمیز کننده بشویید (شامل: میز ، میز ، میز ، وسایل بهداشتی ، تلفن ، صفحه کلید ، تبلت و میز کنار تخت ، دستگیره در). )

12- میوه و ظروفی را که از مایع ظرفشویی خارج می کنید حداقل به مدت 10 دقیقه بشویید.

13- یخچال و فریزر را حداقل هفته ای یک بار با محلول ابر و جوش شیرین ضد عفونی کنید.

14. نان را در یک میز جداگانه در نانوایی قرار دهید و آن را به خانه ببرید.

15- حداقل 3-4 بار در روز دهان خود را با آب نمک بشویید.

16- سعی کنید بدنتان را کم آب نکنید ، مثل همیشه آب بنوشید ، آب میوه های تازه بنوشید ، از غذاهای فرآوری شده و فست فودها و مقدار زیادی چربی پرهیز کنید.

17- تهویه خانه را فراموش نکنید؛ گاهی اوقات یکی از پنجره ها را برای تهویه باز کنید.

18- تا آنجا که ممکن است از پول نقد استفاده نکنید و کارت بانکی را با سواب الکل تمیز کنید.

19. افراد مسن مبتلا به دیابت و فشار خون بالا و بیماران مبتلا به بیماری های عمده سعی می کنند در خانه بمانند.

20- در صورت آلودگی هوا سعی کنید در جلسات ، مغازه ها و فروشگاه های الکترونیکی شرکت نکنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا